• دوشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401053122294
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خبر داد:

افزایش موارد ابتلا و بستری بیماران کرونایی در اردستان

افزایش موارد ابتلا و بستری بیماران کرونایی در اردستان

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: در دو هفته گذشته تمام موارد و شاخص‌های کرونایی شامل بیماران سراپایی، موارد مثبت ابتلا و بستری مبتلایان در اردستان افزایشی بوده است.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با وجود افزایش بستری‌های ناشی از ویروس کرونا در دو هفته گذشته، میزان درصد تست‌هایی که افراد می‌دهند افزایش داشته که نشان از حاد بودن وضعیت شهرستان دارد.

وی با بیان اینکه در دو هفته گذشته درصد کرونای مثبت در شهرستان اردستان ثابت و حدود ۴۷ درصد بوده است، افزود: در حال حاضر ۱۵ نفر در بخش‌های کرونایی بیمارستان اردستان بستری هستند و در هفته چهارم مردادماه ۲ نفر فوتی کرونایی گزارش شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان، تصریح کرد: در دو هفته گذشته تمام موارد و شاخص‌های کرونایی شامل بیماران سراپایی، موارد مثبت ابتلا و بستری مبتلایان در اردستان افزایشی بوده و رنگ کرونایی این شهرستان را در وضعیت قرمز قرار داده است.

ذبیحی بر تزریق دُزهای یادآور تأکید کرد و گفت: با توجه به گزارش‌های دریافتی دُزهای یادآور در همه کشور تأثیرگذار بوده است. همچنین تمام بیمارانی که نوبت‌های واکسن خود را دریافت کردند دچار بیماری‌های بسیار خفیف شدند که تأثیر واکسیناسیون را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مادران برای تزریق واکسن فرزندان ۵ تا ۱۲ سال خود اقدام کنند تا در زمان بازگشایی مدارس که به‌صورت حضوری انجام می‌شود سطح ایمنی دانش آموزان موجب حفاظت آنها شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه مهم‌ترین عامل در ابتلای یک فرد به ویروس کرونا، عدم دریافت واکسن کرونا است، ادامه داد: کسانی که به هیچ عنوان واکسن نزدند و یا دوره‌های واکسیناسیون خود را تکمیل نکردند برای جامعه یک تهدید محسوب شده و با وجود اینکه اینگونه افراد دچار ابتلای سخت بیماری می‌شوند موجب گردش ویروس در جامعه می‌شوند.

ذبیحی اضافه کرد: جهش ویروس کرونا یکی دیگر از مواردی است که از ابتدای بیماری تاکنون به نوع‌های مختلف خود را نشان داده است و تنها راه جلوگیری از مرگ و میر، ایمنی افراد و کاهش شدت بیماری، واکسن است. همچنین کاهش شدید عادی انگاری‌ها یکی دیگر از عوامل افزایش ویروس کرونا در جامعه محسوب می‌شود که بر بحرانی شدن اوضاع تأثیر داشته است.

وی درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در شهرستان اردستان گفت: با تلاش همکاران ما در مراکز منتخب واکسیناسیون، هم‌اکنون ۹۴ درصد از جامعه هدف نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردند. همچنین ۸۸ درصد نوبت دوم، ۵۷ درصد نوبت سوم و حدود ۱۰ درصد از جامعه هدف دُز چهارم واکسن کرونا را در شهرستان اردستان دریافت کرده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در خصوص اجرای محدودیت‌های کرونا به دلیل وضعیت قرمز کرونا، گفت: به هیچ عنوان برنامه‌ای برای محدودیت‌های کرونایی در وضعیت قرمز اعلام نشده، زیرا نگرشی که وجود دارد این است که مردم باید به زندگی عادی خود در کنار کرونا عادت و بتوانند با آن زندگی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha