• چهارشنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1401060907104
  • خبرنگار : 50448

مدیرشرکت حمایتی کشاورزی استان بوشهر خبر داد:

تامین ۵۰ درصد کود اوره کشور در بوشهر

تامین ۵۰ درصد کود اوره کشور در بوشهر

ایسنا/بوشهر مدیرشرکت خدماتی حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: این استان بیش از ۹۶۹ هزار تن کود اوره در سال است، که ۵۰ درصد نیاز کود اوره کشور را تامین می‌کند.

خسرو عمرانی روز چهارشنبه با اشاره به اینکه این استان یکی از مبادی اصلی تامین کننده کود ازته و فسفاته کشور است، گفت: ظرفیت این استان بیش از ۹۶۹ هزار تن کود اوره در سال است، که ۵۰ درصد نیاز کود اوره کشور را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین افزون‌بر ۸۰ هزار تن تولید کود فسفاته ساده در کشور است که معادل ۴۰ تا ۵۰ درصد آن در استان بوشهر تولید می‌شود.

به گفته مدیرشرکت خدماتی حمایتی کشاورزی استان در ۵ ماه نخست امسال ۳۵۸ هزارتن کود ازته و افزون بر ۱۲ هزار و ۴۰۰ تن تولید کود فسفاته در استان بوشهر تولید شده که این کودها به صورت روزانه به بیشتر استان‌های کشور حمل و به‌دست کشاورزان می‌رسد.

وی با بیان اینکه سهمیه سالانه کود کشاورزی استان افزون بر ۴۶ هزار تن است که تا کنون ۵۸۰۰ تن آن تامین شده است، افزود: بیشتر نیاز کود مصرفی کشاورزان استان از شروع سال زراعی جدید یعنی از ۱۰ شهریور است که برای تامین و تدارک کود مورد نیاز استان پیش‌بینی‌های لازم شده و کشاورزان در این زمینه نباید هیچ‌گونه دغدغه‌ای داشته باشند.

عمرانی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی استان بوشهر سال زراعی و شروع کشت بیشتر از شهریور آغاز می‌شود که انتظار می‌رود کود بیشتری از ماه آینده در بین کشاورزان توزیع شود.

وی عنوان کرد: از مهرماه سال ۱۴۰۰ توزیع کود کشاورزی با ثبت در سیستم هوشمند و صدور حواله الکترونیکی انجام می‌شود که کشاورزان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی می‌توانند اطلاعات اراضی کشاورزی خود را ثبت کنند.

مدیرشرکت خدماتی حمایتی کشاورزی استان گفت: یکی از اتفاقات بسیار مثبت در مصرف کود در کشور اصلاح و تعدیل قیمت انواع کود در سال ۱۴۰۱ بوده به‌طوری که قیمت کدهای فسفاته و پتاسه ۴۵ درصد کاهش داشته است.

به گفته وی از اول سال تاکنون ۱۴۰۳ تن کود معادل ۹۹۰ تن کود فسفاته و۴۱۳ تن کود پتاسه در استان بوشهر مصرف شده این درحالی است که کل سال گذشته تنها ۲۶۰۰ تن از این کود در استان بوشهر مصرف شده بود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha