• جمعه / ۴ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401060402901
  • خبرنگار : 50210

دری نجف آبادی:

اصل ۴۴ باید حکیمانه و عاقلانه اجرایی شود

اصل ۴۴ باید حکیمانه و عاقلانه اجرایی شود

ایسنا/مرکزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اصل ۴۴ باید حکیمانه و عاقلانه اجرایی شود.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی چهارم شهریورماه ۱۴۰۱ در نماز عبادی سیاسی جمعه اراک با تاکید بر اینکه پس از معرفت، اخلاص بزرگترین کلید برای انجام امور است، اظهار کرد: کلید موفقیت در امور به توسل، توکل، توبه و توجه وابسته است، برای ارتباط با خداوند باید به دنبال وسیله بود و بهترین وسیله پیامبر اکرم(ص) ائمه اطهار(ع) و شهدا هستند.

وی با بیان اینکه باید زینت اهل تقوا را از خداوند خواست و این چنین جزو صالحین خواهیم بود، با اشاره به هفته دولت و گرامیداشت شهدای این هفته، گفت: شهید رجایی و شهید باهنر در دوران کوتاه مسئولیت خود، خدمات ارزشمندی ارائه کردند و به واسطه مسئولیت پذیری و ساده زیستی، الگوی دولتمردان شدند.

امام جمعه اراک تاکید کرد: بر اینکه این هفته فرصت مغتنمی است که دولتمردان گزارشی از عملکرد یک ساله دولت، روابط داخلی و خارجی و ارتباط با دیگر قوا، نقاط قوت و ضعف به مردم ارائه شود و ضمن ارزیابی برای گام بعدی و سال آتی، برنامه خود را برای سه سال آینده را منعکس کنند.

وی تصریح کرد: مسلما نمی توان همه امور را محقق کرد، اما به واسطه ارزیابی، می توان امور را اولویت بندی کرد تا در یک سال آینده جامه عمل بپوشند، به عنوان مثال مسئله آلودگی هوا یک امر مهم است، باید وضعیت هوا اصلاح شود، جلوی منابع آلاینده، مازوت سوزی و گازوئیل سوزی ها گرفته شود چراکه در این هوا امکان زندگی وجود ندارد.

دری نجف آبادی با بیان اینکه امروز با انواع آلودگی از جمله ریزگردی در هوای شهر اراک روبرو هستیم و باید از طریق ظرفیت های ملی در جهت رفع آن اقدام کرد، افزود: استان مرکزی شاهراه عبوری است پس باید مشکلات جاده ها و ... رفع شود، مسائل مرتبط به آب، علم آموزی، مهارت آموزی و ... باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه امسال باید در بعد اقتصاد و توسعه دانش بنیان و اشتغال سالم طبق تاکید مقام معظم رهبری اقدام کرد، توسعه دانش بنیان را کلید رفع مشکلات دانست و بیان کرد: در بحث خصوصی سازی، اصل ۴۴ خوب اجرا نشده است، اگر خواهان جلوگیری از مفاسد به شکل ساختاری هستیم باید اقدام جدی کرد، دستگاه های نظارتی کجا هستند؟ نظام مالیاتی باید نسبت به اخذ مالیات حقه اقدام کند، فولاد مبارکه با پول بیت المال ساخته شده است و باید درست مدیریت شود.

امام جمعه اراک تاکید کرد: از دولت انتظار می رود که از واگذاری ها درس بگیرد، پالایشگاه شازند سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان سود داشته است، اما به دنبال واگذاری آن بودند که جلوی اینکار گرفته شد، اصل ۴۴ باید حکیمانه و عاقلانه اجرایی شود و دولت عدالت خواه و ضد فساد باید با همت و تدبیر در مقابل فساد ساختاری و غیرساختاری بایستد.

وی تصریح کرد: همه ما در یک کشتی نشسته ایم شاید نقصی وجود داشته باشد، اما ملت و همه اقشار باید در کنار هم با وحدت در مقابل دشمنان که مانند گرگ در کمین نشسته اند، هوشیارانه عمل کنند. دردمان را به دشمن نمی گوییم تا سوءاستفاده کند، از دولت می خواهیم که با قدرت اقدام کند، عملکرد یک ساله خوبی داشته باشد و باید تلاش بیشتری به انجام رساند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با قدردانی از زحمات فرمانده سابق انتظامی استان بیان کرد: مردم استان قدرشناس خدمتگزاران هستند و قطعا همراه فرمانده جدید انتظامی خواهند بود. امیدواریم امنیت ارتقای بیشتری داشته باشند، دزد کاهش یابد و درخصوص برخورد با نفوذی ها و ساماندهی فضای مجازی و سایبری پیشرو باشند، قطعا مسئولان استان همراه نیروی انتظامی خواهند بود.

وی اضافه کرد: امیدواریم که در سال پیش رو، استان مرکزی در مسیر توسعه، پیشرفت و موفقیت حرکت کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha