• یکشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۷:۳۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401060504043
  • خبرنگار : 50212

یک مسئول خبر داد:

کاهش ۳۵ درصدی بیماران بستری کرونایی در استان مرکزی

کاهش ۳۵ درصدی بیماران بستری کرونایی در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک از کاهش ۳۵ درصدی آمار بیماران بستری کرونایی و نیز میزان مراجعه به مراکز درمانی در استان مرکزی خبر داد.

دکتر رضا شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا، به افت در میزان موارد مثبت کرونایی اشاره کرد و افزود: براساس آخرین آمار روز گذشته میزان بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی شهر اراک به کمتر از ۳۰ مورد رسیده است و ۱۶ مورد مشکوک به کرونا نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کاهشی شدن روند ابتلا به بیماری کرونا در استان مرکزی در تمامی شهرها محسوس است، اظهار کرد: امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن آمار مبتلایان به بیماری روند کاهشی‌تری به خود گیرد.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته هیچ مورد فوتی در استان بر اثر ابتلا به کرونا گزارش نشد، افزود: متاسفانه در ۴۸ ساعت منتهی به روز گذشته دو نفر از شهروندان استان مرکزی به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و بررسی آمار فوت‌شدگان نشان می‌دهد که اکثر افراد بالای ۸۰ سال یا افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند.

معاون درمان علوم پزشکی اراک در ادامه با اشاره به کاهش آمار کودکان مبتلا به کرونا در استان گفت: عمده ترین بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان را افراد بین ۳۰ الی ۵۰ سال تشکیل می‌دهند و مرگ‌ومیر هم بیشتر در میان افراد سالخورده است.

وی با اشاره به کاهش آمار مراجعین کرونایی به مراکز درمانی گفت: بدلیل کاهش آمار مراجعین در حال حاضر بیمارستان امیرالمومنین (ع) به عنوان تنها بیمارستان سانتر کرونا در اراک خدمات بستری ارائه می‌دهد و امیدواریم با کاهش روند مراجعین شاهد ارائه خدمات درمانی به بیماران غیرکرونایی در این بیمارستان باشیم.

دکتر شجاعی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین از زائران خواست تا از هرگونه تجمع غیر ضروری در مسیر راهپیمایی و موکب‌ها خودداری کنند و ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتما از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha