• شنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401060503327
  • خبرنگار : 50310

فرماندار ازنا:

رفع موانع تولید و توجه به پیشران‌های اقتصادی مهم‌ترین هدف دولت مردمی است

رفع موانع تولید و توجه به پیشران‌های اقتصادی مهم‌ترین هدف دولت مردمی است

ایسنا/لرستان فرماندار ازنا گفت: ۴۴ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ‌بر ۳۰۰۰ میلیار ریال در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدرضا فاتحی، ضمن تسلیت ایام محرم و صفر وضعیت عمومی کشور را در ابتدای دولت سیزدهم غیرعادی و با خزانه‌ای خالی دانست و اظهار کرد: مرگ و میر ناشی از شیوع بیماری کرونا، بی‌توجهی به خواسته عمومی مردم، گرانی و وضعیت نامناسب اقتصادی ناشی از سیاست‌های دولت قبل، شرایط سختی بود که در آستانه آغاز بکار دولت سیزدهم با آن مواجه بود و معیشت مردم به مذاکرات خارجی گره خورده بود.

وی افزود : انجام واکسیناسیون گسترده و رایگان و توجه به مطالبات عموم مردم توسط رئیس جمهور و گرایش سیاست‌های دولت برای حل مشکلات اساسی اقتصاد در یکسال گذشته موجی از امید را در بین اقشار مختلف مردم رقم زد.

فرماندار ازنا افزود: با پیگیری‌های انجام گرفته تکمیل پروژه‌های شهرستان ازنا در دستور مدیریت‌های رده‌های مختلف استانی و کشوری قرار گرفته و در روز آغاز بکار اینجانب در ازنا، شخصاً از جاده ازنا اراک بازدید کردم و بر پایان این پروژه مهم تأکید داشته‌ام و هر هفته از این جاده و میزان پیشرفت آن بازدید می‌کنم.

فاتحی گفت: بدنبال تغییر نگاه مدیران استانی هستیم و به همین دلیل تردد مدیران استانی و کشوری به شهرستان ازنا افزایش یافته به طوری که در این هشت ماه استاندار انقلابی لرستان چهار بار به شهرستان ازنا سفر کرده و بطور کامل در جریان خواسته‌های مردم، مشکلات و مسائل شهرستان ازنا قرار گرفته است.

فرماندار ازنا افزود: بارها گفته‌ام و در مکاتبه به مدیران استانی تأکید کرده‌ام که چیزی بنام سفر مخفیانه مسئولان شهرستان ازنا نداریم و هر مدیری که وارد شهرستان می‌شود مسئولان باید در جریان قرار بگیرند زیرا درد مردم را می‌دانیم و شأن مردم باید در دیپلماسی بازدید حفظ شود.

وی مشکلات شهرستان در حوزه آب را مهم‌ترین مشکل بیان کرد و گفت: اگر در تکمیل سازه سد کمندان تأخیر بوجود می‌آمد معلوم نبود سیل اخیر چه خسارتی به روستاهای پائین دست وارد می‌کرد و با پیگیری‌های صورت گرفته سد کمندان در پایان سال گذشته آبگیری شد و اثرات مثبت خود را در فصل کاشت و آبیاری نمایان کرد.

فاتحی افزود: عده‌ای قصد زیر سؤال بردن دستاوردهای دولت و ناامیدی مردم را دارند کاری اشتباه است و سودی ندارد و این رفتارها جز ضربه زدن به اعتماد مردم به نظام هیچ منفعتی برای کشور ندارد.

فرماندار ازنا بیان کرد: جاده ازنا اراک فقط ۹ کیلومتر دیگر تا تکمیل چهارخطه شدن را دارد و پس از آن به سراغ مسئولان استان مرکزی خواهم رفت زیرا این جاده برای ازنا حیاتی است، موضوع را در نشست‌های متعدد با مسئولان استان مرکزی در بدو آغاز بکارم و نشست اخیر با دکتر قالیباف بخوبی بیان کرده‌ام و این جاده مطالبه جدی مردم ازناست ضمن اینکه بسرعت پلیس راه موقت جاده ازنا اراک افتتاح گردید و کلنگ ساختمان اصلی بر زمین زده شد.

وی گفت: حل مشکلات بیمارستان امام علی(ع) خواسته جدی مسئولان و مردم ازناست و بارها به رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان مطالبات مردم را منتقل کردم و خواستار رسیدگی فوری به وضعیت بهداشت و درمان این شهرستان شدم.

فاتحی افزود: به مدیران و رؤسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی گفت‌ام موانع بین خود و مردم را بردارند، قرار است همگی در کنار مردم باشیم و بدون واسطه همانند رئیس جمهور با مردم سخن بگوییم.

فرماندار ازنا باعنوان اینکه تصفیه خانه فاضلاب ازنا حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد، گفت: ناامید نیستیم ولی کارهای انجام شده عمرانی و ریشه‌ایی است و نتایج خود را در بلند مدت نشان خواهد داد.

وی گفت: سفر دکتر قالیباف به شهرستان ازنا به دعوت نمایندگان لرستان و در حوزه قوه مقننه بوده است و ما نیز میزبان ایشان بودیم ولی ما در دولت برنامه‌ها و افتتاحیه‌های خود را خواهیم داشت.

فاتحی افزود: افتتاح و بهره‌برداری از پنج کیلومتر جاده ازنا اراک، آبرسانی به ۱۲ روستای بخش جاپلق از سد کمال صالح، نصب شش دکل مخابراتی در ازنا، آبرسانی به ۱۲ روستای بخش مرکزی، بهسازی ۱۵ کیلومتر از معابر روستایی در طرح هادی، بررسی گرانی میوه در ازنا و ده‌ها طرح و پروژه ازجمله برنامه‌های مورد نظر ماست.

فرماندار ازنا با بیان اینکه میوه مصرفی و ارزان سایر شهرها از ازنا عبور می‌کند ولی میوه در ازنا گران به دست مردم می‌رسد، عنوان کرد: این عادلانه نیست و بنکداران، مسئولان اصناف و سایر دستگاه‌ها را خواسته‌ام که بزودی نتیجه را به مردم ازنا اعلام‌ می‌کنم.

وی گفت: مقرر شده قیمت منطقه‌ایی املاک و خدمات در ازنا کاهش یابد و مصوبه جدید آن بعد از بررسی و تصویب ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha