• چهارشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۰:۲۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401060200943
  • خبرنگار : 50177

رئیس پارک علم و فناوری لرستان خبر داد.

پذیرش چهار ایده فناورانه در مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان خرم‌آباد

پذیرش چهار ایده فناورانه در مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان خرم‌آباد

ایسنا/لرستان رئیس پارک علم و فناوری لرستان از پذیرش چهار ایده فناورانه در مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان خرم‌آباد خبر داد.

دکتر فرهاد نامداری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در مجموع درخواست‌های جذب و پذیرش تعداد چهار ایده فناوری با حضور مدیران این واحدها طرح و مورد بررسی قرار گرفت و با استقرار آن‌ها در مرکز رشد موافقت شد.

وی عنوان کرد: ایده‌های پذیرش شده در این مرکز در حوزه‌های «اسیدآمینه‌های ضروری لیزین و متیونین مورد نیاز خوراک دام، طیور و آبزیان به روش زیست‌فناوری میکروبی»، «شامپو گیاهی»، «سیستم مانیتورینگ باتری سلول‌های خورشیدی»، «ساخت تجهیزات ماشین‌آلات مورد نیاز صنعتی و شیلات» هستند که به‌صورت رسمی فعالیت خود را در این مرکز آغاز می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان یادآور شد: همچنین طرح‌های «ساخت تولید تجاری دهانشویه» و «سامانه هوشمند و هدفمند تبلیغات و بازاریابی در فضای مجازی (شبکه های اجتماعی)»، با توجه به کسب امتیازات لازم، از مرحله رشد مقدماتی به مرحله رشد ارتقاء یافتند.

 نامداری افزود: با توجه به نتایج ارزیابی عملکرد سالیانه، یک واحد فناور به دلیل عملکرد غیرقابل قبول و عدم کسب امتیازات لازم از مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان خرم‌آباد خروج ناموفق یافت.

وی گفت: همچنین استقرار یک واحد فناور که در حال طی مراحل رشد خود بود و در این مرحله پیشرفت قابل قبولی داشته به مدت یکسال تمدید شد.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان تصریح کرد: در راستای تحقق شعار «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، پارک از ایجاد و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور حمایت خواهد کرد.

نامداری  با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱ شرکت دانش‌بنیان در لرستان فعالیت دارند، بیان کرد: از مجموع ۳۱ شرکت، ۱۹ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری لرستان مستقر هستند.

وی  با بیان اینکه همچنین ۱۵۴ واحد فناور در پارک علم و فناوری و مراکز رشد وابسته در استان مستقر هستند، خاطرنشان کرد: عمده فعالیت این واحدها گیاهان دارویی، برق و الکترونیک، تجهیزات پزشکی، دارو و فراورده‌های حوزه تشخیص و درمان، کشاورزی و صنایع غذایی، فناوری‌های شیمیایی، ماشین‌آلات پیشرفته و فناوری اطلاعات و ارتباطات(IT) است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha