• پنجشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401060302201
  • منبع : نمایندگی قزوین

رئیس کمیسیون حقوقی مجلس:

«اورژانس وکیل» حامی بِزه‌دیدگانِ بی‌پناه است

«اورژانس وکیل» حامی بِزه‌دیدگانِ بی‌پناه است

ایسنا/قزوین رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: »اورژانس وکیل»، مشاوره‌ی حقوقی رایگانی است که در لحظه می‌تواند از بِزه‌دیدگانِ بی‌پناه گره‌گشایی کند. امیدوارم وکلای نیکوکاری که به‌صورت داوطلبانه پا به میدان گذاشته‌اند در این مسیر ثابت قدم باشند و با افتخار و بی‌منّت به خدمت خود ادامه دهند.

حجت‌الاسلام دکتر موسی غضنفرآبادی در جلسه افتتاح طرح «اورژانس وکیل» قزوین که امروز پنجشنبه سوم شهریور ماه در محل کانون وکلای دادگستری استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: گاهی اوقات فرد بزه‌دیده در شرایط روحی و روانی سختی قرار می‌گیرد که بلاتکلیف مانده و قدرت تصمیم‌گیری از او سلب می‌شود و در این شرایط پراسترس‌ به‌دنبال یک حامی است.

وی عنوان کرد: طرح اورژانس وکیل که توسط کانون وکلای دادگستری استان قزوین آغاز شده، برای شرایط بحران‌زا حائز اهمیت است و برای قشر در معرض آسیب همچون کودکان، جوانان و زنان مفید فایده خواهد بود.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اورژانس وکیل، مشاوره‌ی حقوقی رایگانی است که در لحظه می‌تواند گره‌گشایی کند، خاطرنشان کرد: امیدوارم وکلای نیکوکاری که به صورت داوطلبانه پا به میدان گذاشته‌اند در این مسیر ثابت قدم باشند و با افتخار و بی‌منّت به خدمت خود ادامه دهند.

وی تصریح کرد: اگر اورژانس وکیل عملکرد موفقی داشته باشد می‌تواند در کانون وکلای سراسر کشور تسرّی پیدا کرده و یاریگر اقشار آسیب‌پذیر در لحظات بحرانی و پراسترس باشد.

غضنفرآبادی اظهار کرد: مخاطبان اورژانس وکیل، افرادی هستند که متأسفانه پناه خاصی ندارند و بعضاً از حمایت کسی برخوردار نیستند و از ناحیه نزدیکان خود مورد تعرض و آسیب قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: قانون حمایت از حقوق کودکان و زنان بی‌سرپرست وجود دارد و در قالب معاضدت‌های قضایی حامی آن‌هاست اما به‌صورت آنی و اضطراری نیست و خدمات آن‌ها معطوف مراحل رسیدگی به پرونده در دادگاه و دادسراست؛ اما طرح وکیل تلفنی، حمایتگر، در دسترس و مؤثر خواهد بود.

این مسئول با اشاره به مهمترین طرح‌هایی که در کمیسیون حقوقی مجلس در دست بررسی است گفت: حمایت مالی از افشاگران فساد، موسوم به سوت زنی، در دستور کار است تا با حمایت از افشاگران فساد مالی در هر زمان و مکانی، آنان را از لحاظ مالی، معنوی و امنیتی تحت حمایت قانون قرار دهد تا موقعیت آن‌ها از جنبه‌های شغل و مقام به خطر نیوفتد.

وی همچنین در خصوص مخالفت رئیس مجلس در مورد انتشار خبر فساد در فولاد مبارکه گفت: رئیس کارگروه تحقیق و تفحص اعلام کرد که هنوز به جمع‌بندی دقیقی از میزان فساد نرسیده‌اند و قبل از اطلاع دقیق نهادهای مسئول، انتشار چنین اخباری، موجب ایجاد ناامیدی در جامعه می‌شود.

غضنفرآبادی خاطرنشان کرد: باید موضوع دقیق بررسی شده و پس از کسب نتیجه نهایی به اطلاع عموم برسد. فساد بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد تومان مبلغ کمی نیست و هرکسی مطلع شود واکنش نشان داده و موجی از ناامیدی و دلسردی را در جامعه ایجاد خواهد کرد بنابراین خبر دقیق و متقن باید از مواضع قانونی خود اعلام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha