• دوشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401053122412
  • خبرنگار : 50378

میزبانی از زائران پاکستانی از طریق طرح ملی مهمان امام رضا(ع)

میزبانی از زائران پاکستانی از طریق طرح ملی مهمان امام رضا(ع)

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی از مذاکره برای تسهیل سفر زائران حضرت رضا(ع) در ایالت سند پاکستان خبر داد و گفت: طرح «مهمان امام رضا(ع)» علاوه بر تسهیل سفر زائران داخلی ظرفیت‌ پذیرش برای میزبانی از زائران پاکستانی را نیز دارد.

سیدجواد موسوی اظهار کرد: به منظور افزایش تعاملات گردشگری بین ایالت سند پاکستان و جمهوری اسلامی ایران به همت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی دومین نشست تخصصی دفاتر زیارتی ایالت سند پاکستان و دفاتر گردشگری و زیارتی جمهوری اسلامی در این شهر آغاز شد.

وی ادامه داد: در همین راستا نخستین جلسه مشترک به همت سرکنسول جمهوری اسلامی در کراچی و سازمان غیردولتی رفاهی زائران ایالت سند پاکستان با حضور مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی، مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی کشور، مدیران معاونت گردشگری وزارتخانه، مدیران دفاتر خدمات مسافرتی استان و دفاتر زیارتی ایالت سند پاکستان برگزار شد.

موسوی در این جلسه با اشاره به اهمیت توسعه روابط زیارتی بین ایالت سند و مشهد به ارائه طرح مهمان امام رضا(ع) به ‌عنوان یک طرح با ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی پرداخت و گفت: بسته‌های سفر زیارتی و ویژه برای ‌زائران با خدمات اقامتی و پذیرایی تهیه و تدارک دیده شده است.

روح‌الله حسین‌زاده، مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی نیز در این جلسه با اشاره به حمایت‌های ملی از طرح مهمان امام رضا(ع) برای زائران پاکستانی اظهار کرد: طرح ملی مهمان امام رضا(ع) با هدف تعمیق سفرهای زیارتی خانواده‌محور و سازمان‌یافته برای زائران داخلی و خارجی از سوی شورای عالی زیارت کشور تصویب شده و در حال برنامه‌ریزی و انجام است.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی وی ادامه داد: در این طرح نگاه ویژه‌ای به آسان‌سازی سفر شیعیان و علاقه‌مندان به زیارت امام رضا(ع) به‌ ویژه از کشورهای همجوار مانند افغانستان، پاکستان، عمان و عراق انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha