• یکشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401053021546
  • منبع : نمایندگی همدان

۱۸ پروژه قابل افتتاح جهادکشاورزی اسدآباد در هفته دولت

۱۸ پروژه قابل افتتاح جهادکشاورزی اسدآباد در هفته دولت

ایسنا/همدان مدیرجهاد کشاورزی اسدآباد از ۱۸ پروژه قابل افتتاح حوزه جهاد کشاورزی این شهرستان در هفته دولت خبر داد.

محمدکرم مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این تعداد پروژه‌ها با اعتباری افزون بر ۸۵ هزار میلیارد و۱۸۳ میلیون ریال با بهره‌مندی ۱۸ روستا شامل ۱۲۸ خانوار در هفته دولت  افتتاح و به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی تعداد اشتغال این تعداد پروژه را ۲۹ نفر برشمرد و افزود: افزون‌بر ۴۲ هزار میلیارد و ۱۲۲ میلیون ریال از اعتبار این پروژه ها از محل آورده متقاضی  بوده و ۱۶ پروژه با اعتباری افزون بر ۳۴ هزار میلیارد و ۵۴ میلیون ریال از تسهیلات دولتی استفاده کرده‌اند.

مرادی با اشاره به پروژه قابل افتتاح  بره پرواری ۵۰۰ راسی  روستای آهو تپه با اشتغال‌زایی شش نفر در هفته دولت، تصریح کرد: این طرح علاوه بر ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل آورده متقاضی از ۹۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیز برای طرح خود استفاده کرده است.

وی یاد آورشد:طرح پرورش دومنظوره ماهی سردابی شهرستان با ظرفیت ۱۰ تن با اشتغال‌زایی سه  نفر  با اعتباری افزون‌بر ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل آورده متقاضی در روستای چارق در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مرادی همچنین خاطرنشان کرد: از ۱۸ طرح قابل افتتاح هفته دولت در حوزه جهاد کشاورزی تعداد ۱۶ طرح نیز به پروژه‌های سیستم آبیاری نوین در حدود ۱۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی ۱۶ روستا با اشتغال‌زایی ۲۰ نفر اختصاص دارد.

پیش‌بینی برداشت ۳۴۰۰ تن سیب درختی از باغات اسدآباد

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد در ادامه از پیش بینی برداشت ۳۴۰۰ سیب درختی از باغات این شهرستان خبر داد و افزود:سطح زیر کشت باعات سیب این شهرستان ۱۲۵ هکتار از نوع ارقام سیب گلاب و ارقام تجاری پایه مایلینگ بوده که بیشتر پراکنش این سطح  به باغات ملحمدره و منطقه چهاردولی و حومه اختصاص دارد.

مرادی با بیان اینکه سیب تولید شده شهرستان بیشتر برای مصرف داخلی استان است، یادآورشد: با پیش‌بینی عملکرد ۱۵ تا ۲۰ تن در هر هکتار در سال‌جاری از سطح باغات سیب شهرستان افزون‌بر ۳۴۰۰ تن محصول برداشت خواهد شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha