• چهارشنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401060907573
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس پلیس راهور استان خبر داد؛

ثبت ۳۱ هزار و ۴۲۳ تخلف رانندگی با فعال شدن دوربین‌های شهر همدان

ثبت ۳۱ هزار و ۴۲۳ تخلف رانندگی با فعال شدن دوربین‌های شهر همدان

ایسنا/همدان رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: هفت دوربین برای ثبت تخلفات رانندگی در سطح شهر همدان فعال هستند و در سال گذشته تخلفات ثبت شده توسط دوربین‌ها در شهر همدان تعداد ۶۷۸۸ بود اما امسال با فعال کردن و حل مشکل دوربین‌های معیوب شهری این آمار با رشد چند برابری مواجه شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ غلامعلی همایی امجدپور امروز چهارشنبه ۹ شهریورماه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با اشاره به این‌که دوربین‌های درون شهری انواع مختلفی دارند و بسیاری از دوربین‌ها نظارتی است و خارج از حیطه کاری راهنمایی و رانندگی هستند، اظهار کرد: در سال گذشته تخلفات ثبت شده توسط دوربین‌ها در سطح شهر همدان تعداد ۶۷۸۸ بوده اما امسال با فعال کردن و حل مشکل دوربین‌های معیوب شهری نظارت و رصد ما افزایش پیدا کرده و این آمار با رشد چندین برابری به عدد ۳۱هزار و ۴۲۳ رسیده است.

وی افزود: از هشت دوربین نصب شده در شهر همدان هفت دوربین برای ثبت تخلفات رانندگی فعال هستند و این دوربین‌ها که توسط هشت سامانه مدیریت می‌شوند به صورت کامل در حال رصد ترددها هستند، در مجموع ۱۴۱ سامانه در کل استان وجود دارد که باید افزایش پیدا کند زیرا این مقدار کافی نیست و در مبحث تعداد دوربین از استان‌های دیگر عقب هستیم و می‌بایست با افزایش زیرساخت‌ها تا حد امکان از حضور فیزیکی پلیس‌هایمان جلوگیری کنیم.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان همدان تصریح کرد: ماشین ۲۰۶ ثبت تخلف که در نقاط مختلف شهر همدان در حال حرکت بود متاسفانه در حال حاضر غیرفعال است.

سرهنگ همایی خاطرنشان کرد: ۷۴ نقطه حادثه‌خیز در درون شهر همدان وجود دارد که تاکنون ۱۷ نقطه آن در معابر درون شهری استان اصلاح شده و ۲۷ نقطه نیز در دستور کار قرار دارد؛ پل‌های عابرپیاده به اندازه کافی وجود ندارد و پل‌های عابر پیاده موجود نیز مکانیزه نیست و غیرقابل استفاده است.

وی تأکید کرد: بیش‌تر تصادفات همدان مربوط به بلوار شهید همدانی (بلوار فرودگاه)، بلوار آیت‌الله نجفی و بلوار ارتش است زیرا همدان فاقد کمربندی است و امیدواریم شهرداری و فرمانداری در رابطه با احداث کمربندی جدید همدان نگاه ویژه‌ای داشته باشند زیرا ورودی‌های شهر گنجایش کافی را ندارند به‌خصوص در ایام فعلی که نزدیک به اربعین است و امیدواریم با توجه به مشکلات کنارگذر پل شیخ بهائی و اهمیت دادن به این موضوعات بتوانیم با کمک مسئولان اجرایی استانداری، فرمانداری و شهرداری و آموزش و پرورش بار ترافیکی همدان را کم کنیم؛ تراکم جمعیت و تعداد در همدان نسبت به باقی کشور بالاست.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان همدان ادامه داد: می‌بایست دور بلوارها حصار کشیده شود تا عابران پیاده مجبور شوند از پل استفاده کنند البته از پل‌های خوب زیرا پل‌های مکانیکی فایده ندارند و باید پل‌ها مجهز به پله برقی یا آسانسور باشد تا با استقبال عابران مواجه شود.

وی با بیان این‌که در تصادف سه عامل یعنی عملکرد کاربر، نوع و سطح ایمنی خودرو و نوع جاده و راه دخیل است، تصریح کرد: در راستای افزایش دانش و سطح اطلاعات کاربران و رانندگان عزیز طی پنج ماهه اول سال گذشته ۱۴۰۰ آموزش همگانی در رابطه با موضوعات راهنمایی و رانندگی و راهوری به ۴۷۷۱ دانش‌آموز، در پنج نوبت به ۲۰۰ دانشجو، به ۱۵۵۳ راننده و هم‌چنین ۳۶۰ موتورسیکلت‌سوار و ۹۸۱ نفر در سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها ارائه شده و امیدواریم تأثیرات مثبت این آموزش‌ها و فرهنگ‌سازی‌ها طی سال‌های آتی نمایان شود.

همایی ضمن اشاره به برنامه‌های کاری پلیس راهور، مطرح کرد: مدیریت ترافیک به صورت هوشمندانه، تأثیر در تردد، جداسازی میادین و بلوار با مدیریت ترافیک و حوادث و هم‌چنین کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای درون شهری با همکاری شهرداری و ارگان‌های مختلف و نهادینه کردن و ارتقاء فرهنگ رانندگی با اطلاع‌رسانی و آموزش توسط صداوسیما و خبرگزاری‌ها  برای پیشگیری از تصادفات بخشی از برنامه‌های کاری پلیس راهور است.

وی اضافه کرد: با افزایش ۲۷ درصدی تردد در پنج ماهه اول امسال و با توجه به این‌که در مسیرهای درون درون شهری کمربندی نداریم و این موضوع تأثیر بسزایی دارد شاهد افزایش تصادفات بوده‌ایم؛ در سال گذشته ۱۴۰۰ نیز تصادفات افزایش پیدا کرده بود. 

سرهنگ همایی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰، ۲۱ فقره تصادفات فوتی در همدان رخ داد که در سال جدید ۱۴۰۱ این آمار به عدد ۲۳ افزایش پیدا کرد؛ تعداد ۱۳۹۵ نفر مجروع بر اثر ۱۲۶۵ فقره از تصادفات جرحی در سال گذشته دچار آسیب شدند که این آمار در سال جدید به عدد ۱۷۷۹ براثر ۱۵۴۷ فقره رسید.

وی با تأکید بر این‌که استان همدان نسبت به سایر استان‌ها ترافیک آن‌چنانی ندارد، گفت: با این حال وضعیت ترافیکی درون شهری همدان با افزایش روبرو شده؛ همدان دارای ۱.۴ درصد خودرو بر اساس تعداد پلاک‌های بومی است، همدان دارای ۱.۲ درصد موتورسیکلت‌های داخل کشور و در مجموع دارای ۱.۹ درصد گواهینامه‌های داخل کشور است؛ تراکم جمعیتی همدان با عدد ۹۰ نفر رتبه هفت کشور را دارد و ۱.۲ از جانباختگان درون شهری کشور مربوط به همدان است که نشان می‌دهد تصادفات ۱۰ درصد افزایش داشته و از آمار میانگین کشوری که ۱۴ درصد است کم‌تر است.

 رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان با بیان این‌که درصد فراوانی تصادفات در اتومبیل‌های سواری ۶۳ درصد، موتور سیکلت ۲۳ درصد، وانت ۹ درصد، کامیون سه درصد و اتوبوس منفی است، مطرح کرد: درصد مجروحین در همدان براساس نوع وسیله نقلیه در کامیون و اتوبوس منفی بوده و در اتومبیل‌های سواری ۶۸ درصد، موتور سیکلت ۲۴ درصد، وانت هشت درصد و سایر یک درصد بوده است و درصد فوتی‌ها براساس نوع وسیله نقلیه در اتومبیل‌های سواری ۵۰ درصد، وانت ۱۲ درصد، کامیون ۱۲ درصد و موتور سیکلت هفت درصد بوده است.

وی هم‌چنین در ادامه خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد از تصادفات فوتی مربوط به عابران پیاده است و پنج درصد از تصادفات فوتی مربوط به واژگونی‌ها است؛ از ساعت ۱۲ تا ۱۶، ۴۶ درصد تصادف و از ساعت ۱۶ تا ۲۰، ۲۷ درصد تصادف در همدان رخ داده است.

همایی بیان کرد: آمار ارائه خدمات و صدور گواهینامه اولیه در پنج ماهه نخست امسال در همدان ۶۴۳۴، در ملایر ۲۱۲۷، در نهاوند ۱۴۳۸، در تویسرکان ۹۲۶، در کبودرآهنگ ۷۲۹، در اسدآباد ۱۲۱۷،در بهار ۷۴۶، در رزن ۶۸۴ و در فامنین ۳۷۲ نفر بوده است؛ در کل ۱۴هزار و ۶۶۵ فقره گواهینامه اولیه در سال جدید در همدان صادر شده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان همدان افزود: همدان تنها استان کشور است که کار تعویض پلاک ماشین‌های کشاورزی و ویژه با اعزام کارشناسان فنی صورت می‌گیرد تا لازم به جابه‌جایی دشوار این ماشین‌ها در سطح شهر نباشد.

وی  با بیان اینکه  ۱۰هزار و ۸۷۷ پاسخ به استعلامات قضائی طی سال‌جاری داده شده است، گفت: ۵۸۹ خودروی اسقاطی در همدان وجود دارد و دو عدد خودروی وارداتی در همدان شماره‌گذاری شده است و همچنین ۳۱ تعویض پلاک جانبازی صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha