• چهارشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401060201039
  • خبرنگار : 50188

وجود ۳۲ نفر زندانی جرائم مالی غیرعمد در رفسنجان

وجود ۳۲ نفر زندانی جرائم مالی غیرعمد در رفسنجان

ایسنا/کرمان معاون زندان رفسنجان گفت: در حال حاضر تعداد ۳۲ نفر زندانی جرائم مالی غیرعمد شامل نفقه، مهریه چک و ... با مبلغ ۲۲ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان داخل زندان رفسنجان هستند که با پرداخت ۳۰ درصد از کل این مبلغ که در واقع ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود اگر اعسار آنها از سوی مرجع قضایی پذیرفته شود، از زندان آزاد خواهند شد.

مهدی محسنی شامگاه سه‌شنبه اول شهریورماه در نشست خبری موکب خاتم‌الانبیاء(ص) رفسنجان در تشریح طرح «احرار حسینی» برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد، اظهار کرد: کسانی که در زندان هستند لزوماً مجرم نیستند و برخی بخاطر دیه، چک و بدهی مالی در زندان بسر می‌برند. زندان صرفاً جای نگهداری مجرمان خطرناک نیست بلکه محکومان مالی نیز در زندان بسر می برند که از خیّرین برای آزادی آنها استمداد می‌طلبیم.

وی افزود: در سال اول اجرای طرح «احرار حسینی» توسط موکب خاتم‌الانبیاء(ص) رفسنجان، نزدیک به یک میلیارد تومان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کردند و تعدادی آزاد شدند.

معاون اداره زندان های رفسنجان بیان کرد: از ابتدای سال جاری با مساعدت خیّرین، موکب خاتم‌الانبیاء(ص) رفسنجان، انجمن حمایت از زندانیان و مساعدت دادستان، ۸۲ نفر با کمک خیّرین با پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان از زندان آزاد شدند. ستاد دیه استان نیز ۸۴ نفر زندانی را با مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آزاد کرد. 

محسنی با اشاره به آزادی جرائم قتل در زندان رفسنجان، خاطرنشان کرد: در این زمینه با رضایت شکّات ۶ نفر آزاد شدند که سه نفر بلاوجه و سه نفر با مبلغ ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آزاد شدند.

معاون زندان رفسنجان تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۳۲ نفر زندانی جرائم مالی غیرعمد شامل نفقه، مهریه چک و ... با مبلغ ۲۲ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان داخل زندان رفسنجان هستند که با پرداخت ۳۰ درصد از کل این مبلغ که در واقع ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود اگر اعسار آنها از سوی مرجع قضایی پذیرفته شود از زندان آزاد خواهند شد.

محسنی ادامه داد: از این ۳۲ نفر، ۱۶ نفر با مبلغ زیر ۲۰۰ میلیون تومان بدهی در زندان هستند و نیازمند مساعدت خیّرین می‌باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha