• سه‌شنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401060100486
  • خبرنگار : 50204

توقیف حضوری و سیستمی 5719 خودروی شوتی در استان مرکزی

توقیف حضوری و سیستمی 5719 خودروی شوتی در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی گفت: در سه سال اخیر 1219 خودروی شوتی به صورت حضوری و ۴۵۰۰ دستگاه به صورت سیستمی توقیف شده است.

سردار حسن مفخمی شهرستانی روز سه شنبه یکم شهریور در نشست با اصحاب رسانه در خصوص عملکرد ۳ ساله این نیرو اظهار کرد: با توجه به تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه هوشمندسازی پلیس، در ۳ سال گذشته میزان دستگیری در حوزه خرده فروشی تقریبا بی سابقه بوده بطوریکه رشد ۲۴ درصدی  در این حوزه ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه قاچاق کالا و ارز یک دغدغه مهم در استان است افزود: میزان کالاهای قاچاق از منظر ارزش ریالی در استان ۳۳۶ درصد افزایش داشته است.

مفخمی شهرستانی در حوزه زمین خواری نیز اقدامات را مناسب دانست و گفت: در این راستا با اقدامات انجام شده ۵۹۱ هکتار زمین آزاد شده است.

فرمانده انتطانی استان مرکزی خودروهای شوتی و برخورد با این خودروها را یکی از دغدغه های مردم دانست و ادامه داد: 1219 خودروی شوتی به صورت حضوری و ۴۵۰۰ دستگاه به صورت سیستمی توقیف شده است.

مفخمی شهرستان بیان کرد: در ۵ ماهه سال جاری وقوع سرقت کاهش ۲ درصدی داشته و کشف وقوع سرقت ۶۵ درصد محقق شده است، استان مرکزی رتبه پنجم کشوری در کاهش وقوع سرقت را به خود اختصاص داده است.

وی تعداد قتل های بر زمین مانده در استان را بسیار محدود عنوان کرد و در خصوص عملکرد پلیس فتا افزود: در گذشته پلیس فتا تنها در اراک و ساوه فعال بود ولی در حال حاضر پلیس فتا در تمام شهرستان های استان فعال است و غالبا رتبه نخست را در سطح کشور داشته است.

مفخمی شهرستانی تاکید کرد: کشفیات جرایم سایبری استان در ۵ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۹۶ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی با وجود تجمعات صنفی و کارگری، با مدیریت خوب انتظامی کمترین تنش را داشت گفت: در طول سه سال گذشته میزان شرارت در استان مرکزی ۱۰ درصد و نزاع‌های دسته‌جمعی ۱۸ درصد کاهش یافت و در این مدت اراذل و اوباش استان تحت کنترل بودند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در طول سه سال اخیر، ۳۷۸ نیروی تازه نفس پلیس برای خدمت‌گذاری بیشتر به مردم وارد مجموعه انتظامی استان مرکزی شدند که این تعداد نیز تاکنون کمتر سابقه داشته است.

مفخمی شهرستانی اضافه کرد: ورود ۱۶۹ دستگاه خودرو جدید، افتتاح کلانتری ۱۱ تفرش، کلانتری ۱۸ بازار و کلانتری ۱۳ علوی ساوه از دیگر اقدامات است و کلانتری ۱۸ ستاد شهرستان خنداب هم از پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی برخوردار است.

وی گفت: ساماندهی موقعیت یاب برای خودروهای عملیاتی پلیس، ایجاد مسکن برای ۶۴۰ نفر از کارکنان فاقد منزل و افتتاح مرکز آزمایشگاهی و فیزیوتراپی کلینیک سید الشهداء(ع) مرکز استان و افتتاح درمانگاه امام جواد(ع) ساوه از دیگر اقدامات صورت گرفته در سه سال گذشته است.

مفخمی شهرستان بیان کرد: ارتباط الکترونیک با مجموعه قضایی از دیگر اقدامات است و فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این راستا در سال گذشته رتبه برتر کشور را کسب کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha