• سه‌شنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401060806836
  • خبرنگار : 50037

مشاور رئیس جمهور مطرح کرد

اسدآباد قابلیت ایجاد منطقه آزاد را ندارد/ضرورت توسعه فعالیت‌های صنعتی در همدان

اسدآباد قابلیت ایجاد منطقه آزاد را ندارد/ضرورت توسعه فعالیت‌های صنعتی در همدان

ایسنا/همدان مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: شهرستان اسدآباد قابلیت ایجاد منطقه آزاد را ندارد اما قابلیت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی را داراست.

سعید محمد بعدازظهر سه شنبه ۸ شهریورماه در بازدید از مجموعه مجتمع فولاد و کارخانه گندله سازی اسدآباد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی صحبتی که با استاندار همدان داشته‌ایم، اقدام برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در اسدآباد دارای مقدماتی بوده و این اقدام قطعا زمان بر است.

وی افزود: باید این کار در دولت کارسازی شود ضمن اینکه در شورای نگهبان، مجلس و حتی مجمع مصلحت تشخیص نظام این طرح دارای سیر مراحلی است که قرار شد این برنامه ظرفیت سنجی شده و  اگر از طرف استانداری تشخیص داده شود ما آن را در مناطق آزاد پیگیری خواهیم کرد.

محمد در ادامه با بیان اینکه با توجه به هفته دولت و دیدگاه رئیس جمهور اعضاء دولت در همه استانها و شهرستانها حضور پیدا کردند که در افتتاحیه‌ها و برنامه ها شرکت داشته باشند، یادآور شد: در چارچوب سفر استانی که ریاست‌جمهوری به استان همدان داشت، به همت استاندار همدان این سفر مصوبات خوبی داشته و پیگیر هستیم اگر موانعی برای پیگیری  موضوعات مصوبات ریاست جمهوری وجود دارد این موانع شناسایی و بررسی و به دولت اطلاع رسانی شود تا مصوبات با سرعت و قدرت بیشتری به انجام برسد ضمن اینکه مصوبات  سفر ریاست جمهوری گره های اصلی مشکلات استان همدان را باز می کند.

وی همچنین با اشاره به بازدید خود از مجتمع فولاد و گندله سازی اسدآباد تصریح کرد: این‌مجموعه شامل کارخانه فرومنگنز، گندله سازی و کنسانتره یک مجموعه بسیار خوبی بوده که قابلیت توسعه هر چه بیشتر را دارد.

محمد یادآور شد: مجموعه فوق در بازدید امروز مشکلات خود را مطرح کردند که قطعا با کمک استاندار همدان این مشکلات پیگیری و مرتفع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت استان همدان در حوزه‌های مختلف خیلی بیشتر از بوده و توسعه فعالیت‌های این استان در حوزه صنعتی ضرورت دارد، گفت: سعی خواهیم کرد اگر موضوع و مشکلی وجود دارد، در دولت پیگیری کنیم.

استاندار همدان هم اظهار کرد: در ایام‌هفته دولت اعضاء هیات دولت به استان‌ها  و شهرستان‌ها سفر دارند و به عنوان نماینده رئیس جمهور به شمار می‌روند و تنها در ارتباط با حوزه ماموریتی و مسئولیت خود نبوده و در همه امور ذی‌صلاح هستند و همه مشکلات استان و شهرستان را به رئیس جمهور و هیئت دولت منعکس می‌کنند و گزارش ها در آنجا مطرح و چاره یابی می‌شود.

علیرضا قاسمی فرزاد تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان همدان اعضای هیات دولت در جریان مشکلات استان قرار گرفتند و اعتبار خوبی برای استان همدان و شهرستان ها از جمله اسدآباد درنظر گرفته شد که البته بخشی از اعتبارات به صورت کلی بوده و متناسب با هر شهرستان توزیع خواهد شد که سر جمع و میزان ریز اعتبارات را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، مشاور رئیس جمهور بعدازظهر امروز به عنوان نماینده رئیس جمهور از شرکت توسعه صنعتی معدنی صبانور شامل کارخانه‌های فرومنگنز، گندله سازی و تنها کارخانه کنسانتره غرب کشور با ظرفیت تولید ۵۵۰ هزار تن کنسانتره شهرستان بازدید کرد.

کارخانه ذوب‌آهن غرب کشور تولید ۲۳ هزار تن فرومنگنز در این کارخانه صنعتی ‌را هدفگذاری کرده است. این کارخانه از حدود ۱۱ سال پیش به علت نداشتن صرفه اقتصادی و تغییر خط‌ تولید خود از شمش چدن به فرومنگنز تعطیل شده بود که با واگذاری به بخش خصوصی با تغییر کاربری و تغییرات و جایگزین دستگاه های جدید به زودی شاهد به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha