• چهارشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401060201355
  • خبرنگار : 50177

نماینده ولی‌فقیه در استان:

مبارزه با ویژه‌خواری، فساد و استخدام‌های سفارشی  نیازمند حرکتی انقلابی است

مبارزه با ویژه‌خواری، فساد و استخدام‌های سفارشی  نیازمند حرکتی انقلابی است

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: مردم استان از استخدام‌های سفارشی، قومیتی و خویشی رنج می‌برند.

حجت‌الاسلام سید احمد شاهرخی در اولین روز هفته دولت در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان با بیان اینکه یاد دو شهید رجایی و باهنر که سابقه مسئولیت‌های کلیدی در نظام داشتند را گرامی می‌داریم، اظهار کرد: کار این دو شهید بزرگوار همراه با اخلاص، قصد قربت، مجاهدت و مشی مردمی بود  و به این دلیل نام، روش و راه این دو بزرگوار ماندگار شد.

وی با بیان اینکه خدمتگزاران و کارگزاران نظام در این موقعیت حساس که مسئولیت پذیرفته‌اند بدانند که به سرانجام رساندن آن در این مرحله دشوار است چرا که با عامل تورم، بیکاری، عدم رونق مطلوب  کسب و کار، تعطیلی برخی صنایع و کارگاه‌ها و وجود کرونا در دوران مسئولیت  مواجه هستند، خاطرنشان کرد: در یک وضعیت خاص قرار داریم و برای عبور از این مرحله نیازمند عزمی جدی، اراده فولادین، فعالیت‌های مجاهدانه  وشبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر و انجام کارهای مبتنی بر علم و  دانش و کارهای کارشناسی هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید براینکه باید در این مسیر حرکت کنیم تا سختی‌ها را پشت سر بگذاریم، افزود:  قطعاً راه و روشی که مبتنی بر کار مجاهدانه و پایه آن ذکر و یاد خدا و توکل و توسل به ذات ربوبی باشد حتماً سبب می‌شود که این مرحله را پشت سر بگذاریم.

شاهرخی با اشاره به اینکه مسئولیت‌ها زودگذر هستند اما زیرک، هوشمند و هوشیار آن است که از لحظه لحظه مسئولیت خود بهره برده و آن را صرف خدمتگزاری به مردم کند، اضافه کرد: دوره خدمتگزاری همراه با تحرک انقلابی و عقلانی، حرکت اندیشه ورزانه و رقم زدن دوره پویا، متحرک انقلابی و عقلانی باشد.

وی گفت: باید شاخصه‌های کار و خدمتگزاری را در نظر بگیریم و به تاسی از حکومت علوی کارها را به پیش ببریم  هرچند نمی‌توانیم مانند امام علی علیه السلام باشیم اما می‌توانیم حرکت و مسیری را که ترسیم کرده‌ایم در راستای شاخصه حکومت امام علی (ع) باشد.

حیات جامعه در گروه رعایت عدالت است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: باید در انجام مسئولیت‌ها و خدمتگزاری به مردم نگاه کنیم که چقدر به شاخص‌ها و معیارهای حکومت علوی نزدیک هستیم چراکه  اقامه عدل  شاخصه اصلی حکومت امام علی (ع) است و حیات جامعه در گروه رعایت عدالت است.

شاهرخی خاطرنشان کرد: هر اقدامی که انجام می‌شود باید پیوست عدالت داشته باشد، گفت: با اقدامات و برنامه‌های کارگزاران نظام جمهوری اسلامی حق کسی نباید پایمال شود و این مراقبت باید همیشگی باشد و تدابیر را گونه‌ای به کار ببریم تا مردم امیدوار شوند.

امام جمعه خرم‌آباد فسادستیزی را مکمل عدالت ورزی دانست و با بیان اینکه با فساد با تمام اشکالش باید مبارزه صورت گیرد، تاکید کرد: فساد، ویژه خواری، اختلاس، تبعیض و توصیه‌های فراقانونی ضد عدالت هستند و سبب می‌شود سرمایه اجتماعی هر حکومتی به پایین ترین حد خود برسد.

وی بیان کرد: محل مبارزه با فساد قوه مجریه است و باید منافذ فساد را ببندد در غیر اینصورت باید دستگاه قضائی ورود پیدا کند تا دست فاسدین را کوتاه کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اضافه کرد: مردم لرستان بیش از دو دهه است که از استخدام‌های سفارشی، قومیتی و خویشی رنج می‌برند و ضرورت دارد در این دولت انقلابی استخدام‌های سفارشی رخت بربندد.

شاهرخی با انتقاد از اینکه متاسفانه برخی افراد آشکارا به دنبال رانت و تبعیض هستند، افزود: هر مدیر دستگاهی که در مسیر فساد، تبعیض و پارتی‌بازی گام برمی‌دارد باید فی‌الفور و شبانه از مسئولیتش برکنار شود و این نباشد که مدیری ۲۰ نفر از اسامی را از سوی وزیر بیاورد و بگوید این‌ها باید به کار گرفته شوند.

مبارزه با ویژه‌خواری، فساد و استخدام‌های سفارشی  نیازمند حرکتی انقلابی است

وی با تاکید براینکه مبارزه با ویژه‌خواری، فساد و استخدام‌های سفارشی  نیازمند حرکتی انقلابی است، خاطرنشان کرد: پس از عدالت، فسادستیزی و مردمی بودن شاخصه اصلی حکومت علوی است؛ نباید فاصله مسئولین از مردم طولانی شود و چنانچه یک مدیر مسئول و مدیر نمی‌تواند در بین مردم باشد اما این که خودش را از مردم پنهان کند ناپسند است و در نگاه حضرت علی(ع) مورد سرزنش قرار گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: اگر در موضوعی مردم نسبت به شما شبهه و شک پیدا کردند باید با ارتباط با آنها این شک و شبهه‌ها را برطرف کنید و چنانچه به دنبال این هستیم مردمی باشیم و سرمایه مردم همراه ما باشد باید کاری کنیم که برای ملت مشخص و ملموس باشد.

شاهرخی با انتقاد از وجود طرح‌های نیمه‌تمامی همچون برج‌های دوقلو، هتل‌صخره‌ای، صنایع کلنگ زنی شده و رها شده و کارخانه سیمان متاسفانه سرمایه اجتماعی دولت را زیر سوال می‌برند، اضافه کرد: درچنین مواردی مردم شمارش معکوس می‌کنند که عملکرد دولت کی به پایان برسد و در مواردی که مسئول ناکارآمد باشد باز مردم شمارش می‌کنند جلسه تودیع او کی باشد.

وی تاکید کرد: کاری که شروع می‌کنیم زمان اتمام آن مشخص و در موعد مقرر به نتیجه برسد؛ همچنین جلوگیری از تعارض منافع فساد ستیزی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: تلاش کنیم در ابعاد اقتصادی و فرهنگی و در سالی که به نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال نامگذاری شده است گام‌های بلندی را برداریم که این مهم اگر به نتیجه برسد خیلی از مشکلات و معضلات حل خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha