• یکشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401060604200
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

به بهانه روز مقابله با تروریسم:

مبارزه با تروریسم نیازمند طراحی نقشه راه هوشمندانه تبیینی است

مبارزه با تروریسم نیازمند طراحی نقشه راه هوشمندانه تبیینی است

ایسنا/خراسان جنوبی یک کارشناس امور سیاسی و مدرس دانشگاه در خراسان جنوبی گفت: برای موفقیت در مبارزه با تروریسم، سندی به عنوان نقشه راه لازم است که هوشمندانه بر اساس منظومه فکری مقام معظم رهبری و حول محور اطاعت از ولی فقیه توسط مدیران انقلابی و شجاع طراحی شود.

محمد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تحقق جهاد تبیین و امنیت کامل، یک راهبرد کلان مهندسی شده نیاز دارد، اظهار کرد: راهبرد تروریسم جهانی در مقابل ملت ایران، درهم شکستن مقاومت ام القرای کشورهای اسلامی است.

وی افزود: تلاش می‌شود با تبلیغات گسترده رسانه‌ای و با تحریم‌های همه جانبه، ناکارآمدی این نظام مقدس در برآوردن نیازهای مادی و معنوی مردم را تفهیم کنند، و مردم را از آینده نظام جمهوری اسلامی ایران نا امید سازند.

این کارشناس امور سیاسی بیان کرد: بااندیشه پذیرش اتحاد و همدلی وکار جهادی توسط مدیران انقلابی و نیز پذیرش این اندیشه نورانی وکلام گهربار مقام معظم رهبری که "جهاد تبیین "یک واجب قطعی و فوری است، باید تلاش کنیم کارآمدی نظام در زمینه‌های مختلف را برای مردم تبیین کنیم.

محمدی با بیان اینکه البته مدیران نیز باید برای حل مشکلات مردم جهادی و انقلابی عمل کنند و به نارضایتی‌ها دامن نزده و آب به آسیاب تروریسم رسانه‌ای دشمن نریزند، افزود: مدیران باید با بهره گیری از توان جوانان علمی، مدیریتی لایق و شایسته را ارائه دهند.

وی ادامه داد: ملت ایران اسلامی، بزرگترین قربانی تروریسم و در عین حال فعال ترین در مبارزه با تروریسم جهانی در سطح نظام بین الملل است چرا که از همان ابتدای انقلاب ایران، ایالت متحده آمریکا از کوچک ترین اقداماتی علیه مردم ایران دریغ نکرده، آمریکایی که دشمن آرامش و پیشرفت ایران است در صورتی که نقاب دوست بر چهره داره تا دنیا را فریب دهد.

این کارشناس امور سیاسی با اشاه به اینکه وقتی دولتی برای رسیدن به اهداف سیاسی، اقتصادی و عقیدتی خود هراس افکنی می‌کند و با اعمال تحریم‌های ظالمانه، حمله نظامی و یا حمایت از گروه‌های تروریستی به دنبال رسیدن به اهداف خود است، مصداق تروریسم دولتی است مانند آمریکا و دولت غاصب صهیونیستی.

وی افزود: جمهوری اسلامی با نامگذاری روز۸ شهریور که در دفتر نخست وزیری توسط عوامل سازمان مجاهدین خلق(منافقین )انفجاری صورت گرفت و رئیس جمهور منتخب مردم، نخست وزیر و جمعی از مقامات نظامی و سیاسی ایران به شهادت‌ رسیدند، می‌خواهد اعلام کند خود قربانی تروریسم دولتی است و بنا دارد ندای مظلومیت خود را در جنگ رسانه‌ای به گوش جهانیان برساند و به افکار عمومی بگوید در مبارزه با تروریسم جهانی عزمی جدی دارد.

وی با بیان اینکه مفهوم امنیت بسیار گسترده است و ابعاد گوناگون دارد، بیان کرد: ایران اسلامی برای تامین همه جانبه امنیت خود به قدرت نرم و قدرت سخت توامان نیاز دارد و ضروری‌ است در زمینه ساخت سلاح‌های مدرن و حفظ سرمایه‌های اجتماعی و اقتصادی خود تلاش کند.

محمدی با تأکید بر دوری از جزیره‌ای  فکر و عمل کردن مدیران، یادآور شد: ایران لازم است در زمینه مشارکت‌ سیاسی و مدنی تلاش کرده و در راستای جهاد تبیین و مهندسی افکار به طور خاص سعی کند و مردم پشتیبان نظام باشند در این صورت امنیت ما به صورت کامل تامین است .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha