• شنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۷:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401060503896
  • خبرنگار : 50187

رئیس صمت استان عنوان کرد:

راکد بودن ۱۸.۴۹ درصد واحدهای صنعتی استان کرمان/مدیریت، مشکل بسیاری از واحدها

راکد بودن ۱۸.۴۹ درصد واحدهای صنعتی استان کرمان/مدیریت، مشکل بسیاری از واحدها

ایسنا/کرمان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: برای تحقق بهره وری، ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه اهمیت زیادی دارد و در عارضه یابی متوجه شدیم بسیاری از واحدها مشکل مدیریتی داریم که با آموزش می توانیم جهش تولید در واحدهای نیمه فعال داشته باشیم.

مهدی حسینی نژاد عصر امروز پنجم شهریورماه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان اظهار کرد: اتفاقات خوبی در حوزه صنعت و معدن استان کرمان افتاده و با سرمایه گذاری های انجام شده تلاش کردیم سهمی از تولید ناخالص داخلی استان را داشته باشیم که سهم این بخش به ۴۷ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تامین منابع مالی و بهره وری جزء هدفگذاری کلان اقتصاد استان در برنامه ششم توسعه بوده است، افزود: در برنامه های حوزه صنعت و معدن استان کرمان به سرمایه گذاری توجه شد اما متاسفانه به بهره وری توجه ای نشده است.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه امسال قرار است ۱۲ رصد رشد در بخش معدن و ۶.۹ درصد رشد در بخش صنعت استان کرمان را داشته باشیم، بیان کرد: ۱۸۱۷ واحد صنعتی در شمال و جنوب استان کرمان در شش گروه کالایی داریم که ۹۴ درصد واحدهای ما کوچک مقیاس و اشتغال زیر ۱۰۰ نفر را دارند.

رئیس سازمان صمت استان کرمان با اشاره به اینکه ۴۷.۶۶ درصد واحدهای استان کرمان نیمه فعال است، گفت: ۱۸.۴۹ درصد راکد و ۱۹.۸۸ درصد را واحدهای فعال داریم.

وی ادامه داد: در عارضه یابی واحدهای صنعتی، کمبود نقدینگی،عدم تقاضای بازار، زیرساخت ها، مدیریت، کمبود مواد اولیه و ... از علت های اصلی است و برای برگشت واحدها باید کارهایی از جمله تامین مواد اولیه، آموزش، اصلاح فرآیندهای تولید، تامین و تخصیص سریع ارز و ... را انجام بدهیم.

حسینی نژاد اظهار کرد: با یکسری رفع موانع می توانیم نزدیک به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان در صنعت کار انجام بدهیم یعنی ۴۲۰ هزار میلیارد تومان مجوز صادر کردیم که مشکل دارند و نزدیک به ۶۳ هزار میلیارد آن مربوط به شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه است که با رفع مشکل، می توان سرکایه گذاری را فعال کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: برای تحقق بهره وری، ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه اهمیت زیادی دارد و در عارضه یابی متوجه شدیم بسیاری از واحدها مشکل مدیریتی داریم که با آموزش می توانیم جهش تولید در واحدهای نیمه فعال داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha