• یکشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401060604458
  • خبرنگار : 50088

افتتاح سامانه تله‌متری تاسیسات و کنترل از راه دور آبفا در تربت حیدریه

افتتاح سامانه تله‌متری تاسیسات و کنترل از راه دور آبفا در تربت حیدریه

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه گفت: سامانه تله‌متری تاسیسات و کنترل از راه دورآبفا در این شهرستان افتتاح شد.

علیرضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این طرح که به عنوان بزرگترین فاز استانی آبفا است با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که امکان رصد تاسیسات آب شهرستان را از طریق تلفن همراه در هر ساعت شبانه روز فراهم می‌کند و در آینده هوشمندسازی خواهد شد.

وی ظرفیت فعلی ذخیره آب در شهر تربت حیدریه را ۳۸ هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: ساخت ۲ مخزن به ظرفیت ۵۰۰۰ متر مکعب با اعتبار مورد نیاز  ۸۰ میلیارد ریال در حال پیگیری است.

عباسی بیان کرد: اصلاح ۲۵۰۰ متر خط انتقال آب شهر تربت حیدریه با هزینه ۱۵۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات این مدیریت است که با آغاز فصل سرما وارد مدار خواهد شد.

وی در ادامه از تصویب طرح بزرگ آب رسانی به شهر تربت حیدریه با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال خبر داد و مطرح کرد: با توجه به اجرای طرح حفر چهار حلقه چاه در منطقه جعفر آباد ۱۰۰ لیتر در ثانیه به توان تولید آب شهر افزوده می‌شود و به ۷۲۰ لیتر بر ثانیه خواهد رسید.

وی در ادامه توضیح داد: طول شبکه فاضلاب شهر تربت حیدریه ۳۵۰ کیلومتر است و تاکنون ۲۷۰ کیلومتر آن اجرا شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه خاطرنشان کرد: قرارداد فروش سالانه ۳.۶ میلیون متر مکعب پساب تصفیه خانه فاضلاب این شهر به ارزش ۱۴۰ هزار میلیارد ریال به صنعت فولاد که از طریق یک خط به طول ۴۰ کیلومتر در اختیار کارخانه فولاد رخ قرار می‌گیرد، منعقد شد.

وی با اشاره به تعهدات سرمایه‌گذار در این قرارداد مطرح کرد: اجرای ۱۰۰ کیلومتر شبکه باقیمانده، نصب ۲۲ هزار انشعاب و مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب، نگهداری و بهره‌برداری از شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب به مدت ۲۵ سال در قالب بیع متقابل به سرمایه‌گذار واگذار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha