• یکشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401060604894
  • خبرنگار : 50355

افتتاح واحد تغلیظ گاز پالایشگاه سرخس

افتتاح واحد تغلیظ گاز پالایشگاه سرخس

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار شهرستان سرخس گفت: با افتتاح پروژه تغلیظ گاز پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس ۵۵ میلیون دلار درآمد سالانه برای کشور کسب خواهد شد.

حسن نوری‌زاده عنوان کرد: امسال در استان ۷۱ پروژه به ارزش ۱۰۲ میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی شد. از این تعداد پروژه ۶۵ مورد افتتاح و به بهره‌برداری رسید. عملیات اجرایی ۶ پروژه به ارزش ۱۶ میلیارد تومان هم آغاز و کلنگ‌زنی شد.

وی از پروژه تغلیظ گاز پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد سرخس به‌ عنوان مهم‌ترین پروژه یاد کرد و گفت: این پروژه با هزینه ۴۲ میلیارد تومان در سال گذشته آغاز شد و در هفته دولت امسال مورد بهره‌برداری و افتتاح قرار گرفت.

نوری‌زاده کاهش آلایندگی هوا و کسب درآمدهای مضاعف را از ویژگی‌های افتتاح واحد تغلیظ این پالایشگاه برشمرد و تصریح کرد: از این پس محیط زیست کمتر آلوده می‌شود چرا که قبلا گازهای مازاد به داخل فلر می‌رفت و می‌سوخت که آلودگی زیادی داشت اما اکنون آن گازها استحصال و محصولات جدیدی با آن‌ تولید می‌شود.

فرماندار شهرستان سرخس یادآور شد: بنابراین مقدار گازی که از فلر خارج می‌شود، به شدت و بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است.

نوری‌زاده در خصوص دیگر پروژه‌های این شهرستان اظهار کرد: پروژه‌های آب‌رسانی هم نقش پررنگی در طرح‌های سال جاری داشته طی بهره‌برداری از آن به بیش از ۱۵ روستا آب‌رسانی شد. برخی از این روستاها تاکنون از نعمت آب لوله‌کشی برخوردار نبود و برخی دیگر هم به دلیل خشکسالی یا فرسودگی زیرساخت‌ها مشکلاتی در تامین آب داشت.

فرماندار شهرستان سرخس ادامه داد: با پروژه‌هایی که افتتاح شد، مشکلات آب شرب این روستاها برطرف شد. برای برخی از روستاها لوله‌کشی و برای بعضی حفر چاه صورت گرفت. برای روستاهای منطقه دیگر هم تعویض لوله انجام شد. پروژه‌های مختلفی اعم از ایجاد و توسعه فضاهای آموزشی، بهداشتی، زیرساخت‌ها، کشاورزی و... هم در این هفته مورد بهره‌برداری و کلنگ‌زنی قرار گرفت. یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهرستان سرخس جاده سرخس مشهد است که ۲۴ سال معطل مانده بود و تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت. در سفر اخیر رئیس‌جمهور به خراسان رضوی و در آستانه هفته دولت ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی نوری‌زاده با بیان اینکه با توجه به بازگشایی مرز و فعال شدن گمرکات نیاز بیشتری به این جاده داریم، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا ۲ سال آینده بهره‌برداری برسد اما با توجه به تشدید ترددهای مرزی و گمرکی نیاز است که هرچه سریع‌تر پروژه مزبور تکمیل شود.

وی بیان کرد: همچنین پروژه نیروگاه برق شمس سرخس هم بیش از ۶ سال بر زمین مانده بود که با برگزاری جلسات متعدد معاون عمرانی استاندار مشکل آن برطرف شد. اخیرا تفاهم‌نامه راه‌اندازی این نیروگاه هم بین طرفین امضا شد و به مرحله اجرا درآمده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha