• یکشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401060604579
  • خبرنگار : 50093

رضایی: به اندازه یک‌صدم بازیکن و مربی فوتبال حقوق نمی‌گیریم

رضایی: به اندازه یک‌صدم بازیکن و مربی فوتبال حقوق نمی‌گیریم

ایسنا/خراسان رضوی سرمربی تیم ملی والیبال‌نشسته گفت: عدالت در ورزش ایران از بین رفته و مربی و بازیکن تیم ملی والیبال نشسته ایران حتی به اندازه یک صدم بازیکن فوتبال حقوق نمی‌گیرد.

هادی رضایی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برگزاری اردوی تیم ملی والیبال نشسته ایران در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد مشهد اظهار کرد: اردوی تیم ملی از جمعه ۳ شهریور آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. ۱۳ بازیکنی که آمادگی و توانایی بیشتری داشته‌اند انتخاب شدند. این بازیکنان پس از این اردو، در  ۲ اردوی دیگر نیز حضور خواهندداشت تا ۱۸ مهرماه در یک تورنمنت بین‌المللی در تهران که با حضور تیم‌های آلمان، قزاقستان، تیم ملی ایران، تیم ب ایران و تیم ملی جوانان ایران برگزار می‌شود، شرکت کنند. سپس در مسابقات قهرمانی جهان که در ۱۰ آبان ماه در کشور بوسنی برگزار خواهدشد، حضور خواهیم یافت.

وی افزود: خوشبختانه بازیکنان شرایط خوبی دارند. اردوی قبلی در تهران برگزار شد و بازیکنان پس از ۱۵ روز استراحت در اردوی مشهد حاضر شده‌اند. برخی از بازیکنان نیز در تمرینات باشگاه‌های خود حاضر بودند. تمامی بازیکنان حرفه‌ای هستند و در اختیار باشگاه و تیم ملی قرار دارند. هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا برنامه‌ تیم‌های باشگاهی و تیم ملی توام با یکدیگر انجام شود.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته در خصوص عملکرد تیمش خاطرنشان کرد: هنوز ۲ ماه دیگر زمان داریم. نمی‌توانیم بگوییم که تیم ملی در شرایط ایده‌آلی به سر می‌برد. وظیفه ما این است که این تیم هر روز بهتر شود تا با یک شرایط نسبی خوب به مسابقات اعزام شود.

رضایی ادامه داد: این یازدهمین اردویی است که بازیکنان در آن شرکت می‌کنند. تیم برای مسابقات جهانی یک سال است که در حال تمرین است. حتی در برخی از ماه‌ها ۲ اردو برای تیم ملی گذاشته‌ایم. تاکنون در تورنمنت ترکیه حضور یافته‌ایم و مهرماه نیز در یک تورنمنت دیگر شرکت خواهیم کرد.

وی در خصوص تاکتیک‌های جدیدی که در تیم ملی اتخاذ کرده، گفت: ایران در مقایسه با تیم‌هایی مانند برزیل و بوسنی که کشورهای قدرتی هستند، تیمی سرعتی است. با وجود آنکه بازیکن قدرتی مانند مرتضی مهرزاد در اختیار داریم، اما تمام سعی ما این است که تاکتیک بازی سرعتی را در دستور کار قرار دهیم که کمتر در والیبال نشسته نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بازیکنان ایران از نظر تاکتیک در دنیا سرآمد هستند

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته تصریح کرد: بازیکنان ایران از نظر تکنیکی در جهان سرآمد هستند. اسپکر قدرتی، سرعتی و پاسور خوب داریم. برای اولین بار در والیبال نشسته می‌خواهیم پایپ را اجرا کنیم که تاکنون کسی این تاکتیک را اجرا نکرده است. با توجه به تکنیک غنی بازیکنان و توانایی جسمانی بالای آنان، به تمرینات تمرکزی روی آورده‌ایم تا بازیکنان بتوانند با تکنیک بالا و سرعت خود از کوچک‌ترین فرصت ممکن استفاده کنند.

رضایی در خصوص مشکلات پیش‌ روی تیم ملی والیبال نشسته عنوان کرد: مشکلی که حل شدنی باشد را حل می‌کنیم. ۲ ماه تا مسابقات جهانی باقی مانده است، اگر مشکلی را بخواهیم بزرگ کنیم به خودمان آسیب زده‌ایم. سعی داریم تحمل و صبوری بازیکنان را افزایش دهیم. این دوره از مسابقات قهرمانی جهان برای ما دو بعد دارد. مسابقات قهرمانی جهان هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شود که اهمیت آن را دو چندان کرده است. در ورزش کشور شاهد هستم برخی رشته‌ها را در بوق و کرنا می‌کنند که ما قهرمان جهان شده‌ایم، اما ورودی مسابقات آسیایی یا پارآسیایی را هم کسب نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: این دوره از مسابقات به دلیل اینکه ورودی به پارالمپیک پاریس نیز محسوب می‌شود از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگر در این مسابقات به فینال راه یابیم، ورودی پارالمپیک پاریس را نسبت به سایر تیم‌ها ۲ سال زودتر کسب کرده‌ایم و به راحتی برای پارالمپیک تمرین کرده و تیم را می‌سازیم.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته یادآور شد: مسابقات قهرمانی جهان در کشوری برگزار می‌شود که در ۲۰ سال گذشته در تمام فینال‌ها با آن رقابت کرده و پیروز شده‌ایم. بوسنی تماشاگران تیفوسی و وحشتناکی دارد. ۳، ۴ بار با این کشور بازی کرده‌ایم که در تمام آن‌ها پیروز شده‌ایم. والیبال نشسته ورزش نخست بوسنی محسوب می‌شود، اما بازیکنان ما توانایی بالایی دارند. والیبال نشسته ورزش نخست تیمی ایران محسوب می‌شود و می‌توانیم مقام‌های مختلفی کسب کنیم، البته ورزش هیچ ضمانتی ندارد که بگوییم حتما قهرمانیم، اما آنقدر زحمت کشیده‌ایم که قهرمانی حق ایران است.

عدالت در ورزش ایران از بین رفته است

رضایی در پاسخ به این سوال که وضعیت دریافت حقوق بازیکنان در تیم ملی والیبال نشسته چگونه است، بیان کرد: بازیکنان ما حقوق نمی‌گیرند، بلکه حق‌الزحمه دریافت می‌کنند. حقوق به معنای تامین معیشت زندگی است. به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران اگر حقوقم را بگویم خنده‌تان می‌گیرد. حقوق ما به اندازه مربی و یا بازیکن فوتبال در لیگ دسته یک فوتبال کشور هم نیست. واقعا عدالتی در شکل تقسیم پول در رشته‌های ورزشی در کشور ما وجود ندارد و باید این مهم مورد بازبینی ویژه قرار گیرد.

وی افزود: منظورم این نیست که به اندازه یک مربی فوتبال حقوق دریافت کنم، بلکه منظورم این است که به اندازه یک صدم مربی فوتبال دریافتی داشته باشم و بازیکن ملی پوش من به اندازه یک صدم بازیکن فوتبال حقوق داشته باشد. 

رضایی با تاکید بر اینکه هوادار فوتبال است، تصریح کرد: من هم فوتبال را دوست دارم و عاشق آن هستم و وقتی این صحبت‌ها مطرح می‌شود، توقعم را از حقوق دریافتی به اندازه یک صدم مربی و یا بازیکن فوتبال پایین می‌آورم، اما باز هم رعایت نمی‌شود و سرمربی تیم ملی والیبال نشسته به این اندازه حقوق ندارد. این موضوعات چیزی نیست که مقابل اهداف ما را بگیرد. هدف ما رضایت مردم است و لبخند مردم برای من بالاترین پاداش و حقوق است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha