• سه‌شنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۱:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401060806952
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی

مصوبه دولت برای قسطی شدن جرائم چاه‌های کشاورزی اجرایی نشده است

مصوبه دولت برای قسطی شدن جرائم چاه‌های کشاورزی اجرایی نشده است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی گفت: هرچند بر اساس مصوبه دولت جرائم چاه‌های کشاورزی که اضافه دیماند دارند باید به صورت قسطی گرفته شود اما هنوز اجرایی نشده است.

محسن ذبیحی در جلسه با فرماندار بردسکن با بیان اینکه ۳۰ درصد چاه موتورهای کشاورزی خراسان رضوی اضافه دیماند برق دارند، افزود: این تعداد چاه موتور بخش کشاورزی اگر هزینه برق اضافه برداشت را به موقع پرداخت نکنند مشمول جریمه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغ وزارت نیرو چاه‌های کشاورزی مجاز به اضافه برداشت آب نیستند و فقط طبق پروانه حق مصرف برق را دارند در غیر این صورت مشمول جریمه می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به بحران آب در کشور و به خصوص خراسان رضوی راهی جز رفتن به سمت کاشت محصولات کم آب طلب و اجرای روش‌های نوین آبیاری نداریم.

وی در ادامه از بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۴۱ پروژه برق رسانی در خراسان رضوی با صرف اعتباری بالغ‌بر ۳۵۳۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این تعداد پروژه با هدف تأمین برق پایدار و مطمئن و افزایش رضایت مشترکان، در ۲۹ مدیریت برق تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی و در مناطق شهری و روستایی اجرا شده است.

ذبیحی یادآور شد: در راستای قابلیت اطمینان شبکه، کاهش خاموشی، رفع افت ولتاژ، اصلاح شبکه‌های فرسوده و تسریع در ارائه خدمات به مشترکان حدود ۷۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط ضعیف و فشار متوسط احداث شده و تعداد ۱۸ دستگاه ترانسفورماتور و ۲۱۰۰ دستگاه چراغ روشنایی نیز نصب شده است.

وی برق‌رسانی به تعداد ۱۰ روستای بدون برق، اصلاح شبکه ۵۳۰ روستا در قالب طرح بهارستان، تحویل ۱۰۰۰ دستگاه سامانه خورشیدی به عشایر استان و تأمین برق حدود ۱۱۰۰۰ متقاضی در نقاط مختلف و احداث و تقویت روشنایی معابر را از پروژه‌های اجرا شده عنوان کرد.

ذبیحی همچنین احداث حدود ۶ کیلومتر شبکه روشنایی معابر حد فاصل مسیر گناباد به بیدخت (از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان)، ساماندهی و هوشمندسازی شبکه توزیع و انشعابات برق سیدآباد چناران فریمان و تبدیل ۳۵۰ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خود نگهدار را از مهم‌ترین پروژه‌های هفته دولت برشمرد.

بردسکن در مواقع بحران فاقد دیزل ژنراتور اضطراری است

علی دهقان‌زاده فرماندار بردسکن در این جلسه با اشاره به افزایش دو برابری اعتبارات طرح تملک دارایی بخش برق شهرستان، خواستار تعیین تکلیف پست برق ۱۳۲ کیلو ولت انابد با هدف تأمین برق مورد نیاز معادن در این بخش شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵ معدن در شهرستان بردسکن فعال هستند،۷۰ درصد معادن منطقه در بخش انابد استقرار دارند و بیشترین اشتغال‌زایی شهرستان مربوط به این بخش است.

دهقان‌زاده از دو برابر شدن تعداد معادن در سال آینده خبر داد و گفت: در صورت راه‌اندازی پست برق ۱۳۲ کیلو ولت در بخش انابد اشتغال‌زایی در معادن به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: بردسکن دومین قطب معدنی استان و در حوزه کانی مس رتبه اول استان را دارا بوده و پایتخت تولید مس در شرق کشور است.

فرماندار بردسکن در ادامه خواستار برق‌رسانی به روستاهای عشایری بخش انابد و اختصاص سرچراغ برای معابر روستایی شد.

وی با اشاره به قرار گرفتن بزرگ‌ترین گسل کشور به نام درونه در این شهرستان با بیش از ۷۰۰ کیلومتر طول گفت: شهرستان در مواقع بحران فاقد دیزل ژنراتور اضطراری است.

دهقان‌زاده تصریح کرد: خوشبختانه در تابستان امسال با مدیریتی که در شهرستان شد کمترین قطعی برق را در شهرستان داشتیم و با کمترین چالش پیک بار را پشت سر گذاشتیم.

در این جلسه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی برای دیزل ژنراتور اضطراری در موارد بحرانی، تقویت روشنایی معابر مناطق روستایی و مشکلات مربوط به افزایش قبوض برق کشاورزان به جهت تجاوز از دیماند مصرفی قول همکاری و مساعدت داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha