• دوشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401060705522
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان مطرح کرد

رشد ۴۰ درصدی توزیع عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در همدان

رشد ۴۰ درصدی توزیع عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل امور مالیاتی استان همدان از رشد ۴۰ درصدی توزیع عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خبر داد و گفت: در چهار ماهه امسال ۱۰۳ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده بین شهرداری و دهیاری‌های استان توزیع شد.

وجیه‌الله ذکوری دوشنبه ۷ شهریورماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در چهار ماهه امسال ۱۰۳ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۷۷ میلیارد تومان بوده، رشد ۴۰ درصدی دارد.

وی با تأکید بر اینکه عوارضی که دریافت می‌شود به هیچ عنوان از استان خارج نمی‌شود به‌طوریکه عوارض شرکت‌های تولیدی و خدماتی استان که خارج از استان فعالیت دارند نیز به استان داده می‌شود، تصریح کرد: در شهریورماه امسال ۹ میلیارد تومان از بابت یک شرکت همدانی که در استان کردستان فعالیت دارد، دریافت شد.

وی درباره مبارزه با مفاسد مالیاتی، افزود: مبارزه با فساد در دو قسمت بیرونی و درون سازمانی انجام می‌گیرد که در بخش بیرونی مبارزه با فرار مالیاتی از طریق قانون ساماندهی پُزها و تفکیک حساب‌های شخصی از تجاری انجام می‌شود. در زمینه فساد درون سازمانی نیز دو مورد دستگیر و تحویل مراجع قضایی و امنیتی شده اند.

ذکوری با بیان اینکه هیچ مسئولی که فرار مالیاتی داشته باشد، در استان همدان نداریم، یادآور شد: ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی استان همدان در حال پیگیری و رصد است که بخش قابل توجهی مربوط به شرکت‌های سوری و کارت‌های بازرگانی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان اظهار کرد: در ۲۰ تا ۲۵ درصد از میزان مالیات وصولی استان ممکن است فرار مالیاتی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه استان همدان پنج درصد مالیات کشور را می‌دهد، ادامه داد: رتبه ۳۱ را در میزان مالیات جمع آوری شده در کشور داریم و در چهار ماهه گذشته افزایش ۴۰ درصدی وصول مالیات از شناسایی مؤدیان جدید بوده و هیچ فشاری بر مؤدیان قبلی وارد نشده است.

ذکوری با اشاره به اینکه ۴۰ هزار مؤدی جدید شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: امسال ۱۰۸ هزار اظهارنامه مشاغل دریافت شده است که بیش از ۵۰ درصد رشد در دریافت اظهارنامه‌ها داشتیم.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین‌بار ۱۰۸ هزار و ۴۶۰ اظهارنامه دریافت شده که ۷۹ هزار آن به شیوه توافق و خوداظهاری بوده است، تأکید کرد: ۴۱ درصد مالیات استان از محل ارزش افزوده، ۲۳ درصد مالیات حقوق بگیران، ۲۰ درصد شرکت‌ها و ۱۰ درصد مالیات همدان را اصناف می‌پردازند. ضمن اینکه مالیات به هیچ وجه از بخش‌های پایین جامعه هدفگذاری نکرده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان بیان کرد: از اول شهریورماه تمام برگه‌های مالیاتی به صورت الکترونیک است و ابلاغ فیزیکی نداریم و همچنین از اول مهرماه هیچ مراجعه فیزیکی برای مفاساحساب نخواهیم داشت و سیستم هوشمند مفاسا حساب را محاسبه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha