• شنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401060503341
  • خبرنگار : 50416

افتتاح دبیرستان خیرساز در ازندریان/نبود مشکل ازدواج و فرزندآوری در ازندریان

افتتاح دبیرستان خیرساز در ازندریان/نبود مشکل ازدواج و فرزندآوری در ازندریان

ایسنا/همدان دبیرستان خیرساز محمد رسول‌الله(ص) شهر ازندریان با هشت میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار، امروز پنجم شهریورماه همزمان با هفته دولت و با حضور استاندار همدان افتتاح شد.

عملیات اجرایی این دبیرستان با ۱۵۰۰ مترمربع زیربنا از سال ۹۹ آغاز شد. این دبیرستان به همت خیر مدرسه ساز «حاج کرم رضایی» با هشت میلیارد و ۹۰۰ میلیون اعتبار طی دو سال ساخته شده و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس نیز هزینه نوسازی آسفالت محوطه مدرسه را تأمین کرده است.

استاندار همدان در این آیین ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: به علت نیک اندیشی و سرشت پاک مردم در انجام کار خیر، ما خیرین بسیاری در زمینه های متخلف از جمله مدرسه سازی در کشور داریم.

علیرضا قاسمی‌فرزاد خیرین مدرسه ساز را نخستین گروه خیر سازی عنوان کرد که شکل گرفته است و مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به این گروه دارند و با بیان اینکه ساخت مدرسه به عنوان مرکز تربیت نسل آینده صدقه جاریه است، گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی، شاید دولت نتواند در برخی بخش ها آنچنان که باید عمل کند اما خیرین با ورود به این بخش ها، خدمات ارزشمندی به کشور ارایه می دهند. در سراسر کشور هزاران خیر، مدارس بسیاری ساختند و تا آخرین ریال دارایی خود را صرف مدرسه سازی کردند.

وی با اشاره به پیگیری ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در سامن، اظهار کرد: ارتقاء سیاسی شهر ازندریان به عنوان یکی از مطالبات اساسی مردم، پیگیری خواهد شد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه بیکاری در شهر ازندریان معنا ندارد، خاطرنشان کرد: این شهر مردمانی پرتلاش و خیر در همه عرصه ها از جمله اقتصادی و تجاری داشته و امروز ثمره وجود این خیرین را در شهر آباد ازندریان می بینیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: ما دولتمردان افتخار می کنیم که پرچم دار راه شهیدان رجایی و باهنر هستیم.

سلمان اسماعیلی با اشاره به ساخت مدرسه خیرساز محمد رسول‌الله(ص) ظرف کمتر از دو سال، مطرح کرد: افتتاح و یا کلنگ زنی ۱۶۰ پروژه با اعتبار ۲۲۰۰ میلیارد تومان، در تاریخ ملایر بی سابقه است. امروز پروژه های با اعتبار حدود ۶۰۰ میلیارد تومان عملیاتی خواهد شد و مابقی پروژه ها نیز در اولین فرصت عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه به پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه بزرگ آبرسانی به همدان طی چهار دولت گذشته اشاره و مطرح کرد: این پروژه ظرف شش ماه گذشته بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته است و هر چه سریع‌تر این آب به مردم همدان خواهد رسید.

مشکل ازدواج و فرزندآوری در ازندریان نداریم

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه شهر ازندریان در استفاده از خیرین متدین و متعهد پیشتاز است، گفت: در این دوره از مجلس شورای اسلامی تعامل  بین دولت و مجلس بی نظیر است و مردم از این تعامل بیشترین بهره را می برند.

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه با تأکید بر کمک به تقویت و حفظ فضای تعاملی در شهرستان و استان، افزود: محرومیت زدایی و کمک به مناطق مختلف از جمله شهر ازندریان با ۱۵ هزار جمعیت باید در اولویت مجلس شورای اسلامی باشد.

وی با تأکید بر اینکه آینده ازندریان امیدوار کننده است، گفت: رشد جمعیت در ازندریان دو برابر میانگین کشوری است و مشکل ازدواج و فرزند آوری نداریم. برای ارتقاء سیاسی ازندریان عظم جدی در استان ایجاد شده و پیگیر این مطالبه هستیم.
انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha