• دوشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401060705220
  • خبرنگار : 50123

در دو سال گذشته؛

یک متر چمن هم به فضای سبز شهرکرد اضافه نشده است

یک متر چمن هم به فضای سبز شهرکرد اضافه نشده است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: گرایش به سمت گونه‌های دائم، درختچه‌ها و درختان با نیاز آبی پایین و سازگار با شرایط خشکسالی و محیطی است، به طوری‌که در دو سال گذشته یک متر چمن هم به فضای سبز شهر اضافه نشده است.

سید رضا هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نحوه آبیاری فضای سبز شهری، اظهار کرد: باتوجه به شرایط بحران کم آبی و عدم وجود فشار مورد نیاز در سیستم‌های تحت فشار به ناچار و با صرف هزینه‌های مضاعف از قبیل هزینه‌های مالی و نیروی انسانی در سه شیفت و تقسیم آب در نواحی و زمانبندی ۲۴ ساعته آبیاری در طول روز انجام می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد افزود: بخشی از فضای سبز انجام شده مربوط به گذشته و باتوجه به شرایط پرآبی صورت گرفته است،زیرا این تصور وجود داشته که هر جا فضای سبز نام گرفته باید چمن به عنوان یکی از ارکان اصلی آن مدنظر قرار گیرد، به همین دلیل مجبور به حفظ وضعیت موجود تا حد امکان هستیم.

وی گفت: گرایش به سمت گونه‌های دائم، درختچه‌ها و درختان با نیاز آبی پایین و سازگار با شرایط خشکسالی و محیطی است، به طوری‌که در دو سال گذشته یک متر چمن هم به فضای سبز شهر اضافه نشده و صرفا گونه‌‎های گیاهی دائمی، درخت و درختچه‌های مقاوم و سازگار با شرایط کم آبی برای توسعه شهر استفاده شده است.

هاشمی بیان کرد: معمولا گیاهان پوششی به دلیل اینکه روزانه باید آبیاری شوند، مصرف آب بالایی برای آن‌ها نیاز است که تلاش شده از گیاهان پوششی کمتر استفاده شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: فضاسازی‌هایی در تپه ورودی شهر و میدان دفاع مقدس  با استفاده از شن رنگی، ترکیب گل‌های فصلی و دائمی و چمن انجام شده است، در حقیقت به این سمت و سو در حرکت هستیم که چمن‌های غیر ضرور را حذف و محوطه‌سازی با گونه‌های متفاوت انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha