• سه‌شنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۰:۱۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401060100853
  • خبرنگار : 50210

بهره برداری از ۷۱۴ پروژه در استان مرکزی/پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت پل سنجان اراک

بهره برداری از ۷۱۴ پروژه در استان مرکزی/پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت پل سنجان اراک

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی با اشار ه به اینکه در این هفته بالغ بر ۷۱۴ طرح در استان افتتاح و عملیات اجرایی ۵۶ طرح در حوزه های عمرانی و اقتصادی آغاز می شود، گفت: از این تعداد طرح، ۹۱ پروژه متعلق به شهرستان خنداب است.

دکتر فرزاد مخلص الائمه اول شهریورماه در اولین روز از برنامه های گرامیداشت هفته دولت ۱۴۰۱ ، در جریان سفر به شهرستان خنداب در دیدار با مردم این شهر در محل بقعه امامزاده محمد(ع) با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در میانه دهه چهارم خود به مراتب قوی تر از دهه های گذشته است و مرزهای اقتدار هزاران کیلومتر از مرزهای جغرافیایی آن فراتر رفته است، به برنامه های هفته دولت در استان نیز اشاره کرد و افزود: در این هفته، طرح های نیمه تمامی که سالهاست به دلیل کمبود منابع مالی یا عدم انگیزه کافی و ... به حال خود رها شده بودند، به بهره برداری می رسند.

وی با بیان اینکه تمرکز و تلاش دولت بر اتمام طرح های نیمه تمام و توجه جدی به بخش کشاورزی است، گفت: در جریان سفر ریاست جمهوری برای حوزه جهاد کشاورزی، بالغ بر ۲۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد.

استاندار مرکزی طرح های حوزه جهاد کشاورزی که منابع مالی به آنها اختصاص یافته است را شامل احداث و بهسازی کانال های آبیاری با ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار، آبیاری تحت فشار و سامانه نوین آبیاری با ۱۷۰ میلیارد تومان، مرمت و لایروبی قنوات با ۲۵۰ میلیارد تومان و تجهیز و نوسازی اراضی سنتی، تجهیز و نوسازی اراضی مدرن، مرمت و نگهداری سدهای خاکی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان، اصلاح و احیا و نوسازی باغات با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان، توسعه باغات و کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب دار با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان، ایجاد زیرساخت های مجتمع های گلخانه ای ۵۰ میلیارد تومان، ۱۰ میلیارد تومان برای شهرک کشاورزی خنداب، بیابانزدایی با مبلغ ۵۰ میلیارد تومان و ... عنوان کرد.

وی با اشاره به پویایی و تحرک پروژه ها در استان، گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح سنجان اراک که طی هشت سال تنها ۲۰ درصد پیشرفت داشت، طی ۹ ماهه اخیر به پیشرفت ۷۰ درصدی رسیده و مهرماه زیربار ترافیک می رود.

مخلص الائمه حضور مدیران جهادی را عاملی برای تسریع در روند امور دانست و گفت: با حضور مدیران جهادی می توان عقب افتادگی را جبران کرد.

وی افزود: دستاوردهای بسیاری در حوزه های علمی، فناوری، تکنولوژی، عمرانی، زیرساخت ها، بهداشت و درمان و ... حاصل شده است و اگر خشکسالی ها نبود شرایط بهتری را شاهد بودیم هرچند که دولت برنامه های خوبی در حوزه آبیاری های نوین و کشت گلخانه ای و تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر و کم آب بر تدوین کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha