• سه‌شنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401060806364
  • خبرنگار : 50124

یک مسئول عنوان کرد:

مباحث نظری توریسم شهرستان سامان از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی پیگیری می‌شود

مباحث نظری توریسم شهرستان سامان از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی پیگیری می‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: تبلیغات اسلامی مباحث نظری مسئله توریسم شهرستان سامان را پیگیری می‌کند و مباحث عملی آن نیز از مجاری قانونی پیگیری خواهد شد تا وجهه زیبای مردم سامان که با محبت اهل‌بیت(ع) و نام عمان سامانی و یاد دهقان سامانی گره خورده است، همچنان ماندگار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری هشتم شهریورماه در آیین افتتاح اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سامان با اشاره به اینکه امروز شاهد افتتاح هشتمین اداره تبلیغات اسلامی استان هستیم، اظهار کرد: شهرستان سامان به دلایلی برای ما جزو اولویت‌ها بود و پیگیری‌ها صورت گرفت که زودتر این اتفاق بیفتد.

طاهری با تأکید بر اینکه سرمایه سازمان تبلیغات اسلامی مردم هستند، افزود: هیئت‌ها، مؤسسات و خانه‌های قرآن، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی سرمایه‌های این نهاد هستند و هر جا سراغ مردم رفتیم، کارها پیش رفته‌اند؛ دولت به تنهایی قادر نیست جریان عظیمی چون عزاداری در عاشورا را مدیریت کند و سرمایه مالی و انسانی همه ما به‌ویژه سازمان تبلیغات اسلامی بدون مردم موجودیت ندارد.

وی فضای مجازی را رسالت ویژه و خاص تمامی ادارت تبلیغات اسلامی استان دانست و بیان کرد: با اینحال در شهرستان سامان، مسئله توریسم ویژه‌ترین و جدی‌ترین مسئله است و یکی از دلایل پیگیری تأسیس اداره در این شهرستان، مباحث ناظر به پتانسیل گردشگری این منطقه بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تأکید کرد: به نظر می‌رسد مباحث نظری گردشگری باید در شهرستان سامان شکل بگیرد و مسئله توریسم از پایگاه فقه باید مرور شود؛ این کار نوپا و جدید که در برخی مناطق دیگر اجرایی شده است باید در این منطقه نیز مورد توجه قرار بگیرد چرا که یکی از پرچالش‌ترین مباحث فرهنگ عمومی استان در چند سال گذشته مربوط به گردشگری سامان بوده است.

طاهری ادامه داد: تبلیغات اسلامی مباحث نظری مسئله توریسم شهرستان سامان را پیگیری می‌کند و مباحث عملی آن نیز از مجاری قانونی پیگیری خواهد شد تا وجهه زیبای مردم سامان که با محبت اهل‌بیت(ع) و نام عمان سامانی و یاد دهقان سامانی گره خورده است، همچنان ماندگار باشد.

وی با تأکید بر هویت اصیل دینی مرمان منطقه سامان، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم فرهنگ منحط و آسیب‌زای غرب‌گرایانه بر این هویت اصیل خدشه‌ای وارد کند؛ همه ما بر این اصالت دینی مردم باور و اعتقاد داریم و امید است با کمک مردم بتوانیم در تثبیت، ترویج و تعمیق قرآن و اهل‌بیت(ع) گام برداریم.

طاهری گفت: سامان از ظرفیت قرآنی بسیار خوبی برخوردار بوده و چه بسا در مواردی نسبت فعالیت‌های قرآنی منطقه قوی‌تر از فضای هیئت‌هاست، لذا توجه به مباحث قرآنی در این شهرستان برای ما موضوعیت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha