• پنجشنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۲:۱۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401061008470
  • خبرنگار : 50037

معاون وزیر کشور خبرداد

افتتاح ۱۶ هزار ابر و مگا پروژه در کشور در هفته دولت

افتتاح ۱۶ هزار ابر و مگا پروژه در کشور در هفته دولت

ایسنا/همدان معاون وزیر کشور گفت:با وجود همه دشمنی و تحریم‌ها و تنگ نظری‌های کشورهای بیگانه در هفته دولت بیش از ۱۶ هزار ابر پروژه و مگا پروژه در کشور افتتاح شد که از این تعداد، ۲۸۶ پروژه به استان همدان اختصاص داشت.

مهدی جمالی نژاد پنجشنبه ۱۰ شهریور در یادواره شهدای درگزین، کرفس، دمیرچی، ناکین و عین آباد، اظهار کرد: افتتاح و بهره‌برداری این تعداد پروژه‌های شاخص و ابر پروژه در کشور در طی هفته دولت نشان از آن دارد که ایران اسلامی دارای اقتدار بوده و در برابر دشمنی‌ها و تنگ نظری‌های بیگانگان واکسینه شده و دعای خیر شهدا و امام راحل همواره با ملت ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه اقتدار واژه مهمی بوده و شاخص اقتدار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: سه قدرت شامل قدرت خدادادی، قدرت اکتسابی و قدرت گفتمانی اقتدار یک‌کشور را ایجاد می‌کند که قدرت خدادادی شامل مواردی چون منابع زیرزمینی، منابع آبی، گاز و معادن غنی و قدرت اکتسابی شامل مواردی چون دانش هسته‌ای و موشکی، علوم‌جدید و فناوری‌های نوین است که به تنهایی برای اقتدار کافی نیستند.

وی مطرح کرد: قدرت گفتمانی مکمل دو قدرت خدادادی و اکتسابی بوده و این قدرت گفتمانی بود که در پیروزی جمهوری اسلامی و "نه شرقی و نه غربی" و قدرت توکل ایران اسلامی و اقتدار ملت ایران نقش ارزنده‌ای داشت.

جمالی نژاد با بیان اینکه مردم ایران اسلامی که پیروزی انقلاب را بعد از ۲۵۰۰ سال رقم زدند، تجربه این چنینی  نداشتند، افزود: عزیزان رزمنده و شهدا که هشت سال جنگ، دفاع مقدس را مدیریت کردند جنگی ندیده بودند اما سطح تاکتیکی کشور را در جنگ اداره کردند و درحالیکه پیش از آن سازماندهی هیچ ارتشی را برعهده نداشتند، از همان سلاح‌ها با آن قدرت گفتمانی و اعتماد به مردم و تکیه بر خدا شهید سردار خرازی‌ها، شهید کاظمی‌ها و ذوقی ‌ها بروز و ظهور کردند.

وی یاد آور شد: همین قدرت گفتمانی موجب شد تا ملت ایران خرمشهر را آزاد کنند و ۱۳ کیلومتر پل خیبر را در جزیره مجنون در میان آب بسازند و همین مردم امروز  شهید همدانی‌ها و پدر موشکی کشور شوند.

جمالی نژاد با تاکید بر اینکه این گفتمان همین نظام اعتقادی بوده و یقین بدانید در نظام اداری و حاکمیتی کشور این‌گفتمان جاری است، خاطرنشان کرد: اگر چه در برخی مواقع برخی مدیران اشتباه می‌کنند و تصمیمات اشتباه می‌گیرند اما خون مقدس شهدا و دعای شهدا و امام راحل  بیمه کننده این انقلاب است.

رئیس سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور در ادامه با اشاره به مهاجرت های معکوس بسیاری از روستائیان به موطن خود و بازگشت نشاط به این روستاها تصریح کرد: بسیاری ازروستاها حتی روستاهای سرسبز کشور به علت مهاجرت جوانان به خاطر اشتغال خالی از سکنه شدند.

جمالی نژاد خطاب به مردم حاضر در یادواره شهدای درگزین  تاکید کرد: اجازه ندهید مهاجرت روستاها به ویژه روستاهای ریشه دار که شهدای عزیز بسیاری را هدیه  انقلاب کرده اند، نامشان کمرنگ شود.

وی افزود:شایسته است جوانان به روستای خود بازگردند و مدیران و مسئولان کمک کنند تا خون جدید به رگ‌های این روستاها برای آبادانی دمیده شود.

به گزارش ایسنا، در پایان یادواره از مادران و پدران شهید چهار روستای کرفس، دمیرچی، ناکین و عین آباد تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha