• شنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401060503493
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد:

تغییر وضعیت استخدامی ۹۰ هزار فرزند ایثارگر در کشور

تغییر وضعیت استخدامی ۹۰ هزار فرزند ایثارگر در کشور

ایسنا/اردبیل رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تاکنون وضعیت استخدامی ۹۰ هزار فرزند شهید و ایثارگر در دستگاه‌های اجرایی تغییر یافته و حکم استخدام رسمی آنها صادر شده است.

سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی روز شنبه ۵ شهریورماه در دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران در اردبیل اظهار کرد: در ابعاد مختلف بنیاد شهید و امور ایثارگران تلاش می‌کند تا خدمات‌رسانی را در حوزه‌های مختلف به این جامعه شریف انجام داده و همچنان در سنگر خدمت به آنها مستحکم حضور داریم.

وی تصریح کرد: تعهدات دولت در یک سال گذشته نسبت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران تحقق یافته؛ به طوری که مطالبات ۶۷ هزار ایثارگر که از سال‌های گذشته باقی مانده بود در ماه‌های گذشته پرداخت شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حال حاضر بنیاد شهید و امور ایثارگران به سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ایثارگر و خانواده‌های تحت پوشش آنها ارائه خدمات می‌کند که این خانواده‌ها شامل ۲۲۸ هزار شهید، ۶۰۶ هزار جانباز و سه هزار آزاده هستند که به همراه خانواده‌هایشان خدماتی را از بنیاد شهید دریافت می‌کنند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: ما سعی کردیم تا با شناسایی جامعه هدف و به شکل نقطه‌زنی خدمات‌رسانی خودمان را به صورت مستمر و هدفمند انجام دهیم که تا به تناسب نیاز هر خانوار و شناسایی نیازمندی آنها بر اساس سیاست عادلانه خدمات‌رسانی را در حوزه‌های مختلف به انجام برسانیم.

وی از واگذاری اختیار تام به مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: عدالت توزیعی در اجرای خدمات مد نظر است و یکی از معیارهای اصلی ارزیابی عملکرد مدیران نیز همین موضوع است.

قاضی‌زاده هاشمی به افزایش ۶۰ درصدی پرداختی مستمری‌بگیران خبر داد و اضافه کرد: برای سه دهک پایین خانواده تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران ۶ هزار بسته کمک معیشتی نیز تهیه و توزیع شده است.

وی از الکترونیکی شدن ارائه کلیه خدمات به جامعه ایثارگران خبر داد و بیان کرد: ۵۱ فعالیت این بنیاد در بستر سامانه الکترونیکی ارائه می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر ۴۲ هزار نفر برای دریافت تسهیلات مسکن ثبت‌نام کرده و پرداخت ۲۶ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه نیز به ایثارگران در اولویت است.

وی به تداوم اجرای طرح «سپاس» و همچنین ملاقات با جامعه ایثارگران اشاره کرد و گفت: در یک سال اخیر ۴۰۴ هزار دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران انجام شده است.

قاضی‌زاده هاشمی به راه‌اندازی سامانه دیدار و ارائه خدمات بهداشتی، درمانی به ۶۰ هزار جانباز در منزل اشاره کرد و افزود: خرید ۱۲۴ هزار قلم تجهیزات توانبخشی و پوشش بیمه‌ تکمیلی یک میلیون ایثارگر از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

وی به خرید ۱۹ دستگاه آمبولانس برای تجهیز ناوگان خودرویی جامعه ایثارگران اشاره کرد و ادامه داد: سعی می‌کنیم تا پایان امسال این تعداد را به ۵۰ دستگاه و سال آینده نیز به ۱۰۰ دستگاه ارتقا دهیم.

قاضی‌زاده هاشمی از پایش سلامت ۲۰۰ هزار ایثارگر و راه‌اندازی ۱۰ خانه ایثار در کشور خبر داد و تصریح کرد: برای یک میلیون ایثارگر نیز پرونده سلامت الکترونیکی صادر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در استان اردبیل نیز تلاش کردیم تا مراکز توانبخشی، ورزشی و اقامتی را راه‌اندازی کنیم و تا پایان امسال فاز درمانی مرکز توانبخشی ایثار اردبیل نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فعالیت‌های حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز اشاره کرد و گفت: در کنار تولید ۷۰ جلد کتاب و اتمام ثبت خاطرات والدین شهدا و جانبازان بالای ۶۰ درصد، هر استان موظف به تولید یک فیلم سینمایی، سریال یا مستند ویژه ایثارگران شده که امیدواریم ۲ فیلم سینمایی در این حوزه به جشنواره فیلم فجر امسال برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha