• شنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401052920620
  • خبرنگار : 50250

بازار گرم فروش عینک‌های آفتابی غیراستاندارد در کنار خیابان

بازار گرم فروش عینک‌های آفتابی غیراستاندارد در کنار خیابان

ایسنا/چهارمحال و بختیاری تقریبا در دو دهه گذشته عینک آفتابی یک وسیله لوکس محسوب می‌شد و افراد کمی تمایل به استفاده از عینک آفتابی برای محافظت از چشم در برابر نور آفتاب داشتند، اما در یک دهه گذشته شاهد افزایش تمایل افراد برای خرید عینک آفتابی هستیم، اما در این میان تشخیص عینک آفتابی استاندارد از غیراستاندارد مشکل شده است و در کمال ناباوری شاهد هستیم که عینک آفتابی توسط دستفروشان در کنار پیاده‌روها با قیمت‌های بسیار پایین‌تر از عینک‌سازی‌های مجاز عرضه می‌شود.

به گزارش ایسنا، کلمه حراج عموما هر فردی را به خود جلب می‌کند، شاید خرید کردن از دستفروشان برای برخی از کالاها از جمله پوشاک، اکسسوری و ... محل ایراد نباشد، اما خرید محصولات مرتبط با سلامت مانند لوزام بهداشتی و آرایشی، خوراکی و عینک آفتابی از دستفروشان می‌تواند سلامت فرد را مورد تهدید قرار دهد.

چشم یکی از اعضای حیاتی در بدن محسوب می‌شود، امروزه شاهدیم که دستفروشان و حتی برخی واحدهای صنفی غیرمرتبط مانند سوپر مارکت‌ها اقدام به عرضه و فروش عینک‌های آفتابی غیراستاندارد می‌کنند که خرید عینک آفتابی بدون در نظر گرفتن استانداردها، سلامت چشمان افراد را تهدید می‌کند.

فصل تابستان فرصتی را فراهم کرده است تا در این آشفته بازار فروش عینک‌های آفتابی، افراد قیمت و زیبایی محصول را بر استاندارد ترجیح دهند و در این بین تجارتی پرسود و پرخطر رقم بخورد.

عینک‌سازی‌های مجاز، عینک آفتابی استاندارد عرضه می‌کنند

صفدر مالکی- رئیس اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان شهرکرد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه واحدهای صنفی مجاز این حوزه، از اتحادیه مجوز فعالیت اخذ کرده‌اند، اظهار کرد: عینک‌سازان باید برای اخذ مجوز، دوره‌های تخصصی را بگذارند، در استان این دوره‌ها توسط جهاددانشگاهی برگزار ‌شد و فعالان پروانه کسب دریافت کردند.

وی افزود: عینک‌های آفتابی دارای یکسری استاندارد هستند که عینک‌سازان و فروشندگان عینک طبی و آفتابی مجاز، قادر به تشخیص عینک آفتابی غیراستاندارد از استاندارد هستند.

مالکی با اشاره به اینکه برخی از افراد دستفروش و واحدهای صنفی غیرمرتبط اقدام به فروش عینک آفتابی می‌کنند، توضیح داد: این عینک‌های آفتابی غیراستاندارد با یک قیمت بسیار اندک عرضه می‌شود، عموما این عینک‌ها به‌صورت قاچاق هستند و به‌نوعی می‌توان گفت این عینک‌ها به دلیل غیراستاندارد بودن از رده خارج شده‌اند.

رئیس اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان شهرکرد با بیان اینکه هیچ برخوردی با فروش عینک آفتابی غیراستاندارد در واحدهای صنفی و دستفروشان صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: در واحدهای مجاز طبق رصدهای صورت گرفته عینک آفتابی غیرمجاز عرضه نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از عینک آفتابی استاندارد در چهارمحال و بختیاری به‌علت تابش شدید نور آفتاب از واجبات است، گفت: اما عموما افراد به جنبه زیبایی عینک آفتابی توجه می‌کنند و استفاده از این عینک‌ها برای چشم مضر است.

مالکی تصریح کرد: اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان نمی‌تواند بر کار دستفروشان نظارت و با آن‌ها برخورد کند، باید از عرضه عینک آفتابی غیراستاندارد و قاچاق جلوگیری شود.

رئیس اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان شهرکرد در پایان گفت: برخی از افراد از عینک طبی استفاده می‌کنند، می‌توان با اندازه‌گیری شماره چشم، عینک آفتابی متناسب با دید فرد سفارش داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha