• شنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۶:۵۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401060503146

سرپرست هیئت ورزش‌های همگانی فارس:

ورزش همگانی زیر بنای سلامتی و تندرستی افراد جامعه است

ورزش همگانی زیر بنای سلامتی و تندرستی افراد جامعه است

ایسنا/فارس سرپرست هیئت ورزش‌های همگانی فارس گفت، ورزش همگانی زیر بنای سلامتی و تندرستی افراد جامعه است.

 روح‌الله نجیمی، ورزش همگانی را زیر بنای سلامتی و تندرستی افراد جامعه عنوان و اظهار کرد: هدف فدراسیون ورزش‌های همگانی، ایجاد زمینه برای پرداختن عامه مردم به ورزش با توجه به امکانات موجود است.

به نقل از هیئت ورزش‌های همگانی،  او با اشاره به تاریخ شکل گیری ورزش همگانی در کشور گفت: ورزش‌های همگانی به صورت ورزش محلات شروع و در سال ۱۳۷۱ رسما فدراسیون ورزش‌های همگانی افتتاح شد که شعار این فدراسیون، ورزش برای همگان است.

نجیمی با بیان فواید ورزش همگانی اظهار کرد: طبق نظر سازمان بهداشت جهانی یک سوم مرگ و میرها به دلیل مسائل قلبی است و این در حالی است که ورزش روزانه به شدت در جلوگیری از بیماری‌های قلبی موثر است.

به گفته نجیمی؛ ایجاد انگیزه برای جامعه، فرهنگ سازی، ایجاد بستر لازم برای ورزش همگانی و... از جمله مواردی است که باید در راستای ترویج ورزش همگانی دنبال شود.

او افزود: طبق اساس نامه فدراسیون، یک سری دستگاهها مکلف شده‌اند که این ورزش را ترویج دهند و توقعی که از مجموعه هیات می‌رود این است که  با ایجاد تعامل بین دستگاه‌ها، دسترسی به حداقل امکانات ورزشی را برای شهروندان ایجاد کنیم.

نجیمی با بیان اینکه فدراسیون ورزش‌های همگانی ۴محور را به عنوان محور اصلی کار خویش در نظر گرفته است، افزود: محور نخست محور فرهنگی تبلیغی است که در این راستا نقش رسانه‌ها بسیار مهم است.

او آموزش و تربیت نیروی انسانی، برگزاری مسابقات مختلف و ساخت تجهیزات و تهیه امکانات ورزشی را از دیگر محورهای مذکور دانست و گفت: سازمان‌هایی مانند شهرداری با داشتن زیرساخت‌های مناسب و فضاهای خوب، می‌توانند در بستر سازی برای ورزش همگانی بسیار موفق عمل کنند.

نجیمی تاکید کرد: برنامه ریزی ورزشی برای بانوان در هر نقشی که هستند مانند همسری، مادری و...، موجب خواهد شد که یک جامعه با نشاط داشته باشیم چراکه بانوان ستون یک خانواده محسوب می‌شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه با خرد جمعی می توان به نتایج مطلوب رسید، برنامه هیات برای رونق ورزش های همگانی در استان فارس را در قالب گسترش فضاهای عمومی و تجهیز این فضاها به حداقل امکانات ورزشی با هم افزایی همه دستگاه‌ها بیان و اضافه کرد: هدف ما این است که مردم به راحتی از این امکانات به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha