• یکشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401053021645
  • خبرنگار : 50491

مدیر بنادر گلستان در گفتگو با ایسنا:

دست‌اندازی به سواحل گلستان در حد صفر است/ بندر سبز خزری به کجا رسید؟

دست‌اندازی به سواحل گلستان در حد صفر است/ بندر سبز خزری به کجا رسید؟

ایسنا/گلستان مدیر بنادر و دریانوردی گلستان با اشاره به اینکه دست‌اندازی و تجاوز به سواحل استان بسیار کم و در حد صفر است، گفت: قرارگیری سواحل گلستان در محدوده خلیج گرگان با قوانین خاص زیست محیطی همراه کرده لذا سواحل استان بکر باقی مانده‌اند.

اله‌یار اسعدی در گفتگو با خبرنگار ایسنا، پایش سواحل را یکی از وظایف بنادر و دریانوردی گلستان برشمرد و اظهار کرد: پایش سواحل استان از لحاظ ساخت و سازهای مجاز و غیرمجاز یکی از وظایف ما است و اگر ارگان و یا دستگاهی بخواهد سازه ای در سواحل استان گلستان ایجاد یا تأسیس کند باید از سازمان بنادر و دریانوردی مجوز بگیرد همچنین اگر سازه ای غیرمجاز در گذشته ایجاد شده دستگاه مربوطه باید نسبت به اخذ مجوز و یا تخریب سازه موردنظر اقدام کند.

وی با بیان اینکه قایق های تفریحی و گردشگری ما در ایام تابستان و نوروز به مسافران و گردشگران خدمات ارائه می کنند، افزود: ۱۳۱ کیلومتر خط ساحلی و دو اسکله گردشگری در بندرگز و بندرترکمن و ۸۰ فروند شناور و قایق مجاز گردشگری در استان گلستان وجود دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان، سواحل استان گلستان را بکر و دست نخورده دانست و یادآور شد: بیش از ۹۰ کیلومتر از ساحل گلستان در خلیج گرگان قرار گرفته و خوشبختانه سواحل ما به واسطه این مسئله جزو سواحل بکر و دست‌نخورده محسوب می شود.

اسعدی متذکر شد: قرارگیری سواحل استان گلستان در محدوده خلیج گرگان با قوانین خاص زیست محیطی همراه بوده لذا دست‌اندازی و تجاوز به سواحل استان بسیار کم و در حد صفر است و تجاوز به حریم دریا در استان گزارش نشده است.

وی به آخرین وضعیت بندر خواجه نفس اشاره کرد و توضیح داد: بندر خصوصی خواجه نفس حدود ۱۵ سال قبل از سازمان مرکزی بنادر مجوز گرفت که حدود سه سال مراحل اخذ مجوز آن به طول انجامید همچنین پس از آن نیز این پروژه به دلیل نداشتن منابع مالی راکد ماند اما خوشبختانه طی سه سال اخیر پیشرفت فیزیکی و زیرساختی خوبی داشته است.

اسعدی با اشاره به اینکه پروژه بندر خواجه نفس کاملاً مالکیت خصوصی دارد، تأکید کرد: امیدوارم با تزریق منابع مالی از محل های استانی و ملی شاهد پیشرفت مطلوب این پروژه باشیم تا در سال های آینده به مرحله بهره برداری برسد.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان به مکان‌یابی بندر سبز خزری اشاره کرد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی مکان یابی این بندر را در ضلع غربی شهر گمیش‌تپه قرار داده اما به دلیل قرارگیری در تالاب گمیشان و مشکلات احتمالی زیست محیطی مجوز برون سپاری این بندر به بخش خصوصی از سوی سازمان محیط زیست صادر نشده که مسئولان و نمایندگان مجلس به دنبال رفع چالش ها و مشکلات پیش‌روی این پروژه هستند.

به گزارش ایسنا، بنادر و دریانوردی گلستان از سال ۱۳۸۶ از مازندران تفکیک شد و از آن زمان مدیریت مستقلی زیر نظر سازمان مرکزی در تهران به وجود آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha