• پنجشنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۳:۵۸
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1401061008495
  • خبرنگار : 50448

امام جمعه بوشهر:

دلوار شناسنامه مقاومت ملت ایران است

 دلوار شناسنامه مقاومت ملت ایران است

ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: دلوار شناسنامه مقاومت ملت ایران است و  شهید رئیسعلی دلواری فرزند مکتب اهل بیت است و قیام او بر اساس حکم شرعی است.

آیت الله صفایی بوشهری شامگاه پنجشنبه (۱۰شهریور) در اختتامیه کنگره یکصد و هفتمین سالگرد شهادت شهید رئیسعلی دلواری در موزه و منزل این شهید اظهار کرد: سردار شهید رئیسعلی دلواری در غربت اما با اراده استوار چنان شکستی بر انگلیس وارد کرد که دیگر هرگز به کشور دیگری حمله نظامی نکرد. نام او مهر پایانی بر تجاوزگری و زورگویی انگلیس شد.

وی با اشاره به حکومت بلامنازع انگلیس بر سراسر جهان و با بیان تاریخچه ای از اوضاع ایران و جهان در جنگ بین الملل اول اظهار داشت:در این اوضاع آشفته شهید رئیسعلی دلواری و سرداران جنوب به پشتوانه فتوای علمای بزرگ حوزه و مجتهدانی چون آیت الله بلادی، آیت الله علم الهدی و آیت الله مجاهد برازجانی قیام همه جانبه ای را علیه استعمار انگلیس فرماندهی کرد.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: نام رئیسعلی دلواری و مبارزه او مهر پایانی بر قدرت متجاوز انگلیس بود. نام او لرزه بر تن استعمار افکند و می افکند و امروز مکتب رئیسعلی دلواری در دلش سردار سلیمانی و نادر مهدوی پرورش می‌دهد.

صفایی بوشهری عنوان کرد: دلوار شناسنامه مقاومت ملت ایران است و  شهید رئیسعلی دلواری فرزند مکتب اهل بیت است و قیام او بر اساس حکم شرعی شکل گرفت. او چنان عظیم و بزرگ است و  چنان اسلام انقلابی را عرضه کرد که لرزه بر قامت انگلیس افکند  چنان که انگلیس همه اسناد مربوط به او  و قیامش را محو کرد.

وی بابیان اینکه نام شهید رئیسعلی دلواری ماندگار ایت زیرا نام خود را به خدا گره زد، عنوان کرد: از همین جا اعلام می کنم مردم استان بوشهر بر همین خط فکری و مبارزاتی رئیسعلی وفادارند و پیرو ولایت فقیه هستند و  اگر کشوری بخواهد از خلیج فارس به ایران حمله کند همانند رئیسعلی دلواری خلیج فارس را گورستان ننگ شان می کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha