• پنجشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1401060302196
  • خبرنگار : 71451

این شهید از دانشگاه جبهه فارغ التحصیل شد

این شهید از دانشگاه جبهه فارغ التحصیل شد

«ای همه کسانی که این نامه را می‌شنوید یا می‌خوانید بدانید که من؛ آگاهانه و از روی عقیده و مرام به این راه قدم گذاشته‌ام و خوشحالم که جان ناقابلم را در راه حفظ اسلام و اعتلای مذهب فدا کرده‌ام و اگر در طول زندگی کوتاه خود خدمتی به اسلام نکردم، شاید که با ریختن خونم بتوانم خدمتی به اسلام کنم، چون خود را شیعه علی و حسن و حسین (ع) می‌دانم.»

به گزارش ایسنا، محمودرضا انوری بیست آبان ۱۳۴۵، در تهران متولد شد. او را «سعید» هم صدا می‌زدند. پدرش علی احمد، جزو کادر ارتش بود و مادرش کبرا نام داشت. از کودکی بسیار باهوش بود، طوری که یک سال زودتر از موعد به مدرسه رفت. بعدها هم به رغم حضور سه ساله در جبهه‌ها و افت تحصیلی در دروس دبیرستان، توانست دیپلم بگیرد و همان سال، در دانشگاه سراسری رشته مهندسی پذیرفته شود.

سعید هرگز از نبرد در راه میهن اسلامی خسته نشد و با اینکه دچار مجروحیت شده بود باز هم به جبهه می‌رفت. او یک ترم در دانشگاه درس خواند، اما همواره سخن یکی از دوستان شهیدش را تکرار می‌کرد: «در شرایط کنونی، انسان باید از دانشگاه جبهه فارغ التحصیل شود.»

این شهید از دانشگاه جبهه فارغ التحصیل شد

سعید انوری فرمانده دسته در لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) بود و به همراه همرزمانش پس از فتح فاو، مسئول نگهداری خط اول دریاچه نمک بودند که هدف دو گلوله پی در پی خمپاره قرار گرفتند و وی از ناحیه سر مجروح شد و پس از دو روز به شهادت رسید.

او در بخشی از وصیت نامه خود نوشته است: «از شما ای پدر عزیز و مهربان که عمری مدیون شما بودم، حلالیت می‌طلبم. دشمنان اسلام و امام عزیز را خوار گردانید و خوشحال باشید که مورد لطف خدا قرار گرفته‌اید و لیاقت این را داشته‌اید که از خانواده شهدا باشید و خداوند فرزند شما را قبول کرده، مورد شفاعت نیز قرار خواهید گرفت.

ای همه کسانی که این نامه را می‌شنویدیا می‌خوانید بدانید که من؛ آگاهانه و از روی عقیده و مرام به این راه قدم گذاشته‌ام و خوشحالم که جان ناقابلم را در راه حفظ اسلام و اعتلای مذهب فدا کرده‌ام و اگر در طول زندگی کوتاه خود خدمتی به اسلام نکردم شاید که با ریختن خونم بتوانم خدمتی به اسلام کنم، چون خود را شیعه علی و حسن و حسین (ع) می‌دانم.

خدایا! تو با فضل خودت تاکنون با این بنده رو سیاه رفتار کرده‌ای و به فضل تو بود که لایق این شدم که در جمع بندگان مخلص تو حضور یابم، بار خدایا دوباره با فضل خودت با من رفتار کن و مرا آنچنان کن که لیاقت شهادت داشته باشم و شهید راه اسلام شوم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha