• شنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401060503578
  • منبع : نمایندگی قزوین

امام جمعه قزوین:

علم بدون دین از مسیر اصلی خود منحرف می‌شود

علم بدون دین از مسیر اصلی خود منحرف می‌شود

ایسنا/قزوین امام جمعه قزوین در دیدار با سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: طرح‌های نوآوری و دانش‌بنیان و خانه‌های خلاق جایگاه خوبی در استان قزوین دارند، خیلی وقت‌ها با مطالعه روایات و آیات قرآن آرزو داریم، بزرگان و مسئولان عنایت ویژه‌ای به فضای علوم انسانی داشته باشند چراکه اگر حوزه‌های علمیه، مساجد و دغدغه‌مندان حوزه‌های دینی نادیده گرفته شوند علم از مسیر اصلی خود منحرف خواهد شد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی شنبه پنجم شهریور ۱۴۰۱ در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر استان قزوین، بسیار متفاوت از گذشته است و مدیریت کلان استان با هماهنگی و آرامش بخشی در مسیر پیشرفت استان در حال حرکت هستند.

وی با بیان اینکه طرح‌های نوآوری و دانش‌بنیان و  خانه‌های خلاق جایگاه خوبی در استان قزوین دارند، افزود: خیلی وقت‌ها با مطالعه روایات و آیات قرآن آرزو داریم، بزرگان و مسئولان عنایت ویژه‌ای به فضای علوم انسانی داشته باشند چراکه اگر حوزه‌های علمیه، مساجد و دغدغه‌مندان حوزه‌های دینی نادیده گرفته شوند علم از مسیر اصلی خود منحرف خواهد شد.

امام جمعه قزوین گفت: افراد باید بر اساس معیارهای عدالت و استعداد و فضایل علمی جایگاه خود را پیدا کنند. اگر خدا کسی را شایسته‌ترین ببیند، سه فرصت معنوی در اختیار این فرد قرار می‌دهد. شرح صدر، لازمه مسئولیت است، که در این حالت کوته‌بینی حذف شده و چشم‌اندازهای بلندی پیش روی فرد قرار می‌گیرد.

آیت‌الله عابدینی گفت: دومین امتیازی که خداوند  به فرد شایسته اهدا می‌کند این است که قلب او را از چشمه‌های حکمت لبریز می‌کند و از درون استعدادهای عجیبی از او بروز و ظهور پیدا می‌کند و این سرمایه عجیبی است که جان‌ها و جامعه ما تشنه این حقیقت هستند.

وی ضمن اشاره به اینکه کسی که اهل تقواست به بن بست نخواهد رسید و درهای موفقیت برای او باز خواهد شد، خاطرنشان کرد: خداوند به انسان منتخب خود علومی را الهام می‌کند تا در مقابل هیچ سوالی درمانده نشود و در دوراهی‌های علمی خلاقیت‌ها و سردرگمی‌ها متحیر نماند.

توسعه استان قزوین پایه‌ای دانش محور دارد

دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان نیز در این دیدار اظهار کرد: توسعه استان قزوین پایه‌ای دانش محور دارد و این استان از  پتانسیل خوب نیروی انسانی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد اینکه قزوین از منابع زیرزمینی قابل توجهی برخوردار نیست یک موهبت باشد زیرا تجربه نشان داده که تکیه بر منابع زیرزمینی خلاقیت را از بین برده و روحیه کارآفرینی را کاهش می‌دهد و نیروی جوان و کارآمد را به سمت مشاغل کارمندی و استخدامی سوق می‌دهد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: استان قزوین از شرکت‌های بزرگ و خوبی در حوزه دانش‌بنیان بهره‌مند است. یکی از افتتاح‌های امروز ما در استان قزوین، سخت‌ترین نوع کاتالیست بود که با سرمایه‌گذاری بسیار و تکنولوژی بالا در حجمی بیش از نیاز کشور تولید خواهد داشت و بنزین را به طور کامل تبدیل خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در این سفر روی شرکت‌های صنعتی تمرکز داریم تا با افتتاح طرح‌هایی همچون خانه خلاق‌، به موضوع اشتغال و جذب فناوری در استان کمک کنیم و این طرح‌ها در راستای قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان افتتاح خواهند شد.

احیای دشت قزوین با نگاه دانش‌بنیان

استاندار قزوین نیز در ادامه این نشست، گفت: احیای دشت قزوین با نگاه دانش‌بنیانی‌ها یکی از اولویت‌های استان است بر اساس منویات مقام معظم رهبری است. محمدمهدی اعلایی افزود: طرح بازار آب یکی دیگر از اولویت‌های استان است که در صورت اجرایی شدن آن موجب افزایش بهره‌وری و راندمان تولید می‌شود و زمینه احیای دشت قزوین را با نگاه بهتر به مقوله آب فراهم می‌کند.

وی گفت: استان قزوین با توجه به ظرفیت‌های دانشی خود در حوزه‌های اقتصاد دانش‌بنیان موردتوجه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بوده و امروز تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان مورد بازدید و افتتاح قرار گرفتند که با سرمایه قابل‌توجهی راه‌اندازی شده‌اند.

استاندار قزوین عنوان کرد: مجموعه‌ای تحت عنوان خانه خلاق در استان برای فعالیت بیشتر دانش‌بنیانی‌های فرهنگی و غیر صنعتی در استان افتتاح خواهد شد، که می‌تواند گامی مؤثر برای استان باشد چراکه استان در کنار صنعت به فرهنگ نیز نیاز دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha