• سه‌شنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۰:۵۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401060100015
  • خبرنگار : 50491

وزیر صنایع و تجارت جمهوری تاتارستان:

آماده همکاری مشترک با ایران در صنعت خودروسازی هستیم

آماده همکاری مشترک با ایران در صنعت خودروسازی هستیم

ایسنا/گلستان معاون نخست وزیر و وزیر صنایع و تجارت جمهوری تاتارستان از آمادگی برای همکاری مشترک با ایران در حوزه صنعت خودروسازی خبر داد و گفت: ما مشتاق افزایش تجارت بین دو کشور هستیم.

آلک کاریچنکو عصر امروز دوشنبه ۳۱ مرداد در جلسه جمع بندی مذاکره هیأت تجاری جمهوری تاتارستان با استان گلستان که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، اظهار کرد: حجم مبادلات جمهوری تاتارستان و ایران طی چند ماه اخیر افزایش پیدا کرده و مناطق مختلف روسیه هم علاقمند به افزایش این ارتباط و اقدامات مشترک با ایران هستند.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین شرکت‌های تامین انرژی جمهوری تاتارستان امروز قرارداد بزرگی را برای صادرات ژنراتورهای تولید برق از ایران به تاتارستان امضاء خواهد کرد، افزود: دیروز و امروز بازدیدهای بسیار خوبی را از ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی، تولیدی در بخش‌های مختلف داشتیم و از نگاه ما گلستان یک استان توانمند است.

معاون نخست وزیر و وزیر صنایع و تجارت جمهوری تاتارستان از آمادگی برای همکاری مشترک با ایران در حوزه صنعت خودروسازی خبر داد و یادآور شد: ما از صنعت خودروسازی ایران بازدید کردیم و در این حوزه آگاهی داریم و می‌توانیم همکاری‌های مشترکی را در این عرصه با همدیگر داشته باشیم.

کارچینکو با اشاره به اینکه در روند توسعه همکاری‌ها توسعه ناوگان حمل و نقل بسیار مهم است، تأکید کرد: در این عرصه اقدامات مشترک مهمی را می‌توانیم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه به نظر من یکی از اقتصادی‌ترین روش‌های حمل و نقل بین ایران و تاتارستان می‌تواند ظرفیت آبی و دریایی باشد، خاطرنشان کرد: ما مذاکراتی را با شرکت‌های کشتی‌سازی و بانک‌ها داشتیم و قول حمایت‌هایی را در این عرصه و افزایش ناوگان دریایی گرفته‌ایم.

معاون نخست وزیر و وزیر صنایع و تجارت جمهوری تاتارستان با بیان اینکه ما مشتاق افزایش تجارت بین دو کشور هستیم، تصریح کرد: معتقدم تا زمان فعال شدن ناوگان دریایی، مسیر راه‌آهن و حمل و نقل زمینی می‌تواند بهترین مسیر برای افزایش حجم مبادلات تجاری و واردات و صادرات بین دو کشور باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۱ ۰۹:۰۱

چرا ایران اجازه کشتی رانی که مال ایران باشد ندارد

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۱ ۱۰:۲۷

طبق قرار داد گلستان که در زمان فتحلی شاه قاجار نوشته شد ایران تا ابد حق کشتی رانی در حوزه دریای خزر را ندارد جا داره که مسئولین به یاد بیارن همین روس ها چه ضرر های مختلفی به ایران و ایرانی وارد کردند و اینکه ایران کشتی سازی به ان صورت ندارد چون با دنیای بیرون از کشور زیاد ارتباط ندارد همین چند تا کشتی اجاره ایی که مثلا از پاناما میکرند کار ایران رو برای واردات و صادرات راه می اندازد

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۲ ۰۰:۰۸

واقعا سواد داری . ایران الان هم در خزر در حال تردد است هم ناو جنگی داره هم کشتیهای تجاری ولی حرف این تاتارها ایجاد خط کشتیرانی است یعنی در هر روز یک یا چند بار کشتیهای تجاری و مسافربری بین بنادر مشخص شده رفت و امد کنند . اگر این روابط برقرار شود وضعیت اقتصادی کشور بهتر میشود .

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۲ ۰۷:۳۶

اقای مدنی این حرف شما اشتباه است الان برای مثال ایران داره بیخ گوش صهیونیست ها هم تجارت میکنه هم نگهبانی و اجازه را دارن ولی اجازه کشتی رانی در دریا وسیع ازاد نیستن

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۲ ۱۱:۱۸

کی گفت نداره؟

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۱ ۱۱:۲۹

سلام من دوست دارم تو صنعت خودرو سازی خارجی ها فعالیت کنم ایا کسی هست راهنمایی کنه

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۱ ۱۲:۱۲

خخخخخ طالبان همکاری نمیکنه در صنعت خودرو...

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۱ ۲۱:۱۲

متاسفم برای ایران خودرو و سایپا که بعد از این همه سال نتوانستند در صنعت خودرو پیشرفت کنند.

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۱ ۲۳:۴۱

تاتارستان کجا بید ؟

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۲ ۰۰:۰۰

بدبخت شدیم رفت

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۲ ۰۰:۰۱

افتخار از این بهتر که با کشوری مثل تاتارستان و ارمنستان و نستان های دیگر ....هستیم غصه نداریم حتما ساخت پراید وتیبا را با اونا گسترش میدیم واگر این ماشبنا را اونا قبول کنن برای ما که نعمت هست

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۲ ۰۱:۴۶

تو رو خدا ببین باید با چه کشورهایی بی کلاسی در صنعت خودرو سازی شریک شویم

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۲ ۰۹:۵۴

چه شریکی

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۲ ۱۱:۵۴

تجارت شمال جنوب برای ایران درست شبیه ایجاد چهارراه تجاری جهان عمل میکند ، بهترین گزینه در کنار اقتصاد و صادرات قدرتمند برای ایران

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۲ ۱۲:۰۱

مسیر شمال جنوب و ایجاد مسیر جدید شرق غرب از غرب عراق سوریه لبنان مصر ، از شرق افغانستان ، با این روش توهمات کشورهای همچون پاکستان و ترکیه بکلی محو خواهد شد و ایران داری مسیر جایگزین و قابل دسترس میباشد و طبیعتاً اقتصادی قدرتمند که بهترین پشتوانه تولید و صادرات میگردد

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۲ ۱۲:۲۱

چراتواین همه کشور این راانتخاب کردین؟ حالاچه خورویی تاحالاتولیدکرده این منطقه؟!

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۲ ۱۶:۰۰

اولین بارتاتارستان بگوشم میخوره کجاست؟؟