• سه‌شنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401060100450

مدیر مؤسسه قرآنی بیت الاحزان خبر داد:

آغاز نام نویسی دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) بیت‌الاحزان

آغاز نام نویسی دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) بیت‌الاحزان

ایسنا/فارس مدیر مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) از آغاز نام نویسی دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم (ع) این مؤسسه برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

حجت الاسلام شاهسونی سه‌شنبه اول شهریور به خبرنگاران گفت: یکی از مزایایی که در قانون برای حافظان کل قرآن کریم در نظر گرفته شده و بسیاری از حافظان از آن بی‌اطلاع هستند امکان اخذ مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث بدون نیاز به تحصیلات دانشگاهی است.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اضافه کرد: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۵، تمام حافظان کل قرآن کریم که آشنا با ترجمه و تفسیر و علوم قرآنی و دروس اختصاصی در سطح کارشناسی این رشته و دارای مدرک حفظ سازمان دارالقرآن الکریم باشند می‌توانند با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث و کسب حدنصاب لازم مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کنند.

او ادامه داد: بر همین اساس مؤسسه بیت الاحزان از سال‌ها قبل اقدام به راه اندازی دوره‌های یکساله آمادگی کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث ویژه حافظان کل قرآن کرده است که در چند سال اخیر تحت عنوان دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) برگزار می‌شود.

شاهسونی در خصوص برنامه‌های این دوره گفت: در دوره مذکور علاوه بر تدریس دروس کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث توسط استادان مجرب، حافظان به تثبیت محفوظاتشان نیز می‌پردازند و چنانچه هنوز مدرک حفظشان را از سازمان دارالقرآن نگرفته باشند در طول دوره در آزمون اعطای مدرک این سازمان هم شرکت می‌کنند و در پایان دوره با شرکت در کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن وحدیث که سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌کند و در صورت کسب حد نصاب لازم، مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث خود را دریافت می‌کنند.

او با اشاره به موفقیت این دانشسرا در سال‌های گذشته گفت: خوشبختانه همه ساله شاهد قبولی درصد بالایی از قرآن آموزان این مرکز در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث هستیم تا جایی که در سال گذشته و سال جاری تعداد بالایی از حافظان که سنین پایینی داشتند موفق به اخذ مدرک کارشناسی خود قبل از اتمام تحصیلات دبیرستان شدند.

مدیر مؤسسه بیت الاحزان؛ مریم رضایی نابغه قرآنی بیت الاحزان را شاهد مثالی بر این موضوع عنوان کرد و گفت: این دختر نوجوان که در سن ۱۲ سالگی کل قرآن را در شعبه صدرای شیراز حفظ کرده بود در ۱۴ سالگی در این مرکز حاضر شد و پس از گذراندن دوره یکساله موفق به اخذ مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث شد. این دختر پرتلاش به این امر بسنده نکرد و در سال بعد مجدد در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث شرکت کرد و رتبه یک این آزمون را در کل کشور به دست آورد و هم اکنون در سن ۱۶ سالگی مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز است.

او در توصیه‌ای به حافظان قرآن هم گفت: در دین ما و کلام بزرگان ما همواره بر علم آموزی تأکید بسیاری شده است و چه علمی بهتر از علوم قرآنی و چه کسی جهت علم آموزی بهتر از حافظ قرآن؟ لذا به همه حافظان عزیز توصیه می‌کنیم این فرصت ویژه را از دست ندهند و با حضور در دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) ره ۴ ساله را در یک سال طی کنند.

شاهسونی یاد آور شد: ثبت نام دانشسرای باقرالعلوم جهت سال تحصیلی پیش رو ویژه حافظان خواهر از طریق سایت مؤسسه بیت الاحزان به نشانی beytolahzan.ir آغاز شده است و تا ۱۵ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha