• سه‌شنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401060806684
  • خبرنگار : 50404

فراخوان ملی سرود «نوای آشنا» منتشر شد

فراخوان ملی سرود «نوای آشنا» منتشر شد

ایسنا/خراسان رضوی نخستین رویداد ملی سرود «نوای آشنا» همزمان با دهه آخر صفر در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

فراخوان ملی سرود نوای آشنا توسط معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، با مشارکت و همکاری حوزه هنری خراسان رضوی، در دو بخش برادران و خواهران در قالب تولید سرود، آکاپلا (همخوانی بدون موسیقی)، با موضوعات «زیارت و معارف رضوی با تاکید بر سبک زندگی، ارتقاء فرهنگ میزبانی از زائر و ترغیب و ترویج فرهنگ زیارت با موضوعاتی مانند زیارت و جوانان، زیارت و خانواده، زیارت و حوائج و اذن دخول به حرم مطهر در بخش‌های اجرای پاتوقی و فضای باز، اجراهای سالنی و اجرای ویژه مراسم عزاداری، از ۳۱ شهریور ماه لغایت ۵ مهر، همزمان با سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

در فراخوان این جشنواره گفته شده: «در میان تحولات بسیار و متنوع هنری و موسیقایی جهان معاصر، سرود انقلاب اسلامی ایران یکی از درخشان‌ترین اتفاقات هنری جهان معاصر است.

در تاریخ انقلاب اسلامی، سرود عامل ایجاد وحدت کلمه و شورآفرینی در نیروهای مردمی و راهپیمایی‌ها بوده و تمام تصویری که نسل انقلاب و نسل های پس از آن، از حرکت مردم در انقلاب اسلامی دارند با سرودهای انقلاب درآمیخته است. 

از این رو باتوجه به نیاز امروز به سرود و همزمان با ایام محرم و صفر، فراخوان ملی «نوای آشنا» برای تولید آثار مرتبط با این ایام منتشر می‌شود.»

آثار ارسال‌شده با شاخص‌های محتوا و اشعار در استفاده از مضامین انقلابی و روزآمد، ملودی و کیفیت تخصصی موسیقیایی اثر، تعداد اجراهای کیفی، شکل و فرم اجرا و استفاده ویژه از فرم‌های عزاداری و استفاده از نواهای ویژه محرم و صفر مانند مداحی، مقتل‌خوانی و دکلمه‌خوانی، توسط هیات داوران بررسی و ارزیابی می‌شود. گروهای متنخب نیز جهت اجرا در مشهد مقدس و اماکن انتخاب شده گزینش خواهند شد.

علاقه‌مندان جهت شرکت در این رویداد بایستی اجرای خود را در قالب فایل تصویری با مشخصات کامل گروه، در ابتدای فایل تصویری به دبیرخانه این جشنواره واقع در مشهد مقدس، بلوار هاشمیه، بین هاشمیه ۲۰ و ۲۲، حوزه هنری خراسان رضوی، دبیرخانه فراخوان سرود نوای آشنا ارسال کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توان به متن کامل فراخوان در سایت حوزه هنری خراسان رضوی به  آدرس artmashad.ir مراجعه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha