• یکشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۱:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401060604903
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مجتمع اداری شماره یک کوهسرخ آغاز به کار کرد

مجتمع اداری شماره یک کوهسرخ آغاز به کار کرد

ایسنا/خراسان رضوی با حضور استاندار خراسان رضوی مجتمع اداری شماره یک شهرستان کوهسرخ آغاز به کار کرد و کلنگ عملیات اجرایی مجتمع اداری شماره ۲ آن هم به زمین زده شد.

در این مراسم که امروز، ششم اردیبهشت ماه، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، با تاکید بر ضرورت حفظ سرمایه اجتماعی گفت: با در کنار هم قرار گرفتن نمایندگان دستگاه‌های مختلف در مجتمع اداری این شهرستان شاهد حل مشکلات مردم خواهیم بود. پس از افتتاح مجتمع اداری کوهسرخ مردم برای انجام کارهای اداری خود نیازی به طی مسیر و رفتن به شهرهای هم‌جوار ندارند.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت مردمی استان می‌توان بسیاری از اقداماتی که همراه با کاغذبازی اداری که در سازمان‌ها معطل است، کاهش داد که نمونه موفق آن را در جهاد سازندگی شاهد بودیم. رمز موفقیت در امور استفاده از ظرفیت مردم است. فعالیت‌های مربوط به سازندگی، تولیدی و اشتغال‌زایی به حفظ نظام و بالا بردن سرمایه اجتماعی کمک خواهد کرد. از این رو تمام تلاش خود را برای تسریع در اجرای پروژه راه روستایی روستای طرق به کلاته‌تیمور خواهیم کرد و این پروژه در دستور کار است که باید با تلاش نمایندگان مجلس مجوز ماده ۲۳ این پروژه را آخر کنیم تا در مسیر پیگیری قرار بگیرد.

آغاز به کار پروژه مجتمع اداری شماره یک کوهسرخ

فرماندار کوهسرخ نیز در این مراسم گفت: مدل مجتمع اداری در این شهرستان مدل معمول و متداولی نیست چون در این مجتمع پنج کریدور فعال است که به صورت پیشخوان اداری خدمات می‌دهد؛ به طوری که اگر کسی برای احداث ساختمان نیاز به دریافت مجوز داشته باشد، با مراجعه به این مجتمع همزمان می‌تواند برای اخذ پروانه ساختمان جهت دریافت مجوز برق، گاز و آب نیز اقدام نماید.

مرتضی شرف‌الدین شیرازی با اشاره به اینکه همزمان با سفر استاندار به این شهرستان آغاز عملیات اجرایی سه پروژه دیگر نیز کلید خورد، گفت: با حضور استاندار خراسان رضوی عملیات اجرایی مجتمع اداری شماره ۲ به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع و با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد. با اجرای این پروژه تمام ادارات شهرستان در مجتمع اداری کوهسرخ مستقر می‌شود و ادارات به صورت حداقلی و با تفویض اختیار فعالیت خواهد داشت و نیازی به مراجعه مردم به شهرستان‌های هم‌جوار و مرکز استان نیست.

شرف‌الدین شیرازی همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۱۲۵ هزار متر مربع آسفالت معابر روستایی در ۱۴ روستای شهرستان کوهسرخ و برآورد ریالی ۱۵۰ میلیارد تومان به همت بنیاد مسکن خبر داد و گفت: با حضور استاندار آیین افتتاح پل روستایی طرق به کلاته‌تیمور و آغاز بهسازی تنها راه خاکی شهرستان(طرق به کلاته‌تیمور) به طول ۱۷.۵ کیلومتر انجام شد. همچنین در سفر استاندار خراسان رضوی به کوهسرخ دستور تامین برق شهدای گمنام شهر ریوش به مدیر کل اداره برق استان صادر شد.

امام‌جمعه کوهسرخ هم در این مراسم گفت: شهرستان کوهسرخ ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد که باید برای بالفعل شدن این ظرفیت‌ها و سرعت بخشیدن به توسعه شهرستان تلاش کرد.

حجت‌الاسلام رضایی افزود: علی‌رغم اینکه این شهرستان ۲۶۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده و پنج شهید گمنام در خاک این دیار آرمیده‌اند و ۷۰۰ ایثارگر در شهرستان حضور دارند اما همچنان محرومیت این شهرستان آزاردهنده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۶ درصد معادن منطقه ترشیز در کوهسرخ واقع شده اما این شهرستان از وجود این منابع طبیعی بهره‌ای نمی‌بیند، خاطرنشان کرد: در این منطقه کوهستانی گاه و بیگاه شاهد بارش نزولات الهی هستیم اما در زمینه آبخیزداری و آبخوان‌داری اتفاقی برای این منطقه نیفتاده و این موضوع نیازمند توجه است.  

رضایی در خصوص وضعیت راه بین کاشمر و نیشابور گفت: مسیر جاده کاشمر به نیشابور باید تبدیل به راه اصلی شود. تاکنون سیلاب‌های واقع شده در این مسیر جان خانواده‌های بسیاری را گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha