• یکشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401060604312
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

امام جمعه قلعه رئیسی:

قطعی مکرر برق و آسیب جدی به لوازم برقی در چاروسا حق مردم نیست

قطعی مکرر برق و آسیب جدی به لوازم برقی در چاروسا حق مردم نیست

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد امام‌ جمعه قلعه رئیسی، مرکز بخش چاروسا از مسئولان خواست برای قطعی مکرر برق در بخش چاروسا چاره اندیشی کنند و گفت: چرا در طول شبانه‌روز برق این منطقه چاروسا قطع می‌شود. ناله و فغان مردم از افت ولتاژ برق و نیم سوخته شدن وسایل برقی و ضررها و زیان‌های این درد بلند است و این باعث آزار و اذیت مردم می شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی امام‌جمعه چاروسا (کهگیلویه و بویراحمد) افزود: منطقه چاروسا به شهر قلعه رئیسی معروف است و یکی از مناطق محروم استان به شمار می‌آید که حدود ۳۰۰ کیلومتر از مرکز استان فاصله دارد. مردم این منطقه مردمی انقلابی و مومن هستند، ۶۵ شهید به انقلاب و نظام هدیه کرده‌اند، در همه راهپیمایی‌ها حضور داشته و دارند. اما متأسفانه از نظر امکانات باوجود همه تلاش‌ها و خدماتی که به این بخش شده است، در محرومیت قرار دارند.

وی اظهارکرد: پس از حدود چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، تنها در سال‌های اخیر مردم این منطقه از نعمت برخوردار شده‌اند، بنابراین انتقال برق به این شهر یکی از اقدامات بسیار ارزنده‌ای بود که در این بخش صورت گرفت اما به لحاظ بعد مسافت، منطقه از شهرستان کهگیلویه ۷۰ کیلومتر فاصله دارد که یکی از مشکلات این منطقه نبود ایستگاه برق است و باتوجه به کوهستانی بودن منطقه، ۷۰ کیلومتر باید مسیر طی شود تا این برق به این شهر رسانده شود، به همین دلیل با قطعی مکرر برق روبه رو هستیم.

امام‌ جمعه قلعه رئیسی خاطرنشان کرد: البته مسئولان برای حل این مشکل زحمات کشیده و تلاش‌های فراوانی کرده‌اند اما این معضل، مردم را در رنج و سختی قرار داده است، هم اینک قطعی مکرر برق و افت شدید آن سبب شده تا لوازم برقی بسیاری از مردم آسیب جدی ببیند، از آنجایی که مردم بسیاری از آنان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی هستند، تمکن مالی برای تعمیر و خرید لوازم برقی مجدد را ندارند، درخواست این بود که زمان قطعی برق کاهش یابد و از افت شدید برق جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام صلواتی تأکید کرد: همچنین قطعی برق سبب می‌شود تا کسب و کار در این منطقه تعطیل شود. نهادها و ادارات امورات اداری‌شان با اختلال روبه رو می‌شود. حتی پمپاژ آب از چاه‌های ۲۰۰ متری دچار بحران می‌شود. وقتی یک پمپ بسوزد، باید از ته زمین به بیرون خارج کنند و برای تعمیر آن اقدام کنند که این کار واقعاً برای این مردم زحمتکش بسیار دردآور است که نمی‌دانند برای حل آن چه کنند.

وی یادآور شد: وقتی کوچکترین ابر و بارندگی قرار است در استان و منطقه چاروسا رخ دهد  باید به فکر قطعی برق بود؛ گاهی از همان اوایل صبح که بارندگی شروع می‌شود، شاهد قطع و وصل مکرر برق در شهر قلعه رئیسی هستیم، از این رو دو مدار کردن برق چاروسا و دیشموک مردم را از این وضعیت نجات خواهد داد، درخواست داریم ایستگاه برق مستقر شود تا به دلیل بعد مسافت با افت شدید برقی روبه رو نشویم اگر این معضل حل نشود، در بلند مدت مشکلات زیادی خواهیم داشت.

امام‌ جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه با احداث خط دو مداره از ایستگاه "سرپری" دهدشت تا دیشموک مشکل افت ولتاژ برق بخش‌های قلعه رییسی و دیشموک برطرف خواهد شد، ادامه داد: البته هزینه اجرای این طرح از ایستگاه "سرپری" تا شهر دیشموک بالغ بر یک هزار میلیارد ریال است که امیدواریم این هزینه به زودی تأمین شود و دیگر شاهد چنین مشکلی نباشیم.

حجت‌الاسلام صلواتی با بیان اینکه طول خط دومداره بیش از ۶۰ کیلومتر است و این طرح جزو مصوبات سفر هیات دولت به استان نیز قرار گرفت، تصریح کرد: هم اینک وزارت نیرو باید مستمر پیگیر اجرای این طرح باشد، البته طبق گفته مسئولان طرح به مناقصه رفته و با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد که  در صورت نداشتن معارض پیش‌بینی می‌شود طرح دومداره به زودی به بهره‌برداری برسد.

وی از مسئولان خواست برای قطعی مکرر برق در بخش چاروسا چاره اندیشی کنند و یک کارگروه حقیقت یاب بررسی کنند چرا در طول شبانه روز برق این منطقه چاروسا و دیشموک قطع می شود. ناله و فغان مردم از افت ولتاژ برق و نیم سوخته شدن وسایل برقی و ضررها و زیان های این درد بلند است و این باعث آزار و اذیت مردم می شود.

امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: این حق مردم نیست که به خاطر قطعی مکرر برق، مردم در آبرسانی به مناطق کشاورزی دچار مشکل شود و آب رسانی به مردم در شهر و روستا مختل شود و خرید و فروش و کسب و کار مردم مختل شود و خدمت رسانی به مردم در نهادها مختل شود.

گفتنی است، تعداد مشترکان برق در دیشموک و قلعه رییسی بیش از  هشت هزار و ۴۱۴ مشترک شهری و روستایی است. دو بخش چاروسا و دیشموک با جمعیتی بالغ بر ۴۵ هزار نفر دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مختلفی است که از این ظرفیت‌ها به خوبی برای محرومیت‌زدایی آن‌ها استفاده نشده است.
شهرستان کهگیلویه با جمعیتی بیش از ۱۳۲ هزار و ۲۳۰ نفر دارای چهار شهر، چهار بخش و ۱۰ دهستان است. ۲۱۴ هزار مشترک برق در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۱۸۳ هزار مشترک خانگی و مابقی تجاری، صنعتی، کشاورزی و عمومی هستند. از تعداد مشترکان برق در کهگیلویه و بویراحمد ۱۲۹ هزار مشترک شهری و ۸۵ هزار مشترک روستایی که آمار مشترکین شهری نسبت به روستایی در این استان روبه افزایش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha