• سه‌شنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401060100205
  • خبرنگار : 50214

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد خبر داد

پرونده باز خواهرخواندگی یزد و کربلا/ دعوت شهردار و استاندار کربلا به شهر یزد

پرونده باز خواهرخواندگی یزد و کربلا/ دعوت شهردار و استاندار کربلا به شهر یزد

ایسنا/یزد رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی و روابط بین الملل شورای اسلامی شهر یزد گفت: به دلیل سه ویژگی قدمت و کثرت روضه‌هایی که در یزد برگزار می‌شود در تمام روزهای سال، سبک خاص عزاداری در یزد از جمله نخل همچنین تعداد قابل توجه حسینیه‌هایی که در شهر یزد ثبت شده است یزد به عنوان حسینیه ایران شناخته می‌شود.

«فاطمه حقیرالسادات» ضمن اعلام این خبر ادامه داد: وقتی صحبت از حسینیه ایران است، بحث عدالت اجتماعی مطرح است چون حسینیه‌ها فقط کارکرد عزاداری و مذهبی خاص ندارند بلکه به لحاظ پایگاه اجتماعی، فرهنگی و مکانی برای امور خیریه تاثیر گذار هستند.

وی گفت: دبیرخانه حسینیه ایران از سال ۹۲ توسط تیم مردمی تشکیل شده است و بحث خواهرخواندگی یزد و کربلا را  به شورای چهارم ارائه داده است اما متاسفانه پیگیری جدی صورت نگرفت درحالی که درخصوص این رویداد عزم جدی مسئولین را می‌طلبد.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر گفت: باتوجه به حضور عراقی های مقیم یزد و یزدی های مقیم کربلا میتوان نماد های دوشهر را در شهر یزد و کربلا تهیه و در معرض دید مردم قرار گیرد.

حقیرالسادات تصریح کرد: ظرفیت گردشگری به خصوص در حوزه سلامت، مذهبی و تجاری بسیار قابل توجه است که با تشکیل کارگروه مشترک تحت عنوان خواهرخواندگی یزد و کربلا می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

وی گفت: تاسیس نمایشگاه دائمی محصولات استان یزد در کربلا جز مواردی است که در کنار خواهرخواندگی می‌تواند اتفاق بیافتد و سرمایه‌گذاران شهر در حوزه اقتصادی کربلا فعالیت کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شورای شهر یزد، حقیرالسادات در پایان گفت: بیش از ۵۰ درصد شروطی که در زمینه خواهرخواندگی مطرح شده، توسط یزد انجام شده و قرار است بعد ماه محرم و سفر شهردار یزد به همراه تیمی از شورای شهر در شهر مقدس کربلا حضور و رسماً از شهردار و استاندار کربلا دعوت شود تا با سفر به شهر یزد از زیرساخت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و به خصوص مذهبی یزد بازدید کنند و بحث خواهرخواندگی دو شهر به نتیجه برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha