• شنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۸:۵۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401060503952
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک نماینده مجلس:

شهرک تولید محتوا در قزوین دایر می‌شود

شهرک تولید محتوا در قزوین دایر می‌شود

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در قزوین دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه بین‌المللی امام (ره) و چشمه نور فضایی علمی را در شمال شهر ایجاد کرده است و طی سفر ریاست جمهوری بنا شد، شهرک تولید محتوا و شرکت‌های دانش‌بنیان در این منطقه تأسیس شود که در اینجا منظور ما تنها بحث رسانه‌ای شهرک تولید محتوا نیست بلکه این تولید محتوا مشمول حوزه‌های مختلف محتوایی است.

لطف‌الله سیاهکلی در جلسه ستاد دانش بنیان استان قزوین که عصر شنبه پنجم شهریور در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: در بند ۶ قانون جهش تولید و فناوری آمده است که «واحدهای خلاق افراد حقیقی و حقوقی هستند که در حوزه‌های صنایع، فرهنگی، علوم انسانی و اجتماعی فعالیت دارند و از نوآوری و فناوری برخوردارند و نسبت به ارائه محصولات نوآورانه و فناورانه و یا بهره‌برداری از الگوهای جدید کسب و کار اقدام نمایند». تشخیص این مصادیق با معاونت رئیس جمهور در حوزه فناوری است.

وی گفت:  این قانون به ۲ حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خلاق بیشترین توجه را دارد و شرکت‌های خلاق بیشتر مشمول حوزه علوم انسانی است.

سیاهکلی تصریح کرد: ما باید بین قوانین علمی و دانش‌بنیان تفاوت‌ قائل شویم. زمانی‌که به دانش‌بنیان تبدیل می‌شویم باید محیط هم دانش‌بنیان شود و این موضوع به فرهنگ‌سازی ویژه نیازمند است.

وی خاطرنشان کرد: در قزوین دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه بین‌المللی امام (ره) و چشمه نور فضایی علمی را در شمال شهر ایجاد کرده است و طی سفر ریاست جمهوری بنا شد، شهرک تولید محتوا و شرکت‌های دانش‌بنیان در این منطقه تأسیس شود که در اینجا منظور ما تنها بحث رسانه‌ای شهرک تولید محتوا نیست بلکه این تولید محتوا مشمول حوزه‌های مختلف محتوایی است.

این نماینده مجلس گفت: شهرک تولید محتوا در راستا منویات رهبر انقلاب درخصوص ایجاد نهضت تولید محتوا است که به آحاد جامعه برای تولید محتوا به ویژه در فضای مجازی کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: ما در سطح دنیا شهرکی با ترکیب رسانه رادیویی، تلویزیوین و فضای مجازی نداریم و ایجاد این شهرک در سطح جهان یک کار نوآورانه است که ما امیدواریم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اجرای این طرح یاری‌گر ما باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha