• یکشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401060604889
  • منبع : نمایندگی اردبیل

عضو شورای شهر اردبیل:

تعلل در احداث پل حافظ قابل قبول نیست/ ضعف رفت و روب در اردبیل

تعلل در احداث پل حافظ قابل قبول نیست/ ضعف رفت و روب در اردبیل

ایسنا/اردبیل عضو شورای شهر اردبیل گفت: تعلل در آغاز عملیات اجرایی پل حافظ قابل قبول نیست و بهتر است این پروژه هر چه سریعتر آغاز شود.

میرمحمد سیدهاشمی روز یکشنبه ۶ شهریورماه در مجمع مطالبه‌گران اردبیل اظهار کرد: ما سعی کردیم در سال نخست که ریاست کمیسیون برنامه و بودجه را بر عهده داشتیم اصلاح ساختار غلط گذشته را انجام داده و تغییر و تحولات را با نگاه جامع و شفاف به انجام برسانیم.

وی تصریح کرد: برای اولین بار عملکرد ۶ ماهه شهرداری را در اختیار افکار عمومی قرار دادیم و سعی کردیم تا مردم در جریان فعالیت‌های شهرداری قرار گیرند.

رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت:‌ از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ حتی یک مورد حسابرسی دقیق در شهرداری انجام نشده بود که با بررسی‌های انجام شده سعی کردیم تا نواقص برطرف شود و اکثر سازمان‌ها که مشروط و مردود در حسابرسی‌ها شده بودند، به نوعی روند فعالیت خود را اصلاح کنند.

سیدهاشمی افزود: در هفته‌های گذشته به دلایل متعدد نتیجه حسابرسی‌ها در صحن علنی شورا قرائت نمی‌شود که امیدواریم رئیس جدید کمیسیون برنامه و بودجه این ارائه گزارش را در کوتاهترین زمان انجام دهد.

وی بودجه امسال شهرداری را یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: ۴۰ درصد از این منابع جاری و ۶۰ درصد عمرانی پیش‌بینی شده که شهرداری در گام نخست سعی کرد تا با کاهش هزینه‌های جاری به تقویت فعالیت‌های عمرانی کمک کند.

عضو شورای شهر اردبیل بازنشستگی ۱۴۲ نفر از پرسنل شهرداری و تعدیل نیروها را با هدف تخصصی کردن نیروها از اقدامات شهردار اردبیل عنوان کرد و گفت: در یک سال گذشته سعی شد تا بسیاری از برنامه‌ها، طرح‌ها و پروژه‌های بر زمین مانده به انجام برسند تا وضعیت مطلوبی را شاهد باشیم.

سیدهاشمی به کاهش ساختار نیروی انسانی در شهرداری به عنوان یک حرکت مستمر اشاره کرد و افزود: در کنار بازنشسته کردن تعدادی از نیروها تعدیل رانندگان استیجاری نیز انجام شد تا ما بتوانیم در یک ساختار مناسب از ظرفیت نیروی انسانی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پل قدس بعد از گذشت سال‌ها در مراحل پایانی تکمیل قرار گرفته و پل نیایش نیز با سرعت در حال انجام است و شهرداری تلاش می‌کند تا احداث پل بسیج و همچنین پل حافظ را اجرایی و عملیاتی کند.

وی اضافه کرد: تعلل در آغاز احداث پل حافظ به دلایل مختلف قابل قبول نیست و ما باید از روش‌های نوین مهندسی در مهار آب‌های زیرزمینی استفاده کرده و هر چه سریعتر با حل مشکلات فنی احداث پل حافظ و آقاباقر را با تملک اراضی آغاز کنیم.

عضو شورای شهر اردبیل بیان کرد: راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ و هوشمندسازی سیستم ثبت تخلفات با نصب دوربین‌های مدرن از دیگر پیگیری‌های شورا و شهرداری است که امیدواریم تا یک ماه آینده راه‌اندازی اتاق هوشمند کنترل ترافیک را در اردبیل شاهد باشیم.

سیدهاشمی ضرورت راه‌اندازی سیستم هوشمند ثبت اطلاعات خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان‌ها را یادآور شد و ادامه داد: با یک طرح مشارکتی عملیاتی کردن این طرح را نیز در اردبیل شاهد خواهیم بود.

وی ضرورت آموزش شهروندی را برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه فعالیت سامانه ۱۳۷ و سایر خدمات ارائه شده به شکل الکترونیکی یادآور شد و اظهار کرد: ما تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا در حوزه‌های مختلف زیرساخت استفاده از نظام الکترونیکی را در شهرداری فراهم کنیم تا مردم به راحتی در حوزه‌های صدور پروانه و حمل و نقل‌ خدمات الکترونیکی را دریافت کنند.

عضو شورای شهر اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بهره‌گیری از این سیستم‌ها نه تنها به شفافیت کارها کمک می‌کند بلکه جلوی زد و بندها و فساد مالی را تا حد زیادی خواهد گرفت.

سیدهاشمی گفت: ما دست شهرداران مناطق را برای تملک در مناطق مختلف شهری باز گذاشتیم و خود شهرداری نیز تملک باغ شریعت را به عنوان اولویت اصلی مد نظر قرار داده است.

وی افزود: در کنار بازگشایی معابر و خیابان‌های مختلف، از محل فروش اموال نیز طرح‌های توسعه‌ای مد نظر است و ۱۵۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری نیز در سال‌جاری پیش‌بینی شده است.

سیدهاشمی خاطرنشان کرد: ما از اول سال جدول‌گذاری، آسفالت‌ریزی، رنگامیزی و توسعه فضای سبز را به عنوان اولویت توسعه شهر اردبیل مورد تاکید و توجه قرار دادیم و از شهردار خواسته‌ایم تا در اجرای این پروژه‌ها کوچکترین تعلل و تأخیری نداشته باشد.

عضو شورای شهر اردبیل از فعال شدن کارخانه تولید پازل و تولید آسفالت خبر داد و اضافه کرد: نه تنها توان تولید و تأمین جدول، نیوجرسی و پازل شهر اردبیل را داریم بلکه کارخانه شهرداری اردبیل توان تولید و ارائه محصولات متنوع را به سایر شهرداری‌های استان دارد.

سیدهاشمی بیان کرد: تاکنون ۵۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر اردبیل پخش شده و پیگیر هستیم تا پایان امسال این میزان به ۱۱۰ هزار تن افزایش یابد.

وی در مورد گلایه‌های مردم از وضعیت رفت و روب ادامه داد: ما نیز قبول داریم در این حوزه شهرداری ضعیف عمل کرده اما به تناسب نیرو و مدیریت‌های موجود باید کار را به پیش ببریم و امیدواریم در این حوزه برخی نارسایی‌ها نیز به سرعت برطرف شوند.

رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل از تصویب مرحله اول طرح تفصیلی در شورای شهر خبر داد و گفت: ضوابط مسکونی در صحن علنی شورا به تصویب رسیده و امیدواریم تا پایان امسال طرح تفصیلی شهر اردبیل به شکل کامل تصویب و مراحل اجرایی آن ابلاغ شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha