• چهارشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401060201709
  • خبرنگار : 50553

یک مسئول:

مبنای انتصابات امروز نخبه‌گرایی و مشارکت همگانی است

مبنای انتصابات امروز نخبه‌گرایی و مشارکت همگانی است

ایسنا/قزوین معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قزوین گفت: مبنای انتصابات و تصمیم‌گیری‌ها در استان قزوین نخبه‌گرایی، جمع سپاری و مشارکت همگانیست و جهت‌گیری‌های کنونی نشانگر تغییر عملکردها به نفع مردم است.

سیدرضی آقا سیدی ضمن تشریح اقدامات چندماهه گذشته معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری اظهار کرد: آنچه در ماه‌های گذشته در حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری اتفاق افتاد تلاش برای تغییر ریل حکمرانی و برگرداندن محوریت حکمرانی به مردم و تحقق وعده با اصالت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، یعنی "تحول به نفع مردم" بوده است.

وی افزود: درگذشته با تغییر و استقرار دولت‌ها اغلب هیجاناتی ایجاد می‌شد که طبل برندگی به صدا درمی‌آمد و منافع عمومی و پست‌های مدیریتی بدون بررسی‌های حرفه‌ای بین جریان برنده توزیع می‌شد اما با عقلانیت و تصمیمات اتخاذ شده در دولت و پس از انتصاب نماینده عالی دولت و تغییرات مدیریتی در استان، بررسی و شناخت دقیق از عملکرد دستگاه‌ها، برنامه و کارنامه مدیران مستقر به‌ دور از هرگونه هیجان‌زدگی موردبررسی قرار گرفت و اقدامات اولیه در راستای اهداف دولت مردمی و بر اساس مسائل اولویت‌دار استان پی‌ریزی شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین آقاسیدی ادامه داد: برخی از طرفداران دولت، انتظار تغییرات مدیریتی سریع‌تری را داشتند اما با عنایت به اینکه در این دوره از  انتخابات مردم به اصالت نظام رأی دادند یک جریان فراجناحی سکان‌دار اجرایی کشور شد.

وی گفت: همه تلاش در استان این بود که با تدابیر و خط مشی استاندار تلاش ما این بود در فضای انتصابات استان از هرگونه هیجان‌زدگی، نگاه خطی و جناحی و انتقام گیرانه اجتناب شود و هر تغییری بر مبنای تبدیل به احسن و تغییر و تحول در دستگاه به نفع مردم اتفاق بیافتد.

به کارگیری نخبگان در متن و بطن حکمرانی

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قزوین بیان کرد: یکی از چالش‌های جدی در کشور پیرامون نحوه به‌کارگیری نخبگان در متن و بطن حمکرانی، عدم استفاده بهینه از فارغ التحصیلان رشته‌های تخصصی که در نظام آموزشی و تربیتی، هزینه‌های زیادی برای به محصول رسیدن آنان صرف می‌شود در جایگاه‌های تاثیرگذار بود که خوشبختانه با تدابیر و ذکاوت استاندار در مدیریت‌های کلیدی استان این اتفاق مبارک‌ تخصص گرایی رقم خورده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تناسب تخصص معاونان استاندار در دوره فعلی اشاره کرد و افزود: معاونان کنونی مستقر در استانداری قزوین به لحاظ رشته تحصیلی دارای سوابق تخصصی مرتبط با حوزه فعالیت خود هستند که این موضوع امیدواری برای پیشرفت و تعالی استان را بیشتر می‌کند.

آقا سیدی گفت: در بین معاونین استاندار، معاونت سیاسی امنیتی دارای مدرک دکترای مدیریت راهبردی با گرایش امنیت، معاونت عمرانی جز نخبگان علمی کشور و از سم پادی‌ها و تحصیل‌کرده دریکی از بهترین دانشگاه‌های کشور  و سوابق اجرایی کاملاً مرتبط با حوزه کاری عمرانی و همچنین معاونت اقتصادی با مدرک دکترای اقتصاد و سابقه فعالیت در مرکز سیاست‌گذاری و پژوهش‌های کلان کشور حضور دارند که امیدواریم‌ این نگاه خلق فرصت خدمت به نخبگان، آثار و برکت کوتاه‌مدت و بلندمدت داشته باشد.

وی اضافه کرد: مبنای انتصابات و تصمیم‌گیری‌ها نخبه‌گرایی، جمع سپاری و مشارکت همگانیست و جهت‌گیری‌های کنونی نشانگر تغییر عملکردها به نفع مردم است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قزوین عنوان کرد: در حوزه‌های مأموریتی، معاونت توسعه مدیریت و منابع بخش احیاء در جایگاه حکمرانی استانداری بوده اما در این حوزه فراز و نشیب‌هایی در سنوات گذشته طی شده و امروز تلاش متصدیان و مدیران استانی در راستای احیای این جایگاه راهبردی است.

وی ادامه داد: همکاران ما در دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری شروع به شناسایی و باز مهندسی نظامات و فرآیندهای اداری کرده‌اند که این اقدامات از نحوه تعامل نهاد حاکمیت با مردم به‌عنوان ولی‌نعمتان و ارباب‌رجوع تا نظاماتی که می‌تواند منجر به خلق رضایت در بهره‌برداران نهایی این نهاد داشته باشد را شامل می‌شود.

احتمال تجمیع میز ارتباطات مردمی و میز خدمت

آقا سیدی تأکید کرد: همچنین اقداماتی در خصوص تجمیع میز ارتباطات مردمی و میز خدمت و نیز شناسایی موازی کاری‌هایی که اتفاق افتاده برنامه‌ریزی‌شده است.

وی گفت: در حوزه مشتریان داخلی و همکاران استانداری که بار اصلی تصمیم‌سازی‌هایی که اتفاق می‌افتد بر عهده آن‌ها است اما در ادوار گذشته بعضا به لحاظ نظامات نگاهداشت سرمایه انسانی و مسیرهای شغلی حرفه‌ای و مانند آن‌که ضروریست در یک سازمان دارای اهمیت استراتژیک مورد توجه باشد، در برخی ابعاد مورد غفلت قرار گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قزوین تأکید کرد: همت و تلاش ما با تدابیر و رهنمودهای استاندار قزوین این است که مسیر بهبود مستمر طراحی‌شده و رضایت مطلوب را در کارکنان  مجموعه استانداری را به وجود بیاوریم؛ در این حوزه از بازآفرینی نظامات تا تلاش برای احیای نظامات حوزه و نگاهداشت سرمایه انسانی بر اساس استانداردها و الگوهای آزمون پس داده، اقداماتی در حوزه سرمایه انسانی در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین فعالیت‌های حوزه فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت پرداخت و افزود: در این بخش، شبکه توسعه مستمر دسترسی‌های کنش گران عرصه فضای مجازی و شبکه دولت الکترونیک با زحمات همکاران این حوزه یک مسیر بهبود مستمر را هم در افزایش کمّی تعداد دسترسی‌ها به شبکه دولت و هم بهبود کیفی این دسترسی‌ها در پیش گرفته است.

این مسئول عنوان کرد: آنچه که مأموریت ویژه معاونت توسعه مدیریت منابع و مورد تأکید وزیر کشور، استاندار و اسناد بالادستی قرار دارد ارتقاء و بهبود مدل حکمرانی، تقویت و نهادینه‌سازی حکمرانی مردمی و محلی است.

آقا سیدی در پایان تاکید کرد: تمرکزگرایی در ابعاد ملی و بخشی نگری در ابعاد منطقه‌ای و استانی تا به امروز مانع از اجرای مدل‌های مطلوب حکمرانی بوده که در چند ماه گذشته هم به لحاظ گفتمان سازی، مشارکت نخبگانی و تعامل با اساتید دانشگاهی، نخبگان، کنشگران حوزه مدیریت؛ حکمرانی، اصلاح نظامات و فرآیندهای موجود در تلاش هستیم در یک مدت زمان معقول بتوانیم این مفهوم را نهادینه کنیم و به افزایش بهره‌وری حکمرانی و ارتقای رضایت‌مندی مردم برسیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha