• شنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401052920693
  • خبرنگار : 50163

کمبود اعتبار؛ ترمز روند اجرایی پروژه پل جمال‌الدین خرم‌دره

کمبود اعتبار؛ ترمز روند اجرایی پروژه پل جمال‌الدین خرم‌دره

ایسنا/زنجان رئیس اداره نگه‌داری ابنیه فنی راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: کمبود اعتبار روند اجرای پروژه جمال‌الدین خرم‌دره را طولانی کرده است.

حسین اسکندری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت احداث پل جمال‌الدین خرم‌دره، اظهار کرد: ساخت این پل از سال ۹۴ آغاز شده است و در حال حاضر تلاش داریم تا با تکمیل آن، عبور و مرور این محور را بهبود ببخشیم.

وی پیشرفت فیزیکی تقاطع غیرهم‌سطح جمال‌الدین خرم‌دره را ۸۰ درصد عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی کردیم تا بخش زیرگذر این تقاطع در هفته دولت به بهره‌برداری برسد و در قسمت رویی پل نیز اقداماتی نظیر تعریض طرفین در فازهای بعدی در دستور کار قرار دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه کمبود اعتبارات باعث طولانی شدن روند اجرای این پروژه شده است، تصریح کرد: تاکنون حدود ۵ تا ۶ میلیارد تومان برای این پل هزینه شده و برای تکمیل و فعالیت‌هایی مثل آسفالت و اجرای بیس حدود ۵ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه پیش از این ۲ میلیارد تومان اعتبار برای احداث این پل پیش‌بینی شده بود، تاکید کرد: افزایش قیمت‌ها هزینه ساخت را بالا برده است. همچنین بودجه مورد نیاز برای احداث این پل از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه این محور از نقاط حادثه‌خیز بود، گفت: این پل در تقاطع کمربندی خروجی خرم‌دره به سمت اتوبان احداث شده و بهره‌برداری از آن به ارتقای ایمنی عبور و مرور این محور کمک خواهد کرد.

اسکندری یادآور شد: در سال ۹۹ حدود ۸۷ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان زنجان شناسایی شد که برای تصویب و اخذ اعتبارات جهت بهسازی، این نقاط به مراجع ذی‌ربط ارسال شده است. بهسازی ۱۰ نقطه مستعد تصادف در دستور کار قرار گرفته است که پروژه‌هایی در این خصوص در دست اقدام بوده و تقاطع غیرهم‌سطح جمال‌الدین یکی از این پروژه‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha