• یکشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401053021831
  • خبرنگار : 50534

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی:

نگاه به بازی‌های بومی و محلی تخصصی و حرفه‌ای باشد

نگاه به بازی‌های بومی و محلی تخصصی و حرفه‌ای باشد

ایسنا/زنجان رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: از هیئت‌های سایر رشته‌ها مطالبه همکاری داشته باشید.

محمدتقی امیری‌خراسانی ظهر امروز (۳۰ مردادماه) در مجمع سالیانه و عمومی هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان زنجان، با بیان اینکه هنوز به اندازه کافی برای معرفی جایگاه ورزش روستایی کاری انجام نشده است، اظهار کرد: ریشه اتفاقات خوب در ورزش در همین هیئت‌های استانی و شهرستانی شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بودجه فدراسیون ورزشی در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ ناچیز بوده و کمک خوبی نمی‌توانستیم به هیئت‌های ورزش روستایی استان‌ها داشته باشیم، افزود: امسال بودجه‌ای که برای ما در نظر گرفته شده ۱۵ میلیارد تومان است؛ اگر چه این میزان کفاف ۶۰ هزار روستایی که در کشور را داریم را نخواهد داد اما کمک‌های مالی بسیار ناچیز سنوات گذشته امسال افزایش ۱۰ برابری خواهد داشت‌.

این مسئول با بیان اینکه هیئت ورزش‌های روستایی همانند برخی از هیئت‌ها درآمدزا نیست، ادامه داد: از ظرفیت حمایتی دهیاری‌ها و دولت در تجهیز و ارتقای ورزش روستایی استفاده کنید.

امیری‌خراسانی با بیان اینکه بر کمبود در روستاها واقف هستم، متذکر شد: خودیاری‌ها، حمایت خیرین و کمک‌های نقدی و غیرنقدی که به هیئات ورزشی روستاها می‌شود را مکتوب و با معادل‌سازی ریالی به وزراتخانه اعلام شود.

این مسئول ابراز کرد: پیرو تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به ورزش همگانی و روستا تا حد امکان برای توسعه ورزش‌های روستایی و عشایری تلاش شود.

وی با تاکید بر اهمیت به ورزش‌های بومی و محلی روستاها و عشایر، اذعان کرد: در بسیاری از کشورها رشته‌هایی از جمله هفت‌سنگ یا چوب‌کشی ثبت شده و مسابقات کشوری و ملی دارند اما در ایران این رشته‌ها را ورزش نمی‌دانند و اهمیتی قائل نیستند.

امیری‌خراسانی با تاکید بر نگاه تخصصی بر رشته‌های روستایی، تصریح کرد: هیئات ورزشی اعم از کشتی، فوتبال و ... یا خودشان پای کار بیایند یا اینکه با حمایت از ورزش‌های روستایی، یاری‌رسان کشف استعدادهای روستایی در رشته‌ای تخصصی باشند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی با اشاره به پرورش مربیان متخصص، یادآور شد: نگاه‌مان به بازی‌های بومی و محلی تخصصی و حرفه‌ای باشد.

این مسئول اشاره‌ای به برگزاری جام پرچم و ضعف‌های این برنامه که با همکاری هیئت ورزش همگانی و وزارت ورزش بود، داشت و بیان کرد: این مسابقه به لحاظ فرهنگی و ایجاد روحیه شور و نشاط در اولین دوره دستاورد خوبی داشته است.

امیری‌خراسانی با اشاره به ابلاغیه المپیاد ورزش‌های خانه روستایی، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های فدراسیون احیای ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی است، در این راستا فدارسیون آمادگی دارد تا کلاس‌های آموزشی مورد نیاز برای ارتقای سطح داوری و مربیان را در همه استان‌های کشور برگزار کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha