• دوشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401053122515
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی:

سنگان خواف و کاشمر دارای بازار آب است

سنگان خواف و کاشمر دارای بازار آب است
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی از راه‌اندازی بازار آب در ۲ منطقه سنگان خواف و شهرستان کاشمر خبر داد.

کاظم جم در گفت‌وگو با ایسنا از راه‌اندازی بازار آب برای کم کردن فشار از روی دشت‌های خراسان رضوی خبر داد و تصریح کرد: بیشترین معادن کشور و حتی خاورمیانه در سنگان خواف مستقر است.

وی ادامه داد: هرچند بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها در سنگان خواف صورت گرفته اما علی‌رغم اینکه مشکل اصلی‌شان آب است ولی به دلیل اینکه دشت خواف یکی از دشت‌های فوق بحرانی است، نمی‌توانستیم آب مورد نیاز معادن را از این دشت به آن اختصاص دهیم؛ از همین رو اقدام به راه‌اندازی طرح بازار آب نمودیم.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: براساس طرح بازار و بنگاه بورس آب در سنگان خواف آن‌هایی که آب مازاد داشته باشند، می‌توانند از طریق این بازار که کارهای آن توسط واسطه انجام می‌شود، آب را به بخش‌هایی که نیاز دارند به فروش برسانند.

جم عنوان کرد: در این راستا تا کنون در دشت خواف ۶ تا هفت قرارداد منعقد و پایلوت کشوری شده است. بعد از این موضوع در تلاش برای راه‌اندازی بازار پساب نیز هستیم.

وی بیان کرد: هر چند پساب بهترین منبع تغذیه و آینده همه استان‌هاست اما هنوز ارزش پساب را درک نکرده‌ایم؛ در صورتی که بهترین درمانگر آبخوان‌های مریض ما پساب است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: بازار آب اقدام جدیدی است که فرایندهای مربوط به آن ابلاغ شده است. به مرور هر شهری که متقاضی راه‌اندازی این بازار باشد، اقدامات لازم در این خصوص انجام می‌شود.

بازار آب و تجارت آب یا مبادله آب یعنی فرایند خرید و فروش حقوق دسترسی به آب که اغلب حقاب نیز نامیده می‌شود و بسته به وضعیت قانونی حقاب، شرایط تجارت آن می‌تواند دائمی یا موقتی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha