• شنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401060503648
  • خبرنگار : 50167

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان:

کمبود تجهیزات پزشکی زحمات کادر درمان را کمرنگ می‌کند

کمبود تجهیزات پزشکی زحمات کادر درمان را کمرنگ می‌کند

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: تجهیزات پزشکی و بیمارستانی یکی از دغدغه‌های موجود است که باعث می‌شود علی‌رغم زحمات کادر درمان، آنطور که باید و شاید خدمت ارائه نشود.

حسن بختیاری پیش از ظهر امروز (۵ شهریورماه) در آیین نکوداشت روز پزشک و داروساز که در سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد، اظهار کرد: پزشکانی که در عصر حاضر فعال‌اند، کسانی هستند که در حیطه‌های مختلف فعال بوده و درمان و پزشکی یکی از این حیطه‌ها است که با تلاش آنان توانستیم یکی از کشورهای برتر در حوزه بهداشت و درمان در خاورمیانه باشیم.

وی با بیان اینکه پزشکان در زمینه اخلاق حرفه‌ای جزو بهترین‌ها هستند که این موضوع در کمتر جامعه‌ای مشاهده می‌شود، افزود: پزشکان در زمانی که همه افراد از بیماری کرونا هراس داشتند، جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و در مراکز درمانی استان و در کنار بیماران حضور پیدا کردند.

این مسئول با اشاره به خدمت‌رسانی پزشکان در زمان بحران از جمله کووید - ۱۹ و سیل، تصریح کرد: خدمات جهادی که در مناطق محروم ارائه می‌شود، نشان‌دهنده اوج اخلاق حرفه‌ای است. پزشکی که در مرکز استان و با جایگاه علمی بالا، در مناطق محروم به مردم خدمت می‌کنند، از جلوه‌های ستودنی است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه در سایه و تلاش خدمات کادر درمان توانستیم جزو کشورهای برتر ارائه خدمات سلامت، بهداشت و درمان در خاورمیانه باشیم، گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اقدامات حمایتی و پشتیبانی در راستای ارج نهادن به زحمات پزشکان و داروسازان انجام داده که ارتقای آموزش، کیفی‌سازی و افزایش رشته‌ها، از جمله آن است.

بختیاری با بیان اینکه تجهیزات پزشکی و بیمارستانی یکی از دغدغه‌های موجود است که باعث می‌شود علی‌رغم زحمات آنان، آن‌طور که باید و شاید خدمت ارائه نشود، لذا افزایش کیفیت و کمیت از جمله اولویت‌های دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان است، اظهار کرد: توسعه فضای آموزشی و درمانی یکی دیگر از دغدغه‌های این دانشگاه بود که در این زمینه اقداماتی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه داروسازی رشته‌ای است که نقش اساسی در درمان دارد و بدون نقش آنان در حوزه سلامت نتیجه‌ای که باید از دست‌اندرکاران این حوزه بگیریم محقق نخواهد شد، خاطرنشان کرد: طرح دارویار یک جراحی در حوزه دارو محسوب می‌شود که امید است بتوان این خدمت را نهادینه و مشکلات موجود در حوزه دارو را رفع کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha