• شنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401052920759
  • خبرنگار : 50428

معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان:

۶۲ درصد املاک راه و شهرسازی اردبیل سند تک برگی گرفته‌اند

۶۲ درصد املاک راه و شهرسازی اردبیل سند تک برگی گرفته‌اند

ایسنا/اردبیل معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۶۲ درصد املاک راه و شهرسازی استان اردبیل سند مالکیت تک برگی گرفته‌اند.

کریم شیروند ۲۹ مرداد در جلسه هماهنگی معاونان اداره کل راه و شهرسازی با اعلام این خبر اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن به مساحت ۶ هزار و ۶۳۷ هکتار زمین با نمایندگی این سازمان را در اختیار دارد.

وی گفت: در اجرای ماده ۹ قانون حدنگار در قالب کاداستر ۹۲ درصد اراضی دولتی مشمول طرح کاداستر بوده و در این استان روند تثبیت و جانمایی به انجام رسیده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: معادل ۴ هزار و ۱۲۹ هکتار اراضی تثبیت و جانمایی شده و برای این اراضی سند تک برگی به تعداد ۳ هزار و ۷۰۶ فقره دریافت کرده‌ایم.

شیروند با بیان اینکه ۶۲ درصد از املاک سازمان منجر به صدور سند تک برگی شده است، گفت: این آمار و اطلاعات بر اساس عملکرد معاونت املاک و حقوقی در سال ۱۴۰۰ و ابلاغیه سازمان ملی زمین و مسکن بوده است.

وی بیان کرد: در حوزه تأمین زمین و تخصیص اراضی در محدوده ۳۵ هکتار تحصیل اراضی انجام شده و همچنین تحصیل اراضی حریم شهرهای استان نیز به مساحت ۸۱ هکتار انجام شده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: برنامه معاونت املاک، اخذ صورت مجلس تفکیکی در سطح استان به تعداد ۱۳۰ قطعه بوده که در طبقات ۲۰۰ واحدی انجام شده است تا حدود یک هزار و ۵۰۰ فقره سند مالکیت تک برگی صادر شود.

شیروند ادامه داد: در حوزه شناسایی اراضی تصرفی در سال گذشته ۵۰ مورد شناسایی زمین انجام شده که این کار منجر به تشکیل پرونده در محاکم قضائی شده است.

وی اظهار کرد: در حوزه حقوقی ۳۴۴ پرونده دولت در یک سال گذشته تعیین تکلیف شده و حدود ۴۰ فقره متصرفان اراضی دولتی رفع تصرف شده و اجرای حکم را شاهد بودیم.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در حوزه تعیین تکلیف قرارداد سنوات گذشته ۱۴۱ هکتار به اسناد تبصره ذیل ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن خلع ید از بیت‌المال انجام و این اراضی به حقوق دولتی مسترد شده است.

شیروند گفت: برنامه‌ای که برای تأمین و پرداخت حساب‌های مالی انجام شده به‌ازای یک هزار و ۲۰۰ متر زمین سهم مالک پرداخت و واگذاری زمین برای اقشار مختلف مردم انجام شده تا ما بتوانیم برای گروه‌های خاص به‌ویژه واگذاری اراضی را به خانواده‌های ایثارگران و شهدا شاهد باشیم.

وی افزود: در حوزه تأمین زمین برای اراضی نهضت ملی مسکن در اجرای قانون جهش تولید مسکن حدود ۱۱۸ هکتار اراضی دولتی توسط راه و شهرسازی با طرح در کارگروه زیربنایی و آمایش سرزمینی استان، تأیید شورای برنامه‌ریزی و اخذ مجوز ماده ۵ شورای‌عالی معماری زمین در اختیار این طرح قرار گرفته است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: در همه شهرها به‌غیراز اردبیل تأمین زمین با همین روند قانونی انجام شده تا افراد متقاضی که در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند بتوانند از مسکن مناسب بهره‌مند شوند.

شیروند ادامه داد: تأمین زمین برای نهضت ملی مسکن در شهر اردبیل در مرحله توافق و تأیید نهایی است که اطلاع‌رسانی در این زمینه انجام خواهد شد.

وی برنامه‌های امسال این معاونت را حفاظت از اراضی با تقویت نظارت نیروهای یگان حفاظت و استفاده از مهندسان متخصص در شناسایی اراضی و تثبیت آن اعلام کرد و افزود: تلاش بر این است تا برای این اراضی سند مالکیت تک برگی گرفته شود.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: سازمان ملی زمین و مسکن با همکاری معاونت املاک و حقوقی ادارات راه و شهرسازی استان‌ها برنامه‌های مختلفی را در حال اجرا دارد و امیدواریم در سال جاری به اهداف موردنظر دست‌یافته و تا پایان سال ۱۰۰ درصد برنامه‌های پیش‌بینی‌شده را محقق کنیم.

شیروند اظهار کرد: در کنار تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن سعی ما بر این است تا اهداف دیگر این معاونت را به شایستگی جامه عمل بپوشانیم.

وی خاطرنشان کرد: در سه‌ماهه اول امسال تغییر کاربری به مساحت ۱۱۸ هکتار در استان انجام شده تا عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن را سرعت بیشتری ببخشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha