• چهارشنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۲:۲۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401060907927
  • خبرنگار : 50039

مدیر کل هواشناسی گلستان تاکید کرد:

الزام ایجاد ایستگاه هواشناسی شهری در گرگان/ نمی گذاریم مردم متضرر شوند

الزام ایجاد ایستگاه هواشناسی شهری در گرگان/ نمی گذاریم مردم متضرر شوند

ایسنا/گلستان مدیر کل هواشناسی استان گلستان گفت: به هنگام بروز حوادث طبیعی جوی، داده‌ها را از سامانه‌های ماهواره‌ای و راداری دریافت می کنیم و در اختیار مردم می گذاریم تا هنگام دریافت خسارت از بیمه متضرر نشوند.

نوربخش داداشی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه تعداد سامانه‌های هواشناسی استان گلستان در حال حاضر ۱۵۰  سامانه است، اظهار کرد: متاسفانه تعداد ایستگاه‌های هواشناسی در مناطق کوهستانی استان گلستان کم است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۳ ایستگاه خودکار "دیتالاگر" که برای هشدار سریع بسیار مهم است در ارتفاعات استان راه‌اندازی شد، ادامه داد: مقرر گردیده تا برای سال مالی ۱۴۰۱ تعداد ۱۲ ایستگاه دیگر در ارتفاعات استان که از پیش مکان یابی شده، نصب گردد.

داداشی با تاکید بر اینکه این ایستگاه‌ها به هنگام شروع بارش ها، داده‌های بارشی را به ما ارسال می‌کنند، افزود: برای سال ۱۴۰۱ پیگیر ایجاد یک ایستگاه شبانه روزی کامل در "چهارباغ" گرگان هستیم که به شکل توامان پوشش جاده‌ای و ایستگاه سینوپتیک را شامل شود.

وی با بیان اینکه ایجاد ایستگاه جدید می‌تواند در کنار ایستگاه جاده ای "خوش ییلاق" در شهرستان آزادشهر داده‌های کاملی از بارش‌ها و دیگر تحولات جوی را به ما منتقل کند، توضیح داد: با نصب ایستگاه‌های هواشناسی استاندارد بین المللی می توانیم داده‌های کامل را به دست آوریم.

مدیر کل هواشناسی گلستان فاصله استاندارد ایستگاه‌های سینوپتیک از هم را ۱۰۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه وزش و جهت باد جزو مولفه‌هایی هستند که تغییرپذیری آنها بالا می باشد، به همین دلیل در پدیده‌های جوی داده‌های نزدیک‌ترین ایستگاه محاسبه می شود.

وی اخذ مجوز راه‌اندازی ایستگاه شهری در گرگان را از الزامات برشمرد و اضافه کرد: هر چند که برای پیش‌بینی و حتی وقوع حوادث طبیعی جوی می توانیم با بهره‌مندی از سامانه‌های ماهواره‌ای و راداری به مردم کمک کنیم تا در هنگام بروز حادثه بتوانند خسارت‌های خود را از بیمه‌ها دریافت کنند و متضرر نشوند، ولی پیگیر این هستیم تا در مراکز مهم شهرهای پرجمعیت استان مجوز ایجاد ایستگاه‌های شهری بگیریم و در این زمینه باید شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به ما کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه ۸۸ ایستگاه باران سنجی استان گلستان در روستاها مستقر شده اند، تصریح کرد: اگر شهرداران و دهیاران همکاری و همراهی کنند، می توانیم علاوه بر ایجاد و راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید در اقصی نقاط استان، پارامترها را افزایش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha