• یکشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۱:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401060604899
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

آغاز عملیات ساخت ۳۱۵۶ واحد نهضت ملی مسکن در کاشمر

آغاز عملیات ساخت ۳۱۵۶ واحد نهضت ملی مسکن در کاشمر

ایسنا/خراسان رضوی با حضور استاندار خراسان رضوی آئین کلنگ‌زنی عملیات اجرایی ۳۰۰۰ واحد در مجموعه ۳۲ هکتاری نهضت ملی مسکن و ساخت ۱۵۶ واحد مسکونی در شهر کاشمر برگزار شد.

امیر دائی صراف، فرماندار کاشمر، در آئین کلنگ‌زنی عملیات آماده‌سازی مجموعه ۳۲ هکتاری نهضت ملی مسکن در این شهرستان گفت: این مجموعه ۳۲ هکتاری یکی از مصوبات سفر استاندار به کاشمر بود که اراضی آن از دستگاه‌های مختلف دریافت شد و در اختیار نهضت ملی مسکن قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این مجموعه ۳۲ هکتاری حدود ۳۰۰۰ واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان خواهد شد، عنوان کرد: ۲ مجموعه ۱۲۶ و ۳۰ واحدی دیگر هم ساخته خواهد شد که پروانه ساختمانی این واحدها اخذ شده و ساخت آن را مردم بر عهده دارند.

فرماندار کاشمر با تاکید بر اینکه کارگزار ساخت نهضت ملی مسکن در مجموعه ۳۲ هکتاری و ۱۷۶ واحدی مذکور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مجموعه بسیج سازندگی است، بیان کرد: امیدواریم در اسرع وقت آماده‌سازی زمین انجام شود و بتوانیم عملیات ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی را در این سایت ۳۲ هکتاری آغاز کنیم.

وی اظهار کرد: پروژه ۱۲۶ واحدی نهضت ملی مسکن در زمینی به مساحت ۸۵۵۷ متر مربع با زیربنای ۲۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با اعتبار ۳۷۸ میلیارد ریال احداث خواهد شد. همچنین پروژه دیگر ۳۰ واحدی نهضت ملی مسکن در کاشمر نیز در زمینی به مساحت ۱۸۵۰ و با زیربنای ۴۴۴۰ متر مربع با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

افتتاح یکی از بهترین پروژه‌ها به لحاظ اجتماعی در کاشمر

استاندار خراسان رضوی در ادامه سفر خود به کاشمر در مراسم افتتاح پارک شقایق واقع در فاز پنج مسکن مهر کاشمر به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع و با اعتبار سه میلیارد ریال حضور یافت.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در این مراسم به بازدید خود از وضعیت فاز پنج مسکن مهر کاشمر در کمتر از ۲ ماه قبل اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت نامطلوبی که این منطقه داشت، تصمیم بر آسفالت معابر و احداث پارک محله گرفته شد.

جواد خدایی با اشاره به فعالیت ۹۴ شهرداری در خراسان رضوی افزود: در شرایطی که شهرداری‌ها مشکلات عدیده‌ای دارند اما شهرداری کاشمر در راستای رفع مشکلات و عمران و آبادانی این شهرستان تلاش‌های بسیار قابل قبولی تاکنون داشته است.

وی عنوان کرد: هر چند ۱۰ سال قبل باید شاهد رفع مشکلات فاز پنج مسکن مهر می‌بودیم اما امروز شاهد کامل شدن آن هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: امیدواریم به زودی در تمام نقاط شهر کاشمر شاهد چنین فضاسازی‌هایی باشیم.

وی بیان کرد: هر چند در طرح نهضت ملی مسکن سهم شهرداری‌ها ناچیز دیده شده بود اما به دلیل تلاش‌های شهرداری کاشمر حداقل ۱۰ درصد از فضای مسکونی پروژه‌های مسکن ملی کاشمر در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد تا بتواند فضاسازی‌ها را همگام با ساخت مسکن انجام دهد.

خدایی گفت: از ابتدای هفته دولت تاکنون این یکی از شیرین‌ترین و بهترین پروژه‌ها به لحاظ اجتماعی بود که افتتاح شد. شاید پروژه‌هایی باشد که ۱۰۰۰ برابر اعتبار پارک شقایق در آن‌ها هزینه شده باشد ولی این طعم شیرین را برای کودکان نداشته باشد.

جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر، در این مراسم گفت: علی‌رغم اینکه فاز پنج مسکن مهر تازه‌ساز است اما محرومیت در آن موج می‌زند. اینکه امروز شاهد افتتاح پارک و آسفالت معابر فاز پنج مسکن مهر هستیم، شهروندان این منطقه بسیار خرسند هستند. امیدواریم روزی برسد که هیچ خیابان خاکی در این شهر نباشد.

رفع مشکلات در گرو اتحاد، هم‌افزایی و هماهنگی مسئولان

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، هم در این مراسم با اشاره به اهداف سفر خود به کاشمر گفت: در این سفر بیش از ۳۰۰۰ واحد در قالب نهضت ملی مسکن کلنگ‌زنی و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. با توجه به اینکه موضوع مسکن در زندگی مردم از نظر معیشت تاثیر بسیاری دارد، خوشبختانه زمین مورد نیاز در کاشمر تامین و مرحله به مرحله عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

استاندار خراسان رضوی همچنین در خصوص وضعیت محور کاشمر به شادمهر خاطرنشان کرد: خوشبختانه ۲۰ کیلومتر قطعه اول به زودی به بهره‌برداری می‌رسد؛ قطعه دوم ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیمانکار قطعه سوم نیز مشخص شده است. اگر مسئولان اتحاد و هم‌افزایی و هماهنگی داشته باشند، کارها به راحتی قابل انجام است.

در این مراسم اصغر کوهسرخی، شهردار کاشمر، از افتتاح ۱۵ پروژه با اعتبار ۶۲۱ میلیارد ریال خبر داد و گفت: راه‌اندازی سه پارک محله با اعتبار پنج میلیارد ریال در مساحت ۲۰۰۰ متر مربع، احداث یک سالن ورزشی در منطقه جنوب شهر با مساحت ۷۰۰ متر مربع و اعتبار ۷۵ میلیارد ریال، بهسازی ۵۶ هزار متر مربع از معابر و پیاده‌روها با ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار، بهسازی مسیل شرقی، افتتاح کارخانه ۱۲۰ تنی آسفالت و... از مهم‌ترین پروژه‌های کاشمر بوده است.

کمبود پانسیون یکی از مهم‌ترین مشکلات پزشکان متخصص در کاشمر

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر در مراسم افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت ولی‌ عصر(عج) که با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار شد، گفت: این مرکز با زیربنای ۵۲۵ متر مربع و اعتبار ۱۶ میلیارد و ۶۶۹ میلیون ریال افتتاح شد که جمعیت برخوردار آن ۲۳ هزار و ۵۶ نفر است.

حسن مکارم همچنین از افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شهری اباذر در مساحت ۲۳۰ و زیربنای ۶۱۲ متر مربع با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: جمعیت برخوردار از این مرکز ۲۸ هزار و ۴۶۹ نفر است.

وی مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهر را بسیار متعدد عنوان و خاطرنشان کرد: مشکلات سرمایشی بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) بعد از گذشت پنج سال، امسال با تخصیص اعتبار یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومانی رفع شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر بیان کرد: با توجه به مشکلات شهرستان درخواست می‌شود از اعتبارات استانی بیشتر به بخش بهداشت و درمان این شهرستان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه برای محل زندگی پزشکان با مشکلات بسیاری مواجه هستیم، گفت: از ۴۷ پزشک متخصص ۳۱ متخصص ضریب K و متاهل هستند ولی تنها ۱۳ پانسیون برای اسکان آنان در اختیار داریم.

مکارم افزود: طی ۱۵ سال گذشته هیچ پانسیونی برای پزشکان شهرستان ساخته نشده و اکنون در این زمینه با مشکلات بسیاری مواجه هستیم. اکنون ۲ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در شهرستان فاقد ساختمان است و انتظار می‌رود در این خصوص به شهرستان کمک شود.

در این بازدید استاندار خراسان رضوی قول استقلال دانشگاه علوم پزشکی کاشمر را وعده داد.

آسفالت معابر روستای فروتقه افتتاح شد

استاندار خراسان رضوی در ادامه سفرش در مراسم افتتاح آسفالت معابر روستای فروتقه از توابع بخشی مرکزی کاشمر به متراژ ۱۵ هزار و ۷۰۰ متر مربع با اعتبار ۱۹ میلیارد و ۶۱۲ میلیون ریال گفت: در یک بازه زمانی معین نه‌تنها باید تمام روستاییان کاشمر دارای مسکن و اشتغال باشند بلکه باید برخوردار از آسفالت و آب شرب با کیفیت شوند.

نظری تصریح کرد: ۱۴ موضوعی که ذیل طرح تحول روستا اعلام شده، باید در روستاهای کاشمر اجرا شود تا روستای بدون آسفالت، بدون آب شرب و مدرسه، مسکن و... نداشته باشیم.

در این مراسم بخشدار مرکزی کاشمر نیز گفت: با اجرای آسفالت در یک ماه آینده هیچ روستایی بدون آسفالت در بخش مرکزی کاشمر نخواهیم داشت.

سعید چیتی اظهار کرد: طی پنج سال اخیر حدود ۳۰۰ هزار متر مربع از معابر روستاهای بخش مرکزی آسفالت شد. همچنین طی سه ماه اخیر حدود ۸۰۰۰ متراژ معابر روستایی آسفالت شده و هم‌اکنون ۱۰ روستای بخش مرکزی کاشمر آماده آسفالت است که طی یک ماه آینده با آسفالت روستاهای تربقان، فروتقه، اسحاق‌آباد، تل‌آباد، عشرت‌آباد، زنده‌جان، حاجی‌آباد، سرحوضک و تمام معابر روستای گندم‌بر هیچ روستایی بدون آسفالت نخواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha