• شنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401060503286
  • خبرنگار : 50560

افتتاح ۳ واحد تولیدی در قزوین با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور

افتتاح ۳ واحد تولیدی در قزوین با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور
عکس: آرشیو

ایسنا/قزوین با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در چهارمین روز از هفته دولت در استان قزوین، یک واحد تولیدی در زمینه تولید ورق و کارتن، یک واحد تولیدی در زمینه تولید انواع تسمه‌های صنعتی و کشاورزی و یک واحد تولیدی درحوزه صنایع شوینده کشور افتتاح شد.

سورنا ستاری با حضور در شهرک کاسپین استان قزوین از برخی واحدهای تولیدی دانش بنیان بازدید و بر اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور، تأکید کرد.

یک واحد تولیدی در زمینه تولید کاغذ و کارتن با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح شد. لازم به توضیح است این واحد تولیدی برای ۴۰۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی کرده است. صرفه در مصرف کاغذ، چاپ کارتن‌های خاص و چاپ‌های پیشرفته‌ای که برای اولین بار در کشور تولید می‌شود از محاسن این واحد تولیدی است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در ادامه بازدیدهای خود از شهرک کاسپین، یک واحد تولیدی دیگر، در زمینه تولید انواع تسمه‌های صنعتی و کشاورزی را افتتاح کرد.

این واحد با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی برای ۲۸۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی کرده است. این واحد تنها تولیدکننده تسمه در خاورمیانه با تکنولوژی بومی شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در ادامه کلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث مجتمع‌های کارگاهی دانش‌بنیان شهرک صنعتی کاسپین را در متراژ ۱۰ هزار مترمربع و میزان سرمایه‌گذاری ۷۳ هزار میلیارد تومان به زمین زد. در فاز اول این مجتمع، ۳۵ واحد کارگاهی دانش‌بنیان مستقر خواهند شد.

افتتاح یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی لیای قزوین یکی دیگر از برنامه‌های ستاری بود. این واحد تولیدی در زمینه تولید کاتالیست و مواد اولیه مورد نیاز صنایع شوینده کشور و کاشی و سرامیک فعالیت می‌کند که با سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد ریالی برای ۷۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم داشته است.

این واحد تولیدی در حال حاضر تولیدکننده مواد اولیه واسطه‌ای صنایع شوینده، آرایش و بهداشتی، فولاد، کاشی و سرامیک، پتروشیمی، نفت و گاز است و ۶۰ درصد محصولات این شرکت به کشورهای ترکیه، مالزی، افغانستان، پاکستان، عراق و کشورهای عضو CIS صادر می شود.

بازدید و افتتاح طرح‌های استانی، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهر قزوین، نشست با نخبگان و نشست با دانش بنیان‌های استان ازجمله برنامه‌های معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در سفر به قزوین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha